Ga naar inhoud

Rapid als leenauto


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Net een Rapid als leenauto meegekregen. Bedoeling was een nieuwe Fabia maar die was spoorloos. Het was de lichtere tsi. Dat merk je uiteraard wel als je 135 pk gewend bent. Had wel de indruk dat dit motortje wat luidruchtiger is. Zelf moeten schakelen is natuurlijk ook geen lolletje.

Maar wat me het meest opviel was het deinerige en zwabberende rijgedrag. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit comfortabel noemen. Maar ik vind het verschrikkelijk nu ik gewend ben aan de Eibachs die ik nu des te meer waardeer. Die geven toch echt een veel stabielere en wat mij betreft prettiger aanvoelende wegligging. En dat voor nog geen kwart van de prijs van het panoramadak in deze Rapid dat me gestolen kan worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt die eigenlijk wel een beetje verkocht, die Rapid? Het is best een leuke auto,  maar het probleem is een beetje dat het gewoon geen Skoda had moeten zijn. Beter gezegd: hij zet juist te veel in op "leuk", terwijl Skoda meer is van praktisch, ruim en saai. Er moet gewoon een ander embleem op eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ieder beoordeelt naar eigen gebruik en gevoel.

En zie ik ook in Menno zijn bewoording terug.

Heb ook tijdje terug een Rapid 1,2TSI 5 bak mee gehad en hier op forum een verhaal over achter gelaten.

En vond het zeker geen slechte wagen.

Ruimte zou voor mij meer dan genoeg zijn.

Instaphoogte was wel een tegenvaller.

Rij eigenschappen tov de Yeti vielen mij zeker niet tegen, ondanks dat de Yeti rijd als een tank door bochten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha, ik zie bij deze regelmatig terugkerende metafoor van Ed altijd een spoor van vernieling voor me, met door zijn Yeti-tank verpletterde auto's :)

Totaal verkeerd beeld weer van me...... maar ach tsja we weten wie het zegt..... B)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt die eigenlijk wel een beetje verkocht, die Rapid? Het is best een leuke auto,  maar het probleem is een beetje dat het gewoon geen Skoda had moeten zijn. Beter gezegd: hij zet juist te veel in op "leuk", terwijl Skoda meer is van praktisch, ruim en saai. Er moet gewoon een ander embleem op eigenlijk.

 

Tot voor een half jaar terug zag ik maar zelden een Rapid in het wild. De laatste maanden zie ik ze vaker en vaker. Geen idee of de verkoop van de Rapid per regio sterk verschilt, maar dat zou verklaren waarom ik ze ongeveer 2x zo vaak spot als een Fabia III.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Die Joy uitvoering is best compleet, en tegen een scherpe prijs. Zit alles op en aan. Heeft een grotere wielbasis dan de Fabia, kunt ook nog eens iemand op een fatsoenlijke manier meenemen, zonder dat die opgevouwen op de achterbank zit. Ik zou het wel weten als ik aan een andere auto toe was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe