Ga naar inhoud

Con te partiro


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

De kleur is als op de foto's: technic grey. Zit tussen mijn eerste en tweede octavia in. Niet de spannendste kleur, maar wel heel praktisch voor mijn werk: netjes, maar niet té, en vuil zie je er niet gauw op. 

 

enne, ja, fingers crossed... dat eerste jaar met deze O2 was niet leuk... daarna viel het mee, gelukkig!

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja die foto's stonden er nog niet toen ik de vraag stelde.

Maar nette kleur en is ook zo'n kleur waar ik voor zou kiezen...

Iedereen rijd bijna rond in dat wit en raceblauw heden ten dagen , valt teveel op of is gewoon te wit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hij is iets minder ruim. Qua kofferbak scheelt het niet zoveel 585 tegen 610 liter, geloof ik), op de achterbank merk je het wel. Maar ik kan nog steeds prima achter mezelf zitten, alleen heb ik dan maar 5 ipv 15 cm over ;-)

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

O, das prima, jij groeit niet meer zo hard, en tegen de tijd dat de achterbankpopulatie zo ver is ben je wel weer wat auto's verder ;).

 

Ik zat even te kijken, maar de Leon is wel verkrijgbaar met de 1.8.  Vond je die te duur?  

 

De verhouding motorinhoud en pk's is toch een vage toestand. De Cupra heeft gewoon 280 pk terwijl de Golf GTI het met 220 of 230 moet doen. Allemaal met een 2.0 blok. In de Cupra ST kan je dan ook nog meer meenemen, en de prijs is min of meer gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesel of niet, er zit wel software in, Snelle ;).  

 

Door de motortjes heen scrollend zag ik dat er ook een 1.4 tsi op CNG/groengas bij zit met 110 pk, en dat zelfde blok is ook leverbaar in een Octavia. Wel jammer dat je dan weer maarliefst 40 pk moet inleveren t.o.v. het gewone benzineblok.

Als je dat ding nou eens met uitschakelbare tuning zou uitrusten, rij je op groengas heb je 110 pk, rij je op benzine zet je de tuning aan en heb je 150, dat lijkt mij nou leuk. Dan rij je de bulk van sleurkilometers CO2-neutraal, terwijl de fun-kilometers nog een beetje fun zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is dan natuurlijk vanaf welke snelheid er 4 nodig zijn. Boven de 50? 70? 100? 130?  In het eerste geval is het nauwelijks interessant. In vergelijking met het voordeel van groengas blijft het om peanuts gaan. Al zijn alle kleine beetjes welkom natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 1 maand later...

Inmiddels staat mijn nieuwe auto kant en klaar bij de dealer in Dordrecht, maar helaas... ik moet nog tot 11 januari wachten... dus mocht er nog iemand bij Ames komen, kijk dan ff goed of je de mijne nog tegenkomt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe