Ga naar inhoud

EGR klep


Roadrunner
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door MartinH,

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Bij de dealer hebben ze een coulanceaanvraag gedaan, echter gaf het systeem aan dat er geen coulance zal worden toegepast. Volgens de dealer wordt dit doorgaans tot een leeftijd van 5 jaar toegepast, en die van mij is 5 jaar + 1 maand. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op coulance had gerekend ivm het feit dat ik het onderhoud aan de auto zelf heb gedaan. Neemt niet weg dat dit niets te maken heeft met het falen van de EGR, wat niet normaal is na 5 jaar en slechts 57.000 km.

 

Ik heb ook gevraagd bij de dealer of de EGR klep ondertussen wel verbeterd is, omdat ik geen zin heb om dit probleem weer binnen korte tijd te hebben. Hierop kon de dealer alleen antwoorden dat ze wel aan het vierde partnummer toe zijn voor de EGR klep, dus dat doet wel vermoeden dat er wijzigingen zijn doorgevoerd. Maar hard bevestigen konden ze het niet. Dat vind ik wel jammer, want dat kan wel van invloed zijn op mijn keuze voor een nieuwe (en betere) of misschien een goede gebruikte/gereviseerde. Weet iemand hier misschien hoe het zit met de verschillende versies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik de nieuwe EGR klep ontvangen. Ik heb versie D ontvangen. Dat is dus wel de laatste "revisie". Vrijdag ga ik denk ik aan het vervangen van de klep beginnen. Ik ben benieuwd welke versie er onder vandaan komt. Op basis van het bouwjaar zou dat volgens mij B moeten zijn.

 

We gaan het zien, en ik ben benieuwd hoe makkelijk/moeilijk de klus zal zijn. Er moet in ieder geval wel heel wat los om er bij te komen heb ik al gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik de nieuwe EGR klep ontvangen. Ik heb versie D ontvangen. Dat is dus wel de laatste "revisie". Vrijdag ga ik denk ik aan het vervangen van de klep beginnen. Ik ben benieuwd welke versie er onder vandaan komt. Op basis van het bouwjaar zou dat volgens mij B moeten zijn.

 

We gaan het zien, en ik ben benieuwd hoe makkelijk/moeilijk de klus zal zijn. Er moet in ieder geval wel heel wat los om er bij te komen heb ik al gezien.

 

Ga je dat zelf doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga het zelf doen. Ik vind 400 euro voor die klep al genoeg, dus spaar ik de arbeid graag uit. Daarnaast vind ik sleutelen ook leuk (hoewel ik liever had gehad dat ik dit niet hoefde te doen) dus doe ik het graag zelf. Gelukkig heb ik ondertussen thuis al een aardige werkplaats gecreëerd, inclusief hefbrug, want dat is voor deze klus wel een must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets met VCDS gedaan. Ik zou namelijk niet weten wat ik moet inleren. Er zit overigens maar 1 stekker aan die aan het motortje zit (met 5 pootjes). Dus volgens mij zit daar weinig "feedback" naar de ecu in. Maar dat is slechts mijn gevoel. Mocht iemand weten dat hij toch ingeleerd moet worden dan hoor ik het graag, inclusief een beschrijving hoe

Link naar reactie
Delen op andere sites

vermoed zomaar een software update voor de wagen

Gebeurt wel vaker bij service beurten ( gevraagd / ongevraagd )

Maar goed je kunt even verder informeren bij de dealer natuurlijk, zij hangen je wagen aan hun kast die weer meen aan internet hangt met Skoda.CZ  en indien er een update is dan word de BC ge-update

 

En mocht je het doen, vraag van te voren de kosten.

Je zal maar een bedrag moeten neertellen wat je geheel niet uitkomt financieel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe