Ga naar inhoud

Matador banden


FABJE
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Nou onze auto was destijds een Tour aanbieding, leuk pakket met veel er op en er aan. Maar de banden, daarvan vroegen wij ons destijds af of het wel kwaliteit zou zijn. De verkoper grapte er toen nog over dat het de euroshopper van skoda was.

 

Wat ik van meet af aan vreemd vond waren de golvingen en oneffenheden in de wang van de banden, Elite 2 van Matador.

 

Nu gingen we dit jaar op vakantie en op weg naar de lucht haven begon de auto te trillen, ik dacht nog zeker een balansloodje verloren. Terug was ik het eerst vergeten maar toen we weg reden was daar natuurlijk weer die trilling die nu echt steeds harder begon te worden. Uitgestapt en alles gecheckt, wielen op druk en geen spijkers oid in de loopvlakken. Maar was vergeten ook de binnenzijde te controleren, daarvoor moet je de auto bij goed licht ff door laten rollen, had ik ook moeten doen.

 

Eenmaal thuis gekomen (nacht) nogmaals alles gecheckt niks te zien. Volgende ochtend echter de verassing. post-2400-0-25499100-1438586959_thumb.jp

post-2400-0-21669100-1438587033_thumb.jp

Nu blijkt dat van het nieuwe reserve wiel, matador band, goed en wel een half jaar ingebruik, het loopvlak is losgescheurd van het band karkas. Uiteindelijk in de nacht dus toch leeg is gelopen en de velg heeft op de zwake plek gestaan en dus gescheurd.

 

Eind goed al goed Pffff, we zijn heel thuis, heb net twee Vredestein sportrack 5 laten monteren,voor mij geen Matador meer.

 

 

Mocht je ze zelf nog hebben controleer dan ook regelmatig de binnenzijde van je wielen. Ik vond het een harde les.

aangepast door FABJE
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, nog nooit iets dergelijks gezien/gehad. Alleen wel een foto's van gezien en verhalen gelezen, maar dat ging over banden die later afgekeurd bleken te zijn, en op slinkse wijze toch op de markt zijn gekomen.

 

In elk geval bedankt voor de waarschuwing. :duimomhoog3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe