Ga naar inhoud

Wie o wie weet wat dat pijltje is


Joepi5
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

 

Eigenlijk vanaf de eerste week dat ik de fabia heb vraag ik mij af wat het pijltje links van de temperatuur is die wordt weergegeven op de radio.

Radio is type Swing. Tot op heden heb ik het zowel op internet als in de handleidingen niet kunnen vinden.

 

De dealer wist mij ook niet te vertellen wat het bewuste pijltje is. 

 

enkele gedachtes:

- Pijltje geeft aan of temperatuur boven of onder nul is

- Pijltje geeft aan of interieur temperatuur hoger dan wel lager is dat buiten temperatuur

 

in de bijlage een foto

post-3739-0-51256900-1438091178_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hee, dat is een goeie vraag!

 

Mij viel pas 4 weken geleden op dat m'n radio de buitentemperatuur aangeeft (heb de auto meer dan 3 jaar). Sindsdien staat de radio wel eens aan met volume op 0, omdat het eigenlijk wel handig is. Nou ja, het zou nog handiger - of op z'n minst logischer -  zijn als je niet de radio nodig zou hebben om de temperatuur af te lezen.

 

Wat betreft de 2e hypothese: ik vraag me af of er wel een sensor voor de binnentemperatuur is als je geen climate control hebt. Als nee, dan zou mijn radio niet kunnen weten wat voor pijltje hij moet weergeven, want ik heb dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Pijltje geeft aan of interieur temperatuur hoger dan wel lager is dat buiten temperatuur

 

Dan zou je je verwarming op hoog moeten zetten zodat het binnen warmer is dan buiten

Zou pijl om moeten draaien..??!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je je verwarming op hoog moeten zetten zodat het binnen warmer is dan buiten

Zou pijl om moeten draaien..??!!

 

Heb ik geprobeerd, zowel de temperatuur hoog zetten en laag zetten. Hiermee veranderde er niks.

Het is dus niet de ingestelde temperatuur t.o.v. de buiten temperatuur.

 

Al is het niet een echt logische plek daar voor, maar zou het met het al dan niet aanwezig zijn van een cd te maken kunnen hebben?

 

Dat kan ik nog eens proberen, zit wel een cd in (vanaf eerste moment) maar eigenlijk gebruik ik die niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier net ook eens op alle toetsen geduwd en bediend maar dat peiltje blijft naar omhoog staan.

Het peiltje staat naast de buitentemperatuurmeting ik denk als de gevarenzone bereikt wordt de 4° dan het peiltje naar beneden zal wijzen.

Dus nog even wachten tot het buiten zo koud wordt :)

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier net ook eens op alle toetsen geduwd en bediend maar dat peiltje blijft naar omhoog staan.

Het peiltje staat naast de buitentemperatuurmeting ik denk als de gevarenzone bereikt wordt de 4° dan het peiltje naar beneden zal wijzen.

Dus nog even wachten tot het buiten zo koud wordt :)

 

Of gewoon ijsblokjes rond de temperatuursensor leggen. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

buiten temp. sensor weet ik ook niet te vinden. maar waarom dan boven de "gevaren zone" ook een signaal geven? merendeel van de tijd zit de temperatuur erboven. 

en als het aangeeft of de temperatuur boven of onder nul is. zou een - (min, in geval van onder nul) en geen in geval van boven nul net zo goed informeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoed niet dat het met temperatuur te maken heeft

Als de temperatuur rond vriespunt komt dan geeft de wagen vaak al een signaal af dat de temp 4 gradens celcius is en doet da samen met een alarmsignaal ( ping ) en knipperende tekst.

 

Dus voor mij blijft die pijl nog een raadsel en ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is.... misschien wel een bug in de software ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cordoba, kan je de toets bediening op het stuur uitzetten? of meer in de zin van pijltje weg, nu is het stuk?

Ik bedoelde meer dat toetsbediening aanwezig is op het stuur (zodat je dus op de radio kunt zien, dat je ook de knoppen op het stuur kunt gebruiken). Het komt ook nog wel eens voor dat een stuur met knoppen wordt geplaatst, maar dat bijvoorbeeld de juiste module niet in de auto zit, waardoor het niet gaat werken. (tenminste niet zonder te investeren in een nieuwe module)

 

Uitzetten van de stuurbediening gaat volgens mij alleen door het bijvoorbeeld met VCDS te de-activeren, dus dat lijkt me geen praktische optie, tenzij de knoppen op het stuur kuren hebben, of je de knoppen permanent buiten gebruik wil hebben.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe