Ga naar inhoud

2015 Octavia Combi vRS Metal Grey


BgThree
 Delen

Aanbevolen berichten

ja hallo die is goed voor vogelshit en dat soort dingen , maar die kwijl van jou niet hoor.....

Dus hup slabber om........en niet overal een discussie van maken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag mijn Columbus geupdate naar 2015/2016, ongeveer een uurtje geduurt.

Installatie van RS voetsteun:
2015-07-11%2016.03.17_zpszkeat3pn.jpg
2015-07-11%2016.21.19_zpsgy2fsijy.jpg

Installatie inlay stoelverstelling:
2015-07-11%2015.57.32_zpsnm6lq2rs.jpg
2015-07-11%2015.58.36_zpswacw22ng.jpg

En mijn eerste keer met VCDS:
2015-07-12%2018.02.02_zpshknvsiw3.jpg

-Activeren van laptimer
-Activeren van resterende tankinhoud
-Activeren van sluiten elektrische koffer met sleutel/knop binnen
-De-activeren van biepend geluid bij open/sluiten koffer (Holy tractor)
-Tonen van blazersnelheid bij AUTO
-Activeren van zakken passagierspiegel bij activeren achteruit
Ik heb duidelijk niet de memory zetels, dus bijgevolg gaat de spiegel niet terug naar de oorspronkelijke positie bij terug naar D gaan. Maar vind ik niet extreem storend, ik laat gewoon mijn spiegelverstelling op 0 staan. Als ik wil dat de spiegel naar beneden gaat gewoon naar rechts draaien bij parkeren, eens gedaan gewoon terug naar 0 en spiegel gaat terug naar oorspronkelijke positie! Op veel plaats gelezen dat die gewoon naar beneden blijft. Niet dus.

Alles direct gelukt :D
Hetgeen ik nog wil doen in VCDS is:
Heated seat memory, bij terug starten binnen de 10 minuten dat die terug vorige positie aanneemt.
Waar ik nog is mee ga spelen:
De-activatiesnelheid van bochtverlichting, is standaard 40km/h, lijkt mij laag.
DRL gedrag bij richtingaanwijzer
Vergelijken met andere MQB aanpassingen, ik zie dat je voor de Golf7 intensiteit van Lane Assist kunt aanpassen en volume van de Sound Actuator.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een paar mooie aanpassingen het is steeds prettig als men hier en daar wat zelf kan aanpassen aan de wagen, maakt hem nog meer de "uwe" :)

Ps: welke VCDS kabel gebruikt u ?

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een paar mooie aanpassingen het is steeds prettig als men hier en daar wat zelf kan aanpassen aan de wagen, maakt hem nog meer de "uwe" :)

Ps: welke VCDS kabel gebruikt u ?

 

Ross-Tech, HEX-USB+CAN

is wel een serieuse investering voor wat kleine aanpassingen, maar ik kan er altijd andere mensen mee helpen.

En in herverkoop gaan ze nog bijna de nieuwprijs. Ik ging er zeker niet aan beginnen met china-fake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inlays heb ik ook op de stoelen van me yeti zitten net als de inlay van de versnellingspook waar ik nu yeti op heb staan.

En inderdaad in no time te instaleren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren nog een aantal VCDS aanpassingen gedaan:
Spiegels inklappen dmv comfort sluiten.
Zo kan ik kiezen bij afsluiten of ik de spiegels inklap of niet.
High beam assist activatie / desactivatie snelheid verlaagd. Toch wel de moeite, zeker op van die kleine wegjes.
Ben nog wat aan het spelen met activatie/desactivatie ambient light intensiteit.
En achterste mistlichten gaan nu allebei aan.

Heb ook andere lampjes gestoken in de mistlampen/bochtverlichting
Alsook iets fellere lichtjes in kentekenplaatverlichting, geen LED, dat vind ik er wat over. Is gewoon om die gele schijn weg te krijgen.

Voor
_MG_3608_zpsf6jhq2u2.jpg
_MG_3610_zpstxohmio6.jpg
_MG_3593_zpselqsjscc.jpg
_MG_3605_zpsuhpq2zhe.jpg
_MG_3599_zpsknzx9n4b.jpg
Na
_MG_3631_zpsfwbz4fwq.jpg
_MG_3638_zpsf3byhsmd.jpg
_MG_3639_zps7q7lzq7e.jpg
_MG_3641_zps0gfadzsv.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft geweldig zo een RS,

Toen ik laatst mijn fabia3 combi op ging halen stond hij naast een splinternieuwe octavia combi RS, zelfde kleur, ook glazen dak, twee keer zo veel pkaas, maar helaas ook 2 keer zo veel pegels...

 

 

Leuk om te lezen dat er mensen zijn die zoveel gaan finetunen aan hun nieuwe auto, zelfs poetsen met handschoentjes aan!

Zoveel anders als ikzelf, ik koop ´m, mogelijk nog tunen of andere velgen maar verder klaar....

Veel plezier met je aanwinst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja 35 eurie voor deze overtreding is inderdaad overheen te komen.... hier in NL zal dat een veelfout zijn vermoed ik zo..........als niet meer is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe