Ga naar inhoud

Van Passat naar Superb


Eltjo
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds een week staat er een Superb Combi Elegance 2.0TDI CR 103kW/140pk CFFB motor uit 2010 voor de deur. Kleur amethyst purple = licht bruinig. In België gekocht van een particulier met 147dkm op de teller, met radio maar zonder navi die toch per definitie ouder is dan TomTom kaarten en dan nog niet te spreken van de prijs voor nieuwe kaarten. Wordt die ook niet gejat! Met de poepert in het leer. Gisteren heb ik de kenetkenplaten erop gezet. In NL ben je al snel €5000 meer kwijt. Ik vind de afwezigheid van motor en windgeluiden in nieuwere auto's heerlijk. Ik ben bijna 2 meter, dus een nieuwere Passat vanaf 2005 viel af omdat ik dan zowat door de zonneklep moet kijken. Zo komt na 10,5 jaar Passat 3B en 3BG met 1.9TDI 115 resp. 130 pk een einde aan het Passat imperium (en een nog langere tijd groene stations rijden).
Ik had nog een proefrit gemaakt in een te koop staande getunede 1.6TDI 140 pk. Die reed veel beter dan een ongetunede, maar de toename van koppel onder de 1500 tpm was gering. Nog steeds veel schakelen dus bij elke drempel en rotonde. In België is ook de Combi met 1.9TDI motor verkocht met 5-bak. Met die soepele motor reed het ondanks 25 pk en 35 Nm minder dan de Passat ook erg goed en de PD motor was rustig. Met chiptuning was dat ook op 140 pk uitgekomen. Maar omdat de 2.0TDI een 6-bak heeft en een stillere CR motor heb ik toch voor deze gekozen.

Mijn Passat's heb ik altijd zelf onderhouden. Ook had ik wat wijzigen doorgevoerd met VAGCom. Bij de Superb is het iets lastiger om de veel beter bevestigde onderplaat onder de motor te verwijderen voor een oliewissel als deze gewoon op de wielen staat. Misschien op blokken zettten...

Op mijn verlanglijstje staan nog wat kleine aanpassingen met VCDS en eventueel een kabel hiervoor te kopen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Welkom Eltjo.

 

Wat de opmerking van Rosinfield betreft:

 

Ik vind de afwezigheid van motor en

door het ontbreken van het - achter motor, staat er dus dat de motor afwezig is. :D

Ik wilde eigenlijk nog toevoegen dat je ook geen snert en bruine bonen meer krijgt, vanwege de geluidsreductie, maar dat wordt dan helemaal niet begrepen.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe