Sign in to follow this  
CoKa

Met pensioen in de nieuwe Yeti

Recommended Posts

Ik ben sinds 1 april 2015 met pensioen. Al een jaar daarvoor besloot ik een nieuwe auto te zoeken die mij het beste zou passen. Wij hebben een caravan dus voldoende trekkracht was een must. Daarbij ging onze voorkeur uit naar een 4x4. We zijn met z'n tweetjes dus het moest geen grote auto worden. Verder was een hoge instap belangrijk. Na veel te hebben rondgekeken kwamen wij uit bij de nieuwe Skoda Yeti. Ik heb altijd diesel gereden en ondanks dat we nu minder kilometers gaan rijden heb ik toch weer voor en diesel gekozen. Verder heb ik bewust geen DSG genomen. Een 6-bak lijkt mij betrouwbaarder en zeker met de caravan schakel ik liever zelf.

Op 30 mei 2014 mocht ik in Alkmaar mijn nieuwe Skoda Yeti 2.0TDI 170pk Elegance Outdoor 4x4 in ontvangst nemen.

Inmiddels staat er 33.000 kilometer op de teller, grotendeels nog zakelijk gereden. Tot op heden nog geen enkel probleem waargenomen. De auto bevalt ons uitstekend. Voorheen spinden de voorwielen regelmatig door als ik met aangekoppelde caravan flink optrok. Dat is verleden tijd en ook off-road gedraagt de Yeti zich uitstekend.

post-3723-0-81750400-1432632525_thumb.jp

post-3723-0-75455400-1432632545_thumb.jp

post-3723-0-71543600-1432632564_thumb.jp

• Like 1

wat een luxe leven , pensioen met een Yeti.......

Maar heb zelf al een mooi leven met de Yeti en dan moet ik nog wachten op mijn pensioen.

Wel welkom hier en mocht je eens tijd over hebben schrijf dan eens in het juiste topic wat ervaringen over de nieuwe Yeti...

Welkom! leuke (benijdenswaardige) intro!

DSG is geen traditionele automaat en heeft normale verzetten. Zeer veel VW T5 busjes (onder andere), die ook vaak flinke karren trekken zijn met DSG uitgerust.

Daarnaast kan je met DSG ook gewoon zelf schakelen, dus stof tot nadenken voor een eventuele volgende.... 

veel plezier met je pensioen en de Yeti!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By kho1974
      Hallo, Ik heb (voor zover ik weet) een af-fabriek gemonteerde afneembare trekhaak met 13-polige Jaeger aansluiting onder mijn Octavia II combi RS DSG (2010).
      Zodra de motor loopt meet ik geen spanning op pool 10, wat dus betekent dat de koelkast in de caravan niet werkt.. Erg vervelend...
      Ik heb gemeten naar alle massa's (pool 3, 11 en 13) maar geen spanning. Op de niet geschakelde pool 9 staat wel spanning!!
      Ik heb de stekker open geschroefd om te kijken of de draad uberhaupt wel is aangesloten, maar dat is wel het geval.. 
      Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen??
      De zekeringen 43, 44 en 45 zijn niet defect.
      Groet,
      Kees
    • By IzoVT
      Ik ben aan het kijken voor een aparte set zomerbanden op velg.
      Mijn Yeti (per 2-2) heeft 17" Dolomite velgen met daarop allseasons.
      Ik wil nu een aparte set 17" Dolomite velgen aanschaffen.

Iemand tips waar die het goedkoopst weg te kunnen halen???

Groetend,
      Izo.

• By IzoVT
      Hallo,
      binnenkort mag ik mijzelf wederom eigenaar noemen van een Skoda.
      Ooit al eerder een lease Skoda mogen rijden, een Skoda Octavia Combi, Atacama beige was het volgens mij.
      Begin Februari, 02-02-2017, gaat ik mijn witte Skoda Yeti uit 2011 ophalen in Tiel.
      Dus vanaf dan ben ik hier officieel Skoda rijdert.
      Op het moment heb ik een hele waslijst een wannahaves, dan wel must-haves danwel nice-to-haves. Die lijst ga ik de komende tijd eens rustig afvinken.
      Dat lijstje loopt van motorkapisolatiemat en nieuwe set originele velgen voor de zomerbanden naar metalen pedalen en aluminium stripjes.
      Oh en niet te vergeten een pluche Yeti voor op de achterbank.

Verder hoop ik hier zo afentoe een vraag te kunnen stellen of mee te lezen met de ervaringen danwel problemen van anderen.

Groetend,
      Izo.

• By PC-fre@k
      Voor wie wil weten hoeveel ruimte er beschikbaar is om bij te tanken; de bijtankhoeveelheid. Deze optie laat dus in het MaxiDOT scherm zien hoeveel er nog in je tank bij past.
      Zoals je kan zien is het niet helemaal realistisch, ik heb 140 km gereden op deze tank en er zou nu maar 5 liter bijpassen. 1 op 28..? De boordcomputer weet te melden dat ik gemiddeld 1 op 13 heb gereden... Dat is dus 10-11 liter Misschien komt het omdat ik niet gereden had of omdat hij nog relatief vol zit.
      Getest op de Skoda Octavia III
      Stappenplan
      Controller 17 - Instruments 07 - Coding Byte 10
      Bit 4 - "Display 'Volume to be Replenished'" aanvinken
    • By PC-fre@k
      Deze brief kreeg ik vandaag van Skoda Nederland.

1.2 Diesels vanaf eind Q2 2016
      1.6 Diesels vanaf begin Q3 2016
      2.0 Diesels vanaf feb 2016
      Uit de brief maak ik op dat ALLEEN de software wordt aangepast. Ook wordt niet genoemd of de doelstellingen behaald zijn als het gaat om de nadelige effecten op rijeigenschappen en brandstofverbruik.
      Verder op zich wel netjes, gratis haal/breng service of gratis vervangend vervoer