Ga naar inhoud

Kliko gejat?


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

2 weken terug wilde ik in de ochtend onze Kliko weer terugzetten nadat deze geleegd was door HVC.

Ik zoeken en zoeken.....Kliko was gewoon weg. Bij buren langs om te ragen of zij per ongeluk de verkeerde hadden gepakt maar nee hoor! Allemaal keken ze met glazen ogen aan!

Gebeld met HVC en die weet natuurlijk ook van niets. Doet u maar aangifte wegens diefstal bij www.politie.nl en dan sturen we een nieuwe. Gratis.

Okay, gedaan vorige week en vanmorgen stond dus iedereen met de Kliko bak daar op de verzamelplaats behalve wij. Toch ging ik ff kijken en maakte ik een praatje met de vuilnisman.

Ik vroeg hem of er per ongeluk wel eens Kliko's worden meegenomen door HVC. Nee nee, onmogelijk.

Komt de chauffeur uit zijn vrachtwagen en die luistert mee en die zegt ineens: ik hoorde vorige keer wel wat raar geluid hoor maar wij mogen niet in de container kijken en zijn gewoon verder gereden. Hij zegt dus dat het heel goed kan dat die Kliko in de container is gevallen en dat ze dus verder niets kunnen doen hieraan. Dit is natuurlijk wel raar, bevestigt ook de vuilnisman. Maar goed, maandag weer een gloedjenieuwe zwarte Kliko bak en hopelijk houden we deze langer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wasmachineman De vuilnisauto pakt automatisch de container op, leegt 'm en zet 'm terug, of moet de vuilnisman de kliko aan een haak hangen? Ik zou zeggen, de vuilnisman of de chauffeur moet toch zien dat er geen kliko teruggeplaatst wordt? (of ze moeten zo op de automatische piloot werken, dat ze helemaal niet meer kijken wat er gebeurt) Hopen dat er dan nooit een kliko op een auto valt, in plaats van in de vuilnisauto.

 

Overigens hier is het een poosje gedaan met een 'volautomische' vuilnisauto, maar dan moest er wel iemand voor de auto uit lopen om alle containers precies goed te zetten en met voldoende tussenruimte (anders kon de robot-arm de container niet pakken). In die tijd vond de jeugd het een mooie sport om een container een blok verderop neer te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad bij kapot of losgeraakt deksel ook al van meerdere mensen gehoord dat ie gewoon gratis wordt omgeruild door de gemeente. Op het moment dat daar allerlei kosten aan worden gehangen, krijg je ook gezeur dan de vuilnismannen/installatie van de auto niet zorgvuldig met de containers omgaan, of dat iemand geen nieuwe maar een gerepareerde of boventallige container retour krijgt. Ik denk dat die enkele keer dat een container vervangen moet worden, het voor de gemeentes veel meer gezeur oplevert als daar een prijskaartje aan hangt. Wordt ie gewoon gewisseld, heeft de gemeente weinig gezeur, en zijn de inwoners blij met het omwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach uiteindelijk betalen we die kliko uiteraard zelf.

Maar heb dus al een paar jaar terug die nieuwe gekregen ( papierbak (groen )) en laatst gooide ik er weer een paar kilo's papier in rechtstreeks van de mat  ( heerlijk die reclame bende en zondagshit krantjes ) en zag dat de rand ook alweer een scheur vertoonde.

En dat kan alleen maar gekomen zijn door het brute geweld waarmee zo'n bak geleegd word.

Dus we kijken het maar weer even aan en zodra ik me kan verwonden aan deze scheur dan gaan we gewoon weer bellen voor een nieuwe....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe