Ga naar inhoud

afstandsbediening centrale deurvergrendeling.


den11
 Delen

Aanbevolen berichten

Laatst gebeurde het dat ik zowel met de originele sleutel als de reserve sleutel mijn yeti niet meer op afstand kon vergrendelen en ontgrendelen.

Ik moest nu handmatig de auto open en dicht doen, wel deed de binnenverlichting en de rest gewoon wat het moest doen als ik de deur open en dicht deed alleen moest ik wel de radio zelf uitzetten als ik de auto van het contact deed.

Van alle geprobeerd met synchroniseren en batterijen verwisseld, niets werkte, dan maar een afspraak gemaakt met de garage.

Nu 6 dagen later zonder dat de sleutels werkte, kon ik zowaar ineens weer openen/ontgrendelen met de afstandbediening zonder naar de garage geweest te zijn???????

Ik heb werkelijk geen idee wat ik nu opeens anders zou moeten hebben gedaan, heeft iemand hier een verklaring voor?

 

Dennis.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg vreemd verhaal.

Je zou in eerste instantie zeggen dat de batterij leeg is van de afstandbediening.

Maar goed die vervang je en probleem blijft....

En dan opeens doet hij het weer......

 

Tsja dan zou je haast gaan denken aan corrosie of vocht problemen in een stekker oid ....

Maar ja waar moet je dan zoeken om er achter te komen welke stekker verbinding hiervoor zorgt..

Blijft dus een puzzeltje van de hoogste moeilijkheidsgraad en zou zeggen kijk het nog even aan en komt het weer terug neem dan ook het soort weer in het verhaal mee.

Dus droog of vochtig weer, want daar is mijn inziens toch het probleem waar je moet zoeken.

Maar durf daar ook niet mijn handen voor in het vuur te steken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook vocht ergens. Soms kan het helpen om even aan je zekeringen te 'jutteren' dat doet de ANWB ook standaard als ze het even niet meer weten... :P Je kan sowieso in het boekje kijken welke waar precies voor is en die ene even loshalen.

 

Verder natuurlijk voorkomen dat gaatjes voor afvoer dicht zitten, met name onder de ruit.

Als je de motorkap open doet zie je in de hoeken onder de ruit een afvoer zitten, daar kunnen blaadjes in gaat zitten. Loopt het vocht er overheen dan komt het al snel in de buurt van je kabels e.d. die daar ook de auto in gaan.

 

Ik maak de boel bij elke wasbeurt schoon, ook in onder de kap zoals de mensen die op meetings komen weten ;) (al wordt het dan helemaal nat natuurlijk... lol )

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, heb de zekeringen nagekeken en de boel gecontroleerd op evt. vocht maar alles ziet er goed uit.

Vooralsnog geen problemen en rijd vrolijk verder maar zodra er weer mankementen zijn moet hij maar even aan de "kast" gehangen worden.

Als daar dan een uitkomst van is zal ik hem posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Een week geleden wilde ik bij mijn buren wegrijden,toen de afstands bediening t niet deed.Wilde al naar huis lopen om reservesleutel te halen...nog eens proberen....werkte.

Superb combi 4x4 tdi 2011.

Geen idee wat er mis was. Heb ook geen sleutelgaten....zou probleem kunnen worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10-2-2018 at 10:54, hoedemjop said:

Heb ook geen sleutelgaten

Die heb je wel, net als dat je een boekje met tekst en uitleg hebt gehad bij de wagen.
Zoek daar maar op, er zit in bestuurders deur achter een kapje verborgen het slot , en hiermee kun je op de ouderwetse manier met de sleutel de deur ontgrendelen.
Kapje / slot zit verwerkt in de deurgreep....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

@den11

Ik heb dus nu precies hetzelfde en heb dit al eens eerder gehad alleen weet ik niet wat het is het is best frustrerend dat er storingen zijn en je niet weet waar  het vanaf komt!

Toen dachten we dat het de comfort module was die is vervangen en was alles weg maar na 3 jaar weer een module kapot lijkt met toch wel erg sterk?

 

Hopelijk heeft iemand hier wijze raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@den11is al ruim 7 jaar niet meer actief op dit forum.

Die modules kunnen zeker zomaar kapot gaan. Zelf geen last van gehad. Mijn auto heeft bijna 270k gereden.

Eerst maar eens je storing oplossen van je accu en dan verder kijken. Ik weet niet waar je woont, maar ik kan je auto op storingen uitlezen en je wellicht verder helpen. Ik woon in gemeente Hardenberg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe