Ga naar inhoud

Citygo CNG


Busje
 Delen

Aanbevolen berichten

Inmiddels heb ik een (uitzend) baan in Eindhoven en zoals het nu uitziet zou dat best nog wel eens een vaste baan kunnen worden. Afwachten.

Dat betekend 3 a 4 maal per week 110 km per dag rijden. Daar komt het repetitiebezoek van het koor 70 km per week nog bij.

Dus zit ik minimaal aan 400 km per week.

Mijn Space Star schijnt volgens de dealer niet erg geschikt voor LPG

Maar om toch wat op de zaak voortuit te lopen, wil ik graag wat informatie die Citygo CNG

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een Citygo CNG  deze kan ook op LPG-G3 draaien heb ik gehoord.

Hoe rijdt dat, is het probleemloos, zijn er zaken waar je extra op moet letten ?

Is zo'n CNG uitvoering te prevereren boven zelf een gasinstallatie te laten inbouw in een uitvoering van je keuze. Die automaat vind ik toch wel fijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In iedergeval gefeliciteerd met je baan en mbt de gas uitgevoerde citigo kan ik je weinig vertellen.

Weet dat een nichtje een spark uitvoering heeft van chevrolet en die zegt dat ze zich een deuk lacht mbt de kosten.

Maar die viel in die wegenbelasting vrije regeling in het begin ermee.

En over naderhand in laten bouwen schijnt kosten en dergelijke zo hoog op te lopen dat je dit eigenlijk niet terug verdiend.

Dan schijnt het dat je beter naar een tweede hands kunt kijken die al ingebouwde installatie heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad worden die Fabia 1,2 dieseltjes nu wel redelijk veel aangeboden en voor goede prijzen daar het aanbod redelijk hoog is nu de voordelen verdwenen zijn en er nu de volle hap aan wegenbelasting word berekend

Maar door tweede hands te kopen schijnt het omkeerpunt tov de benzine een stuk gunstiger te liggen heb ik ooit ergens gelezen

Dus misschien het overwegen waard in deze...??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet dat een nichtje een spark uitvoering heeft van chevrolet en die zegt dat ze zich een deuk lacht mbt de kosten.

Maar die viel in die wegenbelasting vrije regeling in het begin ermee.

 

Dat waren in die periode van die kunstgrepen om goekoop een belastingvrij model te hebben. Je had de Chervolet Spark en de Mazda 2. Maar wat ik ervan vernomen heb is dat die modellen ook niet echt een gasmotor hebben en dat er veel problemen mee zijn. Kijk eens op www.gaspedaal.nl hoeveel van die auto's met een relatief lage kilomterstand worden aangeboden. Zijn bijna allemaal auto's met problemen.

'Mijn' dealer zegt dat rijden op gas in het begin best goed gaat pas vanaf 50.000 a 70.000 km beginnen de problemen. Dan zijn de kleppen niet meer te stellen, daardoor gaan lampjes branden op het dashboard, trekt die slecht, start slecht. Heb je een cilinderkop revies nodig. Daar zijn de kosten ook € 1500,-- van.

Het is best lucratief om op gas te rijden. MRB is nu van die Space star € 19.-- per maand wordt dan € 30.-- de verzekering gaat met € 6,-- omhoog. Inbouw kost ongeveer € 1600.--

En de prijs van gas(LPG) is bijvoorbeeld in België, dat is in Limburg nooit ver weg nog geen € 0.40 , op ander half jaar heb je het eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe