Ga naar inhoud

Sleutel kapot (gescheurd) - Vervang hem zelf voor 12 euro!


PC-fre@k
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door PC-fre@k,

Aanbevolen berichten

jullie gaan dit niet geloven, maar ik heb het voor elkaar om de sleutel min of meer te breken of scheuren...

 

post-2-0-55035900-1417466273_thumb.jpg

 

Ik reed even langs de dealer en die kwam met het verhaal dat ze er een nieuwe sleutel voor moeten bestellen incl. transponder, inleren, etc... Ik zou zo tussen de 110 en 120 euro kwijt zijn!!!

 

Dus, ik heb gezegd er nog even overna te denken. Ondertussen dus op zoek naar het scharnierdeel zodat ik het zelf kan vervangen :s

 

Iemand los van Ebay, Amazon, Aliexpress nog een idee? Tussentijds ga ik rijden met de reservesleutel, je zal net zien dat hij echt afbreekt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe krijg je het voor elkander........

Zeker een bos sleutels er bij aan hangen van een kilo ??

Dan mag je nog blij zijn dat je slot niet naar de knoppe ist

 

En ja ik heb onlangs bij de buren wel iets langs zien komen van complete sets en onderdelen.

Kun je transponder en sleutelbaard gewoon overzetten op nieuw gekochte en dus niets mbt inleren etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou sterker nog, er hangt alleen de door de dealer meegeleverde Skoda sleutelhanger aan!

 

Ik rij nooit met een bos sleutels of zo, daar heb ik echt een hekel aan...

Enige wat ik kan verzinnen is dat hij open gegaan is in mijn broekzak en ik hem daarna dus geforceerd heb. En laat ik nou zijn gaan karten afgelopen vrijdag wat er nogal heftig aan toe ging... Los van die scheur totaal geen schade trouwens, geen gebogen metaal, geen plastic waar druk op uitgeoefend is.

 

Probeerde de dealer nog te overtuigen of het geen garantiekwestie kon worden, maar hij zei al dat die kans wel heel klein is. Ze zien dit vrijwel nooit en het heeft wel erg veel schijn tegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5227189

 

Hier lees je er meer met hetzelfde probleem trouwens...

 

Op de website die aangaf vind ik wel hoesjes, maar geen sleutel.

Voor rond de 10 pond kan je een sleutel(behuizing) uit de UK halen, zal wel namaak zijn, maar de kwaliteit van het scharnierdeel zal wel even goed of slecht zijn haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees het nu, en volgens mij ging dat er om dat iemand alleen een nieuwe 'jas' voor zijn sleutel hoefde te bestellen voor pakweg 10 euro. Ik dacht dat Jee13 bij de buren met het goede/beste antwoord kwam, maar weet het ook niet meer precies.

 

Edit: @PC-fre@ak, ik geloof niet dat die behuizing voor 10 pond per definitie namaak is. De clou is dat er geen sleutelbaard en transponder bij zat, waardoor het veel goedkoper is.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips. Nadeel is dat ik de versie heb uit één stuk.

 

http://www.ebay.com/itm/Flip-Folding-Key-Shell-for-VW-VOLKSWAGEN-SEAT-SKODA-Remote-Key-Case-Fob-NEW-3-BN-/171121090238?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27d79c9ebe&vxp=mtr

 

Daar zie je precies dezelfde, ze zeggen zelf al after market.

 

Stel ik wil alleen het scharnierdeel verwisselen, dan is dat de beste optie mits ik ook een los logo erbij krijg.

 

Voor 34 euro vind ik de hele sleutel incl. transponder en nieuwe logo: http://www.aliexpress.com/item/new-SKODA-3-button-remote-key-control-434mhz-3T0959-753L-3T0837-202L/1618261870.html  ( 3T0837202L )

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

R. Je kan via eBay een klapsleutel kopen. Deze moet je even door een sleutelmaker laten kopiëren. Je hebt daar wel je eigendomspapieren bij nodig. De transponder zit in het kunststof, als je slechts het metaal vervangt, hoeft er niet ingeleverd te worden. Mocht dat wel nodig zijn, dan is de sleutel zelf in te leren. Hierover zijn filmpjes op Youtube te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...

Maar goed nu heb je weer een leuk priegel hobby project.

Want neem aan dat je zelf gaat hobyen en niet een kant en klare en verschrikkelijk dure optie van de dealer neemt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb denk ik een beter optie gevonden. 1 nadeel, ik kan slechts een partij kopen. (Omdat het eigenlijk een niet-voor-particulier-gebruik-kanaal is. Ik heb daar een originele sleutel met alle toebehoren in onderdelen LOS. Ik hoef dus slechts de blanco sleutelbaard met de geslepen versie en de printplaten onderling te wisselen. En het geheel (MET veiligheidspins) weer te assembleren. De extra sleutels zijn nooit weg, mocht het mij (of een ander) [ook] weer gebeuren. Ze zijn dan wel een stuk duurder dan de optie van R. maar nog steeds heel veel meer goedkoper dan de dealer. [scheelt meer dan de helft!] Mocht ik de oude print slopen, dan kan ik de nieuwe via VCDS ook wel inleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe