Ga naar inhoud

Straks in Belgie overal 70km op de gewestwegen.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

+1 Cordoba

Niet vergeten dat het onderzoek waarvan sprake is wel degelijk uitgaat van experimenten uitgevoerd in het dagelijkse verkeer. Dus helemaal geen theorie, maar conclusies getrokken uit realistische en alledaagse situaties in het verkeer. Op sommige plaatsen de snelheid verhoogd, op andere de snelheid naar beneden. Snelheid naar omhoog gaf de beste resultaten.

Wat men trouwens 'wereldwijd' doet en denkt zomaar voor waarheid en als juist aannemen is niet bepaald een gezonde aanpak. Vroeger dacht men 'wereldwijd' dat de Aarde plat was en dat er niks mis was met asbest.

Naar mijn bescheiden mening uiteraard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten dat het onderzoek waarvan sprake is wel degelijk uitgaat van experimenten uitgevoerd in het dagelijkse verkeer. Dus helemaal geen theorie, maar conclusies getrokken uit realistische en alledaagse situaties in het verkeer. Op sommige plaatsen de snelheid verhoogd, op andere de snelheid naar beneden. Snelheid naar omhoog gaf de beste resultaten. Wat men trouwens 'wereldwijd' doet en denkt zomaar voor waarheid en als juist aannemen is niet bepaald een gezonde aanpak. Vroeger dacht men 'wereldwijd' dat de Aarde plat was en dat er niks mis was met asbest.

 

Dus eigenlijk is wat je zegt: België was een goede 10 jaar geleden een kleine ramp in verband met verkeersslachtoffers, en dat moest naar beneden. De maximumsnelheden zijn naar beneden gehaald, maar eigenlijk ging dat voor nog meer slachtoffers zorgen (politiek is wereldwijd op de hoogte, maar staatskas gaat voor). Gelukkig was er het corrigerende effect van meer ronde punten en veiligere auto's waardoor dit effect totaal teniet werd gedaan, meer nog, het aantal slachtoffers halveerde (elders in Europa en de wereld hadden ze hetzelfde geluk). Klinkt logisch....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat in allerlei situaties een lagere maximumsnelheid wel degelijk een positief effect kan hebben op het aantal verkeersdoden (dus een lager aantal), maar dat te lage maximumsnelheid (niet geaccepteerd door weggebruikers én niet voldoende afgedwongen door controles) kan een averechts effect hebben. Weggebruikers die hun aandacht niet bij het verkeer houden, veronderstellen dat anderen zich aan de snelheid houden, waar een groot deel dat niet doet enz.

 

Het grote probleem met dergelijke discussies is dat allerlei effecten door elkaar lopen, doordat je geen laboratorium omstandigheden hebt, maar het werkelijke leven waar allerlei zaken tegelijk door elkaar spelen.

 

Voorbeeld:

Als je een winter hebt met veel sneeuw en ijs, zullen de automobilisten rustiger gaan rijden in die winter. Als je in die zelfde periode veel reclamespotjes doet om zich aan de snelheid te houden, kun je concluderen dat die reclamespotjes effect hebben, terwijl het effect eigenlijk komt door de weersomstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach als we allen als eerste nu eens beginnen om mekaar het licht te gunnen op de weg en niet meteen met vingertjes naar andere wijzen en eerst naar eigen gedrag te kijken dan scheelt dit al zeker de helft aan verkeerongelukken.

 

En als de vlamingen er nu eens achter komen dat hun vluchtstrook ook maar uit één strook bestaat net zo las in Olland en dus niet maar stoksteins op die middelste baan blijven hangen dan gaat er weer een kwart af van de ongevallen op de snelwegen

En ja ook ik wijs nu met een vingertje naar een ander, en ja jullie mogen als vlamingen ook gerust zeggen wat jullie opvalt over die ollanders op de snelwegen wat hier blijkbaar een gewoonte is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cordoba, dat is inderdaad een belangrijk punt. Op de E34 en E313 richting Antwerpen zullen 'ze' wel beweren dat het aantal ongevallen sterk is gedaald de laatste x-aantal jaren... Ze staan namelijk allemaal STIL. Geen spits meer. Of 1 langgerekte spits de hele dag door, hoe je het bekijken wil.

Ik wil niet iedereen overtuigen hier, zeker niet. Maar als er 1 iemand bij is die wat verder wil kijken dan de cijfertjes die de regering ons wil doen geloven, of op z'n minst de boel wat meer in twijfel trekt, is het de discussie meer dan waard.

'De veiligheid' is een begrip dat te veel door politiekers wordt misbruikt teneinde geld in het laatje te brengen.

En Mr Bone, de ronde punten zijn ze trouwens aan sneltreintempo teniet aan het doen.

Tiens, zou het kunnen dat men niet doordacht tewerk is gegaan? In België? Neeeee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe