Ga naar inhoud

Adapter voor Skoda naafdoppen.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Vind het jammer dat in de wintervelgen het skodaembleem niet past deze zijn net iets te klein.

De bedoeling is om een adapter te printen met de 3D printer zodat ik toch de emblemen kan plaatsen.

Al gestart met een ontwerp, het zou kunnen dat ik gewoon een buisje print en dat daar het Skoda embleem in past dus eigenlijk de diameter wat kleiner maken, ik zie wel

Maar eerst de logo's bestellen zodat ik de afmetingen weet en deze in de tekening kan ingeven.

post-677-0-17493600-1413799087_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja die 3D printer blijft een leuk speeltje maar begint hier ook nuttig te worden.

Nog wat verder aan de tekening gewerkt, nu nog de juiste maten ingeven en we kunnen beginnen te printen.

En net gebeld naar de garage DeSmet en ze hebben de logo's binnen, dat is morgen het eerste werk een ritje met de SII naar de garage.

post-677-0-79659300-1413967523_thumb.jpg

post-677-0-51460000-1413967535_thumb.jpg

post-677-0-82713300-1413967547_thumb.jpg

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel leuk, zeker als men zelf begint te tekenen maar ook op de site wordt er veel gedeeld http://www.thingiverse.com/explore/ en hier staat wel iets wat men kan gebruiken.

Brrr een ruig ritje met de SII denk het niet het is geen Yeti he. :)

Een metalen ring is er niet bij de logo's dus dat is ook geen probleem.

De ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel en dat is hier niet anders op een bepaalde plek is de ABS wel heel dun en dat is nog af te wachten wat dit gaat doen.

In het slechtste geval moet ik de metalen logo's verwijderen om op de plaats van de winterlogo's te kleven.

Geprobeerd om de logo te plaatsen moet nog een beetje aanpassen dus vanavond terug achter de tekentafel en een nieuw stukje printen maar voor 98% is de tekening in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de ring geprint met de juiste afmetingen heb hier het logo kunnen in plaatsen maar kon dit niet in de velg krijgen de geprinte lipjes kunnen niet buigen doordat het skoda logo aan de binnenzijde zit.(zie foto post #4)

Nu men kan eerst de ring plaatsen in de velgen en nadien het logo in de ring plaatsen (dat gaat iets moeilijker) dat wil nog lukken maar dan moet men voorzichtig zijn dat men de ring niet stuk drukt en als men het logo moet verwijderen is sowieso de ring stuk.

Conclusie: een gewone ring printen gaat maar is praktisch niet haalbaar.

Hoe gaan we nu verder?

Wel heb het metalen logo verwijderd van de ABS dit door met een warmteluchtbrander het logo te verwarmen en tussen het metaal en ABS een breekmes te plaatsen en zo beiden te scheiden, dat ging heel vlot.

Nu zijn er twee opties, ik kleef het metalen gedeelte gewoon bovenop het (winter)logo of print een gewone dop en kleef het metalen logo hierop.

Eens proberen om een gewone dop te printen, dat moet geen probleem zijn omdat ik deze zo sterk kan maken als ik wil.

Dus morgen terug achter de tekentafel :)

Foto's volgen nog.

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dagelijkse update :)

De dop geprint in 53 min met drie lipjes en deze groter en breder gemaakt waardoor ze niet meer breken.

Het plaatsen ging vlot en zitten muurvast zoals de originele doppen.

Het verwijderen was ook geen probleem er is geen schade aan de lipjes.

Nu zou ik gewoon het Skoda logo hierop kunnen kleven en klaar is Kees en voor wie geen 3D printer heeft is dat de snelste en eenvoudigste manier.

Maar ja men heeft hier nu zo een speelgoedje staan :) dus we gaan nog iets verder. Ga een kleinere pin maken waar ik het logo kan opkleven en dan voorzie ik een opening in de dop waar ik de pin kan inklikken.

Ook eens een dop maken in fluo materiaal dat ik hier heb, gewoon voor de fun :) of in het geel, blauw, wit voor ieder wiel een kleurtje :D

post-677-0-01900700-1415096872_thumb.jpg

post-677-0-34740400-1415096884_thumb.jpg

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo de wintersloffen zitten erop met de doppen, maar heb er nog geen logo opgeleefd .

Zit met het idee om de doppen te laten zoals ze zijn de kleur is bijna hetzelfde als de wagen en doordat dit op glas is geprint blinken ze zoals de lak.

post-677-0-35847700-1416583986_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe