Ga naar inhoud

Dashcam


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

De kabel dat men ziet op foto 4 is deze van de GPS de kabel voor de dashcam zit onder de zwarte rubber en is niet zichtbaar de camera is met een mini USB dat zit wel goed.

 

Eigenlijk loopt de kabel zoals op de eerste foto van de Honda maar dan in een Skoda :)  http://nl.aliexpress.com/item/Car-Charger-DC-Converter-Module-12V-24V-To-5V-1-5A-with-mini-USB-Cable-Low/32368605891.html?http_swift_null=

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo de dashcam geïnstalleerd 15 min werk waarvan 5min om de beschermfolie van de kleefstrip te verwijderen :)

Hij kon een cm of twee hoger gemonteerd worden maar vindt dit goed zo, nu nog uittesten :) de eerste foto is wat men ziet als ik naar de spiegel kijk.

post-677-0-74693000-1439198987_thumb.jpg

post-677-0-92232300-1439199006_thumb.jpg

post-677-0-73534200-1439199024_thumb.jpg

post-677-0-49576900-1439312287_thumb.jpg

post-677-0-48276000-1439312299_thumb.jpg

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg niet wij zijn donderdag om 6U vertrokken en de postbode stond om 10U30 aan de deur en wij waren dan wat te ver weg om terug te keren :)

 

Ondertussen wat kunnen uittesten en moet zeggen dat de camera prachtige beelden levert op de hoogste resolutie, natuurlijk vreet deze wat geheugen.

Heb er nu een kaartje van 16G in geplaatst ben nieuwsgierig wanneer dit vol zal zijn. Alhoewel dit niet zo veel uitmaakt omdat de cam toch wordt gebruikt als er iets mis gaat en als het kaartje vol is hij terug bij in het begin de oude data overschrijft.

 

En dan ook in de komende dagen wat testen met de resolutie en de scherpte.

 

De voornaamste test is hoelang gaat dit ding het uithouden???

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Vandaag start ik de motor en hoor een scherp getik afkomstig van de radio, net of er een cd blijft hangen de radio uitgezet maar het geluid blijft. Dan het contact uitgeschakeld en geen geluid meer.

Start de wagen terug met de radio uit en het geluid is er terug wat dichter bij de radio gaan luisteren en het valt mij op dat het geluid afkomstig is van de dashcam.

 

Zie dan dat het scherm is vastgelopen duw de reset knop in maar blijft hetzelfde het geluid met een stilstaand beeld.

Dashcam uitgeschakeld SD kaartje eruit genomen maar geen verbetering dus maar volledig uitgeschakeld. Tja het komt van China dus na een paar maand om zeep :(

 

Nu thuis gekomen denk ik eraan dat het SD kaartje mogelijk vol is en dat dit de reden is van het geluid en vast gelopen scherm. En ja hoor kaartje van 16GB vol eens dat ik het SD kaartje verwijderde uit de dashcam werkte het scherm terug kaartje leeg gemaakt en alles werkt weer.

 

De camera staat ingesteld dat de oudste beelden automatisch overschreven worden, maar er zit ook een G en bewegingssensor in en deze beide stonden ingeschakeld. Nu deze beelden worden opgeslagen in een aparte folder en die beelden worden niet gewist (logisch)daardoor is het kaartje volgeschreven.

 

Het spul uit China werkt dus toch nog :)

 

Viel mij wel op dat ik het vervelend vond om te vertrekken wetend dat de camera geen beelden maakte van de rit, was net een gevoel dat ik onbeschermd vertrok.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

dus het gezegde goedkoop is duurkoop gaat nog niet op ??

 

 

Viel mij wel op dat ik het vervelend vond om te vertrekken wetend dat de camera geen beelden maakte van de rit, was net een gevoel dat ik onbeschermd vertrok.

 

kan er geen gevoel bij krijgen wat dat gevoel zou moeten wezen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en daar gaat het me dus om....

Heb in mijn motor / auto rijbewijs tijd tot aan heden nu enkele aanvaringen gehad met derden en zonder beeldmateriaal altijd mijn gelijk gekregen als ik gelijk had.

En denk ook niet dat dit met beeld erbij hierdoor gemakkelijker zou zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Automobilisten mogen in Duitsland geen camera in hun voertuig zetten. Een rechter heeft een vrouw daarvoor een boete van 150 euro opgelegd, omdat ze de privacy van anderen schond.
De vrouw uit München had aan de voor- en achterkant van haar auto camera's laten installeren. Die filmden in augustus vorig jaar hoe een andere automobilist bij het parkeren haar auto beschadigde. De vrouw stapte met de beelden naar de politie, maar ze werd zelf vervolgd. Volgens de rechter schond ze de privacy van andere weggebruikers. "Het kan niet zo zijn dat alle 80 miljoen Duitsers met camera's gaan rondlopen om elke situatie te filmen, zodat een misdrijf kan worden opgelost'', staat in het vonnis.

Op een privacyschending staat in Duitsland 300.000 euro boete. Omdat de vrouw netto 1.500 euro per maand verdient en omdat haar auto al eens beschadigd was, valt de straf veel lager uit.

Bron: Autoweek.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snelle Lijkt me een zaak (uitspraak) die geen stand houd, als je straks met je camera rondloopt om mooie vakantiefoto's te maken, kun je in Duitsland zomaar een boete krijgen? Toch wel erg onwaarschijnlijk, ander punt is dat het als het goed is om opnames op de openbare weg gaat, dus hoeveel privacy schending is daar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is jammer dat men in meer landen de dashcam begint te verbieden kan wel ergens vatten dat men de beelden niet op het interpret moet gooien maar voor gerechtelijke doeleinden moet dit zeker kunnen. Gelukkig is op dit moment nog geen sprake om deze in België te verbannen.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4-10-2017 at 19:20, Snelle said:

De vrouw uit München had aan de voor- en achterkant van haar auto camera's laten installeren.

 

On 4-10-2017 at 19:20, Snelle said:

"Het kan niet zo zijn dat alle 80 miljoen Duitsers met camera's gaan rondlopen om elke situatie te filmen, zodat een misdrijf kan worden opgelost''

Ik denk dat aan hand van de twee citaten daar het probleem zit voor de rechter.
Wat als er alleen voor een camera had gezeten die de beelden toevallig had opgenomen ?
Ben dan benieuwd wat dan de uitspraak is ?
En mbt de verzekering, hoe gaat die met de beelden om in Duitsland ?

Ben ook benieuwd of mevr in deze nog in hoger beroep gaat, en wat dan hiervan de uitspraak gaat worden.

Tevens ook wel benieuwd hoe deze rechter zou omgaan met beelden van bewakings camera's die aan een gevel hangen en toevallig dezelfde beelden hadden opgenomen en als extra bewijslast waren opgevoerd...
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe