Ga naar inhoud

L&K rijder van het eerste uur


SimplyClever
 Delen

Aanbevolen berichten

Er werd gevraagd om wat foto's van de L&K te plaatsen maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nooit foto's van de auto heb gemaakt nadat ik hem net ontvangen had. Even met smartphone fotograferen in 8 Megapixels was er toen nog niet bij ;) 

 

Als fotomateriaal (kijk eens hoe hij eruit ziet :P ) gebruikte ik in eerste instantie de L&K folder en later twee L&K foto's die ik van de Duitse Skoda site had gehaald. Die toonde de auto aan de buitenkant en er was ook een hele mooie interieur foto bij. Beide op A4 met fotoprinter uitgeprint en geplastificeerd. Ik zal die eens opsnorren en inscannen. Het enige verschil is dat de Duitse L&K met koplampsproeier werd geleverd en de Nederlandse niet  :angry:

 

Op de AutoRai in 1999 heb ik wel zo'n 60 seconden video opnamen gemaakt van de L&K van zowel de buitenkant als het interieur. Die geven een hele mooie indruk van de auto, zoals hij in 1999 geïntroduceerd is. Ik weet niet of het mogelijk is video te uploaden, anders kan ik dat doen. Of een link plaatsen naar bijv. een video die ik dan op YouTube plaats als dat hier toegestaan is.

 

Na het opvangen van de Vectra (zie mijn intro) heb ik voor het eerst foto's gemaakt van de L&K. Die kan ik wel uploaden als iemand dat leuk vindt maar tonen de auto niet in zijn beste staat  :gestoord:

 

Overigens is er jaren later bij de Octavia een optie gekomen om af-fabriek zonder typeaanduiding te rijden als ik het goed heb. Mijn Octavia rijdt al meer dan 10 jaar zonder typeaanduiding (vandaar de wolf in schaapskleren). Ik had een nieuwe achterklep nodig en verder is de auto in zijn geheel opnieuw gespoten. Het schadebedrijf gaf mij zelf de keuze of de typeaanduiding er op moest of dat ik de nieuwe plaatjes zelf wilde bewaren. De aanduiding "Octavia 20V Turbo" op de achterklep ontbreekt dus en de aanduiding "Laurin&Klement" aan de zijkanten boven de voorste wielen eveneens.

 

Heb destijds overigens (geheel ongewild) nog een relletje veroorzaakt tussen importeur en fabrikant. Tussen aanschafmoment en oplevermoment zaten 6 maanden waarin ik nog wat vragen had over de auto (ik meen over "wat de telefoonvoorbereiding nu precies inhield"). Aan wie kun je die beter stellen, dan aan de fabrikant zelf dacht ik :D Ging (in mijn onschuld) dus rechtstreeks met Skoda in Tsjechië (in het Engels) e-mailen (en kreeg ook antwoord) totdat Pon daar lucht van kreeg. Vanaf dat moment ging er een stricte order uit naar Tsjechië dat alle communicatie met Nederlandse klanten via de Nederlandse importeur moesten lopen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

SimplyClever, on 09 Jul 2014 - 06:49, said:

...

Vanaf dat moment ging er een stricte order uit naar Tsjechië dat alle communicatie met Nederlandse klanten via de Nederlandse importeur moesten lopen. :P

'Pon' en 'communicatie'?! Woeha, dat zijn 2 begrippen die elkander uitsluiten... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe