Ga naar inhoud

Het grote voetbaltopic!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kon niet langer de signalen negeren....er moest een voetbaltopic komen hier!

Kom maar met je verhalen over het WK wat nu begonnen is of over je eigen club als je dat liever hebt....

Ook als voetbal onzin is, gooi het in de groep hier. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 x bekeken....0 reacties! Dit zegt wel wat? Maar ik ga stug verder want het WK is wel big business, vroeger, nu en in de toekomst ook! Hier kunnen spelers hun "marktwaarde" verhogen, clubs kunnen hier ook van profiteren want de transfersom gaat fors omhoog. Zo zijn er verschillende Feyenoord-spelers opgenomen door de Almachtige Louis van Gaal en zo kunnen die Feyenoorders mooi na het WK verkassen naar een topclub in buitenland waar ze vaak het veelvoudige kunnen verdienen van wat ze hier beuren, en hier zijn de salarissen al niet misselijk. Een top eredivisie speler verdient tussen de 8 ton en een miljoen, in het buitenland kun je dit soms per maand vangen! Belachelijk natuurlijk maar als je die mogelijkheid krijgt dan ga je wel natuurlijk! Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent wel erg ongeduldig Frank, we zijn allemaal nog maar net aan het bijkomen van de roes die we hebben opgelopen tegen Spanje en dan verwacht jij dat we alweer nuchter zijn... De aanhangers van de rode duivels wacchten nog met spanning af. Ik ga voor de finale België Nederland! En wat mij betreft mogen de rode duivels winnen omdat het zo mooi is om te zien hoe zij een mindshift teweeg hebben gebracht!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

O.k., het onderwerp is voetbal.

 

Om maar eens een stelling er in te gooien:

 

Nederland heeft dan wel met 5-1 gewonnen, ze speelden natuurlijk niet heel geweldig tegen Spanje.

 

Oranje heeft heel vaak op WK's beter gespeeld en dan verloren. Het enige wat het verschil maakt is dat ze nu - na al die jaren -   E I N - D E - L I J K  begrepen hebben dat ze af en toe een stationnetje moeten overslaan. Maar het ziekelijke gedrag om de bal voortdurend de verkeerde kant op te spelen - liever balbezit met luiheid, dan een kans creeren en moe worden - hadden ze nog niet echt afgeleerd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie stelling Kees. Van Gaal is natuurlijk altijd de Kop van Jut. Hij roept het ook een beetje over zich af, want hoe hij zich opstelt in de media laat nog wel eens te wensen over. Alles wat Louis doet, komt onder een vergrootglas. Dat wist hij vooraf hij hier aan begon.

Ik zelf vind hem een toptrainer, de resultaten zijn vaak erg goed. Maar overal plaatst hij zichzelf op een voetstuk. Bij Bayern ook toen, hij gilde het uit daar. Je weet als club ook wie Van Gaal is dus wie je binnenhaalt. ManUtd kiest hier ook bewust voor. Is ook een soort reclame wat Van Gaal bezigt voor zijn club, dat krijg je er gratis bij.

Ik kijk ook weleens VI op RTL en die gaan vaak te ver om Louis af te branden, ze moeten wel want anders lopen de kijkers weg bij RTL.

 Nederland heeft dan wel met 5-1 gewonnen, ze speelden natuurlijk niet heel geweldig tegen Spanje.

1e helft was matig, de eerste 30 minuten regeerde de angst. Na de gelijkmaker, vlak voor de thee, was het omgedraaid. Spanje had best pech in de 2e helft en Nederland had juist wat geluk!

Tuurlijk, je hebt geluk nodig in het spelletje, scheidsrechters verzieken ook vaak iets zoals die Japanner bij de openingsgame.

It is all in the game!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel gunstig verloop. Het zelfvertrouwen krijgt zo een enorme boost en bij de toekomstige tegenstanders boezemt het het nodige ontzag in. Alle ingredienten aanwezig dus om in het toernooi te groeien. Ik snap van Gaal wel met zijn houding jegens die media jongens. Het siert hem wel vind ik dat hij zijn irritatie soms niet of nauwelijks kan verhelen. Men noemt hem dan arrogant. Maar vaak is het natuurlijk gewoon een soort humor van hem. Zoals hij over die bus zei dat hij die eigenlijk wel gemaakt had oid. Zoiets vind ik briljant.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

*schakelt een tandje op richting OH-stand*  

 

Ik heb verder niet heel goed opgelet overigens hoor. Ik grijp zo'n voetbalwedstrijd aan om met een paar vrienden wat bij te kletsen. We kijken dan ook steevast in een Chinees restaurant, dan heb je als een soort besloten kluizenaarsconferentie gegarandeerd de locatie voor helemaal voor jezelf. Die synthersizerjengel is dan ook prachtig functioneel, het houdt mooi dat oranjegelal bij je trommelvlies vandaan. Helaas is de opzet toch niet zo goed gelukt als bij de openingswedstrijd van 4 jaar geleden, met 6 doelpunten is het toch lastig goed op een gespreksonderwerp door te dwalen.

 

Om de aandacht niet al te veel van het gesprek af te leiden had ik nog een stoel gekozen met matig zicht op het tv-scherm, namelijk door het door het aquarium heen. Enigszins verwarrend, want de vissen waren - voor de gelegenheid? - ook oranje.

 

Derhalve vraag ik mij nog steeds af of de doeltrap van Spanje nou ook terecht was, ik had de indruk van niet, maar misschien kunnen hier een paar mensen hier hun licht over laten schijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag wel een pootje gehaakt van een Spanjool door een Hollander. Bewust of onbewust maakt dan niet uit toch? Als de scheids het ziet, mag hij ervoor fluiten.

Ik zat ook in een Chinees restaurant met vrienden, in Enkhuizen dan. Was muisstil daar behalve aan onze tafel haha!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt de penalty. Nee, onterecht. Geen contact. Spaanse speler zocht dat wel en scheidsrechter trapte er in. Was voor hem ook denk ik moeilijk te zien. Maar dan! Keek naar de hockey finale bij de dames. Scheidsrechter gaf een strafbal, maar wilde wel checken bij de video official. Die keek het na en het bleek correct. Mij een volkomen raadsel waarom men dit systeem niet ook bij het voetbal hanteert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosinfield, on 15 Jun 2014 - 20:59, said:

Mij een volkomen raadsel waarom men dit systeem niet ook bij het voetbal hanteert

 

Dat valt wel uit te leggen. Vanwege de charme van een de mogelijkheid van foute beslissing. Dat geeft mensen de gelegenheid het beter te weten, en daar draait het bij voetbal zo ongeveer om. DAT is DE factor waarmee het geld uiteindelijk wordt binnengeharkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe