Sign in to follow this  
Wasmachineman

Fabia III bijna klaar!

Recommended Posts

Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf, maar ik had toch eerder verwacht aan de hand van je vrouw en de Yeti op de meeting toendertijd in het gelderse dat de volgende Skoda van jullie toch echt de Yeti zou worden....

Maar ook de Fab 3 is zeker geen slechte keuze hoor.

Als mijn Yeti op bepaald moment de deur uitgaat dan zal de keuze ook gaan vallen op een Fabia 3 / Rapid Spaceback of de RR weer mits het dan nieuwe model betaalbaar is en geen opgepimpte VW Caddy is....

Je hebt gelijk,

maar een half jaar geleden hebben we in Albanië twee weken met de yeti 1.4 rondgereden.

Dat was fijn, maar het was ons toch ook wel duidelijk dat de fabia toch meer in onze behoefte voorzag dan een yeti. Daarnaast (natuurlijk)toch ook weer een kosten baten verhaal (èn dat ik al weer jaren geen last van mijn rug heb ha ha).

Deze doorontwikkeling van de fabia heeft me overtuigd en (het uiteindelijke bod van) de dealer ook.

Goeie keus hoor! Ik vind mijn Fabia weinig onderdoen voor de Yeti, althans met de verlaging. Leuk je weer terug te zien trouwens!

Vind dat ze hem mooi aangepakt hebben, met name het dashboard incl. tellers e.d. vallen op! :wub:

Ik zie (uiteraard ;)  ) niet alleen maar voordelen aan de nieuwe Faab.

- Die nieuwe tsi heeft meer vermogen  en 4 klepjes per cilinder i.p.v. 2, maar minder koppel. Het zal wellicht toch iets meer een toerenmotor zijn dan de oude tsi.

- Je hebt minder hoofdruimte. Ben je wat langer, dan zal de oude denk ik beter bevallen.  

- zo'n 6 tientjes meer aan wegenbelasting per jaar door 3 Kg extra.

Neemt natuurlijk niet weg dat er genoeg verbeteringen zijn.

Ik vind persoonlijk, ondanks dat het uiterlijk me niet echt veel boeit, het eenheidsworst-gehalte wel jammer. Zeg nou zelf, het is gewoon een te heet gewassen Octavia  

• Like 1

meer een A3

Autoweek maakt het helemaal bont met zijn 160 KW voor de 110 pk....

kunnen we oppompen. :scheet:

verlagen gaan we zien, als de vering net zo slap is als de II is die eibach mogelijk een optie

Kan het je echt aanraden, geniet er in elke bocht van. Terwijl ik daarvoor dacht, toch wel jammer. Dat is denk ik het criterium