Ga naar inhoud

10-traps DSG & Electric Booster


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

 

Voor de langere termijn staan er nog meer innovaties op stapel. Zo komt er een tientraps DSG-transmissie, die een maximumkoppel van 500 Nm aankan.

 

Ook komt Volkswagen met de Electric Booster, een elektrisch aangedreven compressor die voor veel trekkracht bij lage toerentallen zorgt en het zo mogelijk maakt ‘downsizing’ van motoren nog breder toe te passen.

Volkswagen heeft als doelstelling om in 2018 de 'groenste' autofabrikant te zijn. Hier moeten miljardeninvesteringen in R&D (Research and Development) voor zorgen.

 

Er wordt nog niet over Skoda gesproken, maar onder kap is toch al alles VW. 

 

Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/28194/volkswagen-driecilinder-in-golf-tientraps-dsg

 

In de toekomst kunnen we innovaties als een 10-versnellingsbak en een elektrisch aangedreven turbocompressor verwachten in nieuwe Volkswagens. Het Duitse merk investeert jaarlijks vele miljarden in de vergroening van zijn productgamma en wil in 2018 de meest toekomstbestendige autofabrikant zijn.

Een belangrijke noviteit is de Electric Booster, een elektrische turbo die voor veel trekkracht bij lage toerentallen zorgt en het zo mogelijk maakt ‘downsizing’ van motoren nog breder toe te passen.

Ook komt er een 10-traps DSG-versnellingsbak, geschikt voor motoren met een trekkracht tot 500Nm. Het idee is om de motor nog meer te laten ‘werken’ bij het meest efficiënte toerental en zo een nog beter verbruik of hogere prestaties te bieden.

Nieuwe driecilinder voor Polo en Golf

De Polo en de Golf krijgen Volkswagens nieuwe 1,0 driecilinder TSI-benzinemotor. Door de nieuwste inspuit- en turbotechnologie is deze zeer efficiënt. Er zijn drie varianten: 85 kW/115 pk, 200 Nm voor de Golf en 70 kW/95 pk, 160 Nm en 81 kW/110 pk, 200 Nm voor de Polo. Er komt ook een aardgasversie van deze nieuwe TSI.

De Golf is de enige auto ter wereld die geschikt is voor alle aandrijfvormen ‘van nu’. Hij is er met TSI-benzinemotor, TDI-diesel en TGI-motor (aardgas). Ook is er een plug-in hybride (GTE) en een elektrische versie (e-Golf). De Golf is zelfs al geschikt voor brandstofcel-aandrijving.

Aardgas rukt op

Auto’s met aardgas-/Groengasmotoren zijn aan een sterke opmars bezig. Het wereldwijde ‘aardgaswagenpark’ groeit jaarlijks met liefst 24%. Dankzij de slimme modulaire opzet zijn ook de nieuwe drie- en viercilinder TSI-motoren van Volkswagen geschikt voor aardgas.

Nieuwste motoren tot 21% zuiniger

De nieuwe driecilinder TDI- en TSI-motoren van Volkswagen zijn tot wel 21% zuiniger dan hun voorgangers. Daar draagt ook de lichtgewicht bouwwijze aan bij: zo is de krukkast tegenwoordig van aluminium. De nieuwe driecilinders zijn daardoor 11 kg lichter dan hun voorgangers, vergeleken met hun voorgangers met vier cilinders bedraagt de winst zelfs 30 kg.

 

 

Bron: http://www.groen7.nl/volkswagen-komt-met-10-versnellingsbak-en-electric-booster/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe