Ga naar inhoud

Nieuwe navigatie plaatsen


Juwes
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door EdK,

Aanbevolen berichten

Rijd nu momenteel met een standaard 2dins radio die ik graag zou vervangen door een navigatie. Heb nog niks besloten wat en hoe daarom graag jullie mening hierover om mij tips te kunnen geven in mijn beslissing. Een aantal puntjes die er zeker bij moeten zitten zijn:

- overnemen stuurwiel bediening

- dvd speler

Graag jullie mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Zenec 2011D en staat een stuk over geschreven in navigatie 

De tijger in Tilburg bv verkoopt deze en kunnen je erg veel uitleggen over dit systeem en nemen ook de tijd ervoor om het je uit te leggen

En dit is uit eigen ervaring en Guy5712 kan je die ervaring mbt uitleg ook zeker geven

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het door hun laten plaatsen maar gaat in algemeen op afspraak ( zeker voor de zaterdag )

Maar ze zitten naast een mooi parkeerterrein met winkelcentrum dus daar kun je ter plekke wel zelf sleutelen als je daar behoefte aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

als nieuw member direct maar even een vraagje...

Ik weet dat VW (Skoda ook??) nogal gevoelig is met betrekking tot radio ontvangst. Dit komt (na wat uitzoekwerk begrepen) doordat de originele VW radio's nog een soort van interne versterker hebben? Ook ik ben op zoek naar een Navimedia set, maar de RNS serie van VW is nogal prijzig...en het stuit me eigenlijk tegen de borst om bijna 1500 euri uit te geven en dan ook nog apart voor BT/GPS/Telefoon toestanden te betalen. Komt er nog een paar honderd euri bij. Thuis staat een goede set (NAD/Dynaudio/Denon/AppleTV) maar in de auto zul het toch nooit helemaal zuiver horen vanwege de windruis etc.

Natuurlijk moet er wel een goede kwaliteit uitkomen, maar vind 2000 euro gewoon van de zotte.

Dus op zoek naar kloon? Of 2e hands? (met codekaart natuurlijk) Wat raden jullie me aan? Zie hierboven Zenec2011D? Ook voor VW? Hoe bevalt ie?

Alvast dank voor antwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenec is naar mijn ervaring een merk dat de meeste functie's via de canbus 1 op 1 overpakt.

Met kaart updates zijn ze relatief goedkoper dan de RNS systemen en bij aankoop van een systeem heb je de mogelijkheid om binnen een maand de laatste kaartupdates op te halen en te instaleren ( in prijs inbegrepen )

 

En heb je maxidotscherm in de wagen dan zal na aanmelding van de navigatie in VCDS ook de zenec dit weergeven in maxidotscherm dmv pijlen.

 

Stuurbediening neemt hij 1 op 1 over en de module die bij andere leveranciers nog eens apart aangeschaft moet worden er bij hun gewoon bijgeleverd word.

En dit alles onder de 1000 eurie...

En inbouwen kan in principe iedereen, moeilijkste is misschien je GPS antenne een plekje geven onder het dashboard

 

En de rest was bij mij een kwestie van stekkeren.

 

Ga je de camerafunctie benutten dan zal je wel wat handiger moeten wezen om de bedrading te leggen hiervoor...

Ik blijf het voor het geld een mooi en goed systeem vinden en uiteraard zijn er nog betere systemen maar daar zijn de euro's ook naar.

De chinese navibagger zou ik niet aan beginnen daar dit vaak een boel ellende geeft en er geen aftersales is in het algemeen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist nog even gezocht op die Zenec (en nog wat andere spullen). Blijf een beetje zitten met de ontvangst, lees daar veel over (onder andere Zenec..2010, dus voorgaande model?) Is zoals gezegd specifiek VW probleem? Bij Skoda niet? Zit ook op een VW forum, maar daar willen ze me vrijwel allemaal de rns 510 aanbevelen. 

Ik heb er nu een Kenwood radio inzitten (1 din), weet type niet uit mijn hoofd. prima BT met mijn Iphone 4S, maar ontvangst blijft slecht (behalve radio2), ook met fantoom ertussen. Dus ben huiverig daarvoor, zeker gezien de kosten van een multiding. 

Shortlist nu;

 

  • Zenec 2011D 899,= compleet (behalve DAB+), ervaringen hier met BT/Iphone? Zit GSM antenne erbij? (EdK) Igo navi, kaarten geen probleem volgens mij. Heeft ie een HD? Moet de Zenec aangemeld worden op de canbus? Dus inleren via VAGCOM/Dealer?
  • Toch weer een KW? 5210/7210 (maar lees veel over kaartupdates, duur etc.)
  • 2e hands RNS 510, wordt op MP aangeboden voor 399 tot 499,= Met codekaart en bon (VAG tuning aalsmeer), maar zonder BT (denk ik) en zonder DAB+, GSM antenne  Voordeel blijkt vooral de HD van 30Gb te zijn = snelheid met navi en muziek etc.

Heeft iemand ervaring met VAG tuning? Ik zou nl geen multiding willen kopen die ooit onbedoeld gedemonteerd geweest is.

@EdK, las dat je ook een KW gehad hebt? Wat was je reden voor overstappen naar Zenec? (behalve dat ie het niet meer deed). Prima verhaal overigens van je inbouw! Compliments!

 

Zijn er andere leden met andere opties? (lees veel slechte ervaringen met Prototech, NAVaudio dinges, Dynavin) iemand hier een mening? Track Audio (Apledoorn) wel goed?

NB; integratie met stuur is voor mij niet belangrijk, heb maar 1 knop op het stuur, tuut/tuut en die hoeft niet te werken via multidinges. 

Alvast hartelijke dank! ( krijg op andere fora vaak advies te googlen, maar dat kan ik al...)

en nu snurken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit GSM antenne erbij? (EdK) 

 

Ja hij is geheel compleet dus ook de GPS antenne ( muis ) dus niet op dak maar ergens in dashboard inbouwen.

 

Heeft ie een HD?

 

Nee heeft geen ingebouwde HD maar wel een SD poort voor SD kaarten

En een USB aansluiting die ik zelf benut met een 32 Gig usb stick met muziek

 

Moet de Zenec aangemeld worden op de canbus?

 

Niet om de boel te laten spelen

Wel indien je maxidot scherm hebt en de zender en de navi pijlen in maxidot in scherm wil zien

 

@EdK, las dat je ook een KW gehad hebt? Wat was je reden voor overstappen naar Zenec? 

 

Wel de problemen heb je gelezen, en was met ons vlaamse lid in gesprek op meeting over de Zenec en hebben toen besloten om te kijken als we twee afnamen we korting zouden krijgen.

Wel de Tijger in Tilburg wilde hier in mee gaan en gaf ons 100 euro korting per unit

En dat Guy om redenen wachte met aanschaf hield voor mij niet in dat ik de korting niet kreeg.

En vandaar toen besloten na goede uitleg om aan te schaffen.

Kenwood was zeker niet slecht, maar ook hier kaart materiaal vrij aan de prijs ,maar geluidtechnisch een perfect systeem

 

Tsja en mbt de aanbevelingen op VW forum om een RNS te nemen, negatief punt is dat ze vrij diefstal gevoelig zijn en mbt updates kaarten ben je  duur uit en mbt firmware updates ben je aan de goden overgeleverd omdat dealers er niets mee te maken willen hebben en het dus niet doen ( enkele dealer uitgezonderd )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog een vraag mbt de zenec 2011d

Krijg je daar alle nodige kabels bij of moet er nog iets appart gekocht worden om dit systeem te doen werken

Wil zeker zijn dat mijn stuurwiel bediening blijft werken

Alvast bedankt voor de voorgaande info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch nog vraagje open staan over ontvangst van zenders. Dit is volgens vele fora een probleempje bij RNS look alikes. (van Zenec daarover niets gelezen overigens en volgens hun site hebben ze ook een interne versterker) Zou dus geen fantoom schakeling nodig hebben?

EdK; is dit jouw bij inbouwen opgevallen? Skoda heeft ook 2 antennes zag ik ergens?

 

Met DAB+ zal het sowieso wel goed gaan denk ik, maar heb je ook geprobeerd op FM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Yeti heb ik dubelle antenne 1 op dak en 1 zit in zijraam verwerkt.

En de fakra stekkers losgenomen van de Swing en rechtstreeks op de zenec en zenders altijd goed kwa ontvangst.

DAB is op dit moment nog niet 100% en schakel dan ook vaak nog terug naar de normale radio

En bediening DAB op zenec is niet geheel logisch , en van Ender wisselen gaat dan weer niet met stuurbediening , geluidsterkte weer wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kan je alleen maar aanraden om een winkel te vinden die de zenec aangesloten heeft staan en dat je hiermee zelf kunt spelen.

Want wat ik als goed of prettig ervaar kun jij niet zo ervaren.

En kan je de Tijger in Tilburg daarin zeker adviseren om er langs te rijden.

En ja is een eindje rijden vanuit Alkmaarse omgeving maar voor mij was de rit uit het noordhollandse hetzelfde.

En die gasten nemen nog echt de tijd om een en ander uit te leggen...en mocht het niet bevallen hebben ze ook nog vergelijkende systemen aangesloten staan.

Leuk verhaal van de Tijger was wel dat Zenec met Pon of VAG om de tafel heeft gezeten om hofleverancier te worden.

En dit nadat zenec een x aantal VW wagens met sechte ontvangst had gekregen en die met de Zenec een goede ontvangst hadden.

Maar Pon of VAG wilde met ze in zee mits de verkoopprijzen dan omhoog geschroefd werden ( boven 1000 eurie ) maar Zenec ging met dit niet accoord en is verhaal niet doorgegaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch PON...de macht he? En staat er bij VAG nog steeds goed op met al die overheidscontracten hier in NL (Politie, Defensie, RWS, ANWB en noem maar op) dus...

Goed van Zenec dat ze hier niet op in gaan! Stoer van ze, want ze zijn dan wel verzekerd van omzet. Rechte rug houden houd ik wel van.

Zal waarschijnlijk de Zenec worden, nog effe op kauwen. Sowieso om te ontdekken of het ook allemaal werkt met Apple. Zag dat jij iets vermelde over de stick in huppeldepup 32 formatteren en volgens mij is dat een windows iets..

In ieder geval geen problemen met updates van IGO8 kaarten, internet wemelt ervan. Al moet ik zeggen dat op mijn oude garmin ik het ook niet zo bijhoudt...heb wel lifetime, maar gebruik het maar eens per jaar of zo. (voor vakantie zeg maar)

 

Deze vakantie heeft ook dat geen nut, want India en de hoogste pas ter wereld in de Himalaya staat er niet op haha.

Dank voor al je info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In India lossen ze dat volgens mij anders op...gewoon andere accu erin als ie leeg is  :lol:

 

Maar is volgens mij idd 6 volt, zal het eens nazoeken. Van reisverhalen begrepen dat het geen uitzondering is dat het blok af en toe op een berghelling open moet...

Maken wij ons zorgen over bougies  :D  :D

Ik ga het allemaal beleven! Ben benieuwd. Op 3500 meter is er nog een zoutmeer te vinden, is al >100 milj. jaar oud, tijdens ontstaan van Himalya gevormd doordat een stuk oceaan omhoog gedrukt werd tijdens de "botsing" met het euraziatisch continent. (India zat vroeger vast aan Afrika, net zoals Australia..het wordt Gondwana genoemd door wetenschappers) Overigens is de himalya nog steeds in beweging! Langs de rand van het meer (wat heilig is voor de nomaden daar) kun je schelpen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Er is iemand ooit eens geweest die een Ipad in een Fabia 1 had ingebouwd en hiervoor zijn dashboard had aangepast.

Maar wie wat waar hoe en wanneer dat is me ff ontschoten...

 

Weet wel dat het een boel werk was en dat hij het bij zijn opvolger ( auto ) maar achterwege heeft gelaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe