Ga naar inhoud

Vermogenverlies


Peter De Ridder
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds 12-2009 heb ik een Skoda Superb 2.0 DSG aangekocht. Een dik jaar later ging de turbo er aan. Die werd vervangen. Sinds geruime tijd heb ik nu weer problemen met het vermogen van de auto. Er komt een lampje te branden van motorstoring. Als brave burger bracht ik de auto binnen bij een Skoda garage. Er werd een klepje vervangen. Ik had nog steeds het gevoel dat het vermogen niet was zoals het hoorde. Reeds op de terugweg naar huis ging het lampje alweer branden. Sinds dien rijd ik niet meer met de wagen. Het kan toch niet dat die turbo al terug defect is.

De auto heeft nooit een ongeval gehad en ging altijd naar dezelfde garage op onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbo terug defect zou niet echt normaal zijn, neen. Heeft trouwens weinig met onderhoud te maken, turbo wordt niet "onderhouden". Weet je welke foutcodes er zijn, dat helpt een stuk om te bepalen wat er mis zou kunnen zijn. Misschien EGR-klep, of de gasklep, maar op afstand een diagnose stellen is zo goed als onmogelijk met enkel 'vermogen' als probleem.

 

Btw, welkom hier (misschien jezelf even voorstellen). 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat staat er dan op de rekening? Als het de gas of egr was zal het een behoorlijke rekening zijn geweest. Als het over grote reparaties gaat, kan je altijd nog eens informeren of er geen coulance meer mogelijk is.

Edit: ik realiseer me nu pas dat ik er van uitgegaan ben dat je een benzinemotor hebt, maar waarschijnlijk gaat het over een diesel? Dan is gasklep zo goed als uitgesloten.

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe