Ga naar inhoud

Fabia I 1.2 12v houdt in


Ekema
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Mijn vriendin heeft een fabia I van 2003 met een 1.2 12v 3 cilinder.

Van de ene op de andere dag trekt de auto langzamer op en loopt de auto met pijn en moeite niet harder dan 120 a 130. ipv 160

 

EGR heb ik vervangen. Die was al kapot voordat dit verschijnsel zich voordeed. Volgens mij, als je plank gas geeft heeft de egr ook geen invloed. Deze zou dan dicht moeten zijn. Dus ik denk dat het niet aan de EGR ligt dat de auto zo traag gaat.

 

Alles is opnieuw ingeleerd.

Na een tijdje krijg ik vreemd genoeg weer een melding over de egr, terwijl deze nieuw is?

 

2 Faults Found:

17811 -  EGR System: Regulation Deviation

            P1403 - 35-00 -   -

17811 -  EGR System: Regulation Deviation

            P1403 - 35-00 -   -

Readiness: 0010 0001

 

Iemand hier ervaring mee?

 

Daarnaast zou ik willen checken of de timing goed staat.

Weet iemand hoe je makkelijk de kleptiming kan checken zonder gereedschapjes. 

t Fixeerapparaat -T10123- t Fixeerpen -T10121- t Trekker -T10094A-

 

Wat ik alles al hen gecheckt:

Gasklep gaat vol open. (drive by wire)

Bougies zien er normaal uit

geen andere foutcodes

 

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips :)

aangepast door Ekema
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Brand het lampje van de motor? Zo ja dan loopt hij in noodloop en zal hij idd minder vermogen hebben.

 

Maar is dat de enigste storing die je hebt of staan er meer in?

 

Controleer even aan de hand van de merktekens de timing.  En zover ik weet weinig te meten aan je kleppen omdat die hydraulisch zijn

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

 

Iemand hier ervaring mee?

 

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad (google maar 'skodaforum egr klep storing 17811' - ik mag hier geen directe link plaatsen); na schoonmaken van het gasklephuis en EGR (waar eigenlijk niet veel aan te reinigen viel) is de storing blijvend verdwenen. 

Ik lees dat je de EGR al vervangen hebt. Misschien het gasklephuis nog eens reinigen of nakijken?

aangepast door turboturbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe