Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • 3 jaren later...
  • 4 maanden later...

Heb een weerstandje besteld, nu even wachten tot hij er is en dan gaan we het eens proberen. Ik vond de dealer ook wel erg makkelijk zeggen "ja, dan zijn ze vaak beide stuk". Uhu, nou, dat gaan we dan nog wel eens zien. Voor ±11 euro gaan we wel een uurtje klooien met positief of negatief resultaat, maar die 11 op de totale reparatie kan dan ook nog wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kan mijn vorige post niet bewerken volgens mij, maar reparatie geslaagd! Wel een K-Klus om die weerstand weer vast te draaien. Ik heb hem voor 90% terug kunnen draaien en daarna zeiden mijn handen:"Doe maar niet meer". Komt mede door de lastige hoek waarin je hand zich al bevind en je er niet met 2 handen bij kan.

Wat op en aanmerkingen voor de te lopen stappen:
- Voordat je de schroeven van de airbag losdraait kan je nog voor de zekerheid van een papiertje, een soort gootje vouwen van de breedte van die klem, dan schuif je die erin tot bij de schroef zodat als je schroef toch valt hij niet weg is
- Voor het eruit halen van de airbag zou ik aanraden om dit via de onderkant te doen ipv de bovenkant. Naast dat het makkelijker ging heb je ook veel minder kans op beschadiging van het plastic. Ik heb het als volgt gedaan. 1. (Jammer dat ik geen foto heb) Je hebt een stalen frame waarop de airbag unit hangt en ook aan vast zit, dit lijken op in totaal 4 bochtjes die van je af naar boven lopen tegen de onderkant van de unit. Zet tussen de 3e (van links) een platte schroevendraaier tussen dat boogje en de unit. Dan zie je hem al wat omhoog komen. 2. Vervolgens pak je een dikke inbus (ik heb zo'n set met allemaal maten torx en inbus en heb daar de dikste van inbus genomen) en deze zet je tussen de linker boog en de unit. Eventueel met je linker of rechter hand de inbus op zijn plaats houden. Zodra hij er tussen komt moet hij al helemaal los komen. 3. De kier die hierdoor ontstaat, goede cm, kan je gebruiken om hem verder omhoog te tillen. Wees niet bang voor kapotmaken, het is vrij stevig allemaal.
- Het vastdraaien van de weerstand lukte bij mij grotendeels met een puntknijptang. Ik heb eerst het stuk waar de stekker in vast zit inzijn geheel proberen te draaien met de klok mee, dat ging een klein stukje. Vervolgens heb ik het ronde buitenste deel op ongeveer 1-2 u (kloktechnisch gezien) vastgepakt en naar 3u getrokken/gedraaid. Daarmee kwam hij nog wat verder maar niet helemaaal recht. Maar ik gok dat hij vast genoeg zit om niet los te komen of problemen te veroorzaken.

Al met al de meeste tijd verloren op het weer vastzetten van die weerstand (wat een geK^L^$^$). De rest was een fluitje van een cent dankzij het goed beschreven document! Top!

Geen idee hoelang de weerstand blijft werken, want als de kachelmotor zwaarder draait door vervuiling oid dan zal deze weerstand tzt ook wel een keer stuk gaan. Maar, na 7 jaar en 12euro is dit voor nu een prima oplossing!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe