Ga naar inhoud

zomer/winter check


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Alles wat je zelf ook kunt doen ze gratisch ende voor nicks, en uiteraard is men zeer genegen om vloeistoffen tegen marktconforme tarieven bij te vullen.

Maar iets als een aircocheck, nee, zo aardig zijn ze niet...

Oeps, sorry, ik stel marketing ende sales piepeltjes wederom in een kwaad daglicht. Excuses voor dat. :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

behalve de vloeistoffen di ze gegarandeerd bijvullen :) of iets anders vinden ...

Net terug van de "gratis zomercheck". Was helemaal gratis en er is ook niets bijgevuld :D . Ik had trouwens wel de ruitenvloeistof zelf even bijgevuld, want dat is anders natuurlijk een inkopper.

Wat me verbaasde (heb nog eens nagevraagd) was dat er geen olie bij hoefde (na een kleine 15K). Ik was aangenaam verrast :notworthy: . Temeer omdat ik zaterdag met een BMW cabrio uit Oostenrijk teruggekomen ben die 1 liter per 5000 km verbruikt :D à € 25 de liter. Toen ik de eigenaar vroeg of die een tweetakt reed moest die wel een beetje lachen.. Volgens hem was het heel normaal dat BMW's olie zuipen en dit was ook nog een 6-cilinder.

Nu moet ik ook zeggen dat ik niet echt onder de indruk was van die auto en dat ik blij was om in Keulen weer over te kunnen stappen in mijn eigen Yeti. Ik heb een kleine 400 km met die BMW gereden en vond die niet echt lekker rijden (auto was wel 8 jaar oud). De motor had weinig trekkracht in de lagere toeren, de versnellingsbak was niet "lekker strak" en de stoelen vond ik ook niet echt lekker zitten (wel leer, maar te laag natuurlijk vergeleken bij de Yeti).. Maar goed, daarvoor hebben we even flink doorgetrokken om snel naar huis te kunnen. Ik heb me nog ingehouden met 140 maar de eigenaar zelf reed even door tot 180.. Met mijn Yeti zou ik dat niet halen :P en zou ik het al niet doen vanwege het verbruik :blink: (benzine EN olie). Ik heb me dus maar even wijselijk van mijn commentaar onthouden, maar goed communiceren kun je bijna toch niet meer bij 180 in een cabrio (dak dicht trouwens)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdens vakanties in de VS een cabrio als huurauto gehad. Nadien wist ik zeker dat ik er nooit een zou kopen. Altijd maar die herrie om je kop; is het niet van de wind dan wel van het razende verkeer om je heen. Die paar momenten dat het wel leuk zou kunnen zijn, op stille landweggetjes waar je niet hard rijdt bijvoorbeeld, moet je weer een pet op tegen zonverbranding. Kortom het comfort is voor mij ver te zoeken en dat is bij autorijden wel heel belangrijk voor mij.

Ik heb bijna 11000 km gereden en volgens de peilstok nog geen olieverbruik. Als ik zo de fora lees lijkt het wel of het verbruik bij de Yeti extreem laag is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Yeti hoeft pas met 30K terug voor zijn eerste beurt en dan wordt ook pas de olie (long life ) vervangen

Zo is het me verteld, en dmv een service kaartje in auto duidelijk gemaakt en ook nog eens in me service boekje

En me maxidot is hierop ook ingesteld 2 jaar of 30K

Dus dat jij met 15K al moet komen met de Yeti vind ik al vreemd op zich zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Zojuist de gratis Zomercheck laten uitvoeren. Er is ruitensproeiervloeistof bijgevuld en bandenspanning aangepast. Voor de rest alles afgevinkt in de kolom "in orde".

Bandenprofiel gemeten: LV 5.3 - RV 5.2 - LA 5.2 - RA 5.1 na bijna 27.000 km dienst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Nog steeds voor alle Verassend Skoda leden gratis Zomer en Wintercheck.

 

De mijne is gisteren even gecontroleerd. Alles was in orde op mijn aansluiting trekhaak na, die heb ik pas een beetje afgebroken :P

 

Aanvullend melden ze of je reservelampen, een hesje, verbanddoos, e.d. in de auto hebt.

 

En het mooie is, het kostte me 0,0 euro!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe