Ga naar inhoud

Superb II Facelift stuur in Pre-Facelift Superb


TooTall
 Delen

Aanbevolen berichten

Net mijn 4-spaaks multifunctiestuur in mijn MY2010 Superb vervangen voor het 3-spaaks multifunctiestuur uit de nieuwe Superb Facelift.

brh8.jpg 

Enkele onderdeelnummers;

-Stuur 3-spaaks, leder, telefoon = 3T0 419 091 G
-Stuur 3-spaaks, leder, telefoon, DSG = 3T0 419 091 AJ
-Airbag 3T0 880 201 G IZY
-Bedrading tussen airbag en stuur (nodig, faceliftstuur heeft een ander stekkertje zitten) 5JA 971 584

Stuur komt uit een DSG-auto, ik heb een manueel, is geen punt, gewoon de flippers laten zitten (of zoals ik losdraaien) en werkt perfect.

Alle knoppen werken, alle functies werken, alle verlichting werkt. Installatie duurde 5 minuten, geen codering nodig (terwijl ik geen af-fabriek bluetooth had en deze onlangs pas nageplaatst had, dacht dus dat de telefoontoetst niets ging doen, maar ook dat werkt perfect!)

Kostprijs?

205€ voor het stuur via allegro.pl (geluk gehad)
392,77€ voor de airbag via de dealer (geen geluk gehad, airbags zijn moeilijk te vinden en schaars)

Is het de moeite? Ieder zijn ding. Ik vind van wel, het stuur is veel dikker op de juiste plekken, de "rollers" voor volume en de maxidot zijn van fijn metaal ipv. plastic, en de knoppen voelen positiever aan.

Voor de geïnteresseerden, ik heb nog 1 kabelboomp voor de airbag te koop geschikt voor de nieuwe faceliftsturen. Nieuwprijs = 33,28€ bij de dealer, voor 25€ verzend ik het naar BE/NL.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardwarematig? Geen bal aan...echt 5 minuten...nu snap ik waarom ze graag een airbag stelen, ding is er op een wip uit.

 

Ik denk dat als je geen telefoon hebt, deze toets gewoon "mute", dus volume op 0...maar daar ben ik niet zeker van.

 

Kabeltje dat je nodig hebt heb ik nog altijd te koop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar weet je ook zeker dat de airbag weer correct is aangesloten? Lijkt me wel zo safe in het geval van een ongeluk... 8-)

 

Bedankt voor je bezorgdheid, en ja hoor, als je het contact opzet en de airbag is niet aangesloten dan krijg je een foutmelding, heb ik niet, wagen is uitgelezen en in orde...

 

Oh.

 

Wacht.

 

8-)

 

:wub:

 

Zolang het een Superb II is werkt deze aanpassing. Bij een Superb I, geen idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, tsja, de juiste vond ik niet zo meteen :-)

 

Dit is nu het jammere aan zowel sf.eu als sf.nl....als je post over een aanpassing (ik denk aan de LED achterlichten voor de Fabia, of ik met mijn Superb facelift stuur, of eender wat; )

 

1ste reactie; "hmhmhmhmhmmhhmhjaaaaaaaaaaaa, is dat wel aaaaah peeeeee kaaaaaa in orde, zo is de autohw namelijk niet gebouwd door skoooohdaaaa, dus diet mag helemaal niiiiieeeet!"

 

e352.jpg

 

Daar (opgepast, hier volgt een Belgische uitdrukking...) zakt dus mijn broek van af. Als je dingen begint te doen zoals een stuur uitbouwen, of je halve dash afbreken voor aan de BCM te komen, of een achteruitrijcamera inbouwen, of hele tellerpartijen wisselen, dan gaat "hoop dat alles nog werkt, geen stekkertje vergeten?" wel heel zuur klinken ja...Je kan er dan gerust van uitgaan dat de persoon in kwestie wel bekwaam genoeg is om het te doen / slim genoeg om het door iemand die bekwaam is te laten doen.

 

Opgelet; Heel de bedoeling van het posten van een topic zoals het wisselen van de achterlichten etc, is puur een kennis-dump. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om info te vergaren op internet, dus de bedoeling is dat ooit iemand die vastzit met een installatie, op internet op zoek gaat naar info, en zo via mijn post geholpen is. Want daar draait het om op een forum toch? Mensen helpen?

 

(Nu past hij wel!)

 

:wub:

aangepast door TooTall
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar (opgepast, hier volgt een Belgische uitdrukking...) zakt dus mijn broek van af.

 

Wel hierin moet ik je teleurstellen want ook in het Olland is dit gewoon een Ollandse uitdrukking B)

 

En ja als forumleiding zijn we juist blij met zulke beschrijvingen van ombouw naar wat anders en kan niet genoeg geplaatst worden.

En vragen als in dit geval of de airbag het doet moet je niet als kritiek zien maar gewoon als een vraagstelling in deze.

 

En zie de vragen als mag dat wel eens vanuit een oogpunt van de poster, misschien wil hij het ook wel maar houd hij zich aan de regeltjes en zodra het dus niet mag dan wil hij het niet.

En dus niet als een puntje van kritiek.

 

Punt is dat als zo'n vraag mondeling aan tafel gesteld word je er een gezichts uitdrukking bij hebt en dat je de toonage in de stem erbij hebt en hieruit opmaakt hoe de vraag bedoeld word.

Als we hier op een forum communiceren dan heb je te maken met platte tekst, waar totaal geen emotie uit te halen is en je de tekst neemt zoals jij denkt dat hij bedoeld word.

En hierdoor krijgen we op fora in algemeen genomen soms discussie's of erger die puur op verkeerde aannamens is gebaseerd.

 

En om over deze tekst te spreken, het is geen persoonlijke aanval naar jou of anderen !!

Maar puur als een uitleg geprobeerd neer te zetten.

 

En gaat zo door aub met het aanpassen van je wagen en ik (we) hopen dat je gewoon blijft posten van je ombouw ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch frappant dat vooral de Skoda-forums hier last van hebben. Ga je naar een forum zoals autoforum.be, vwpassat.nl, tdiclub oid. dan staan de mensen daar veel opener tegenover mods, aanpassingen en retro-fitten van OEM materiaal. Soms lijkt het hier wel of je alleen maar mag babbelen over je verbruik en de accessoires uit de officiële catalogus....

Hallo Jan, ik geloof niet dat we hier zo te werk gaan? Weet wel zeker van niet!

Als je toch voorbeelden hebt, stuur ons dan een PB aub en we gaan aan de slag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn volgende mod staat al in de steigers

 

Ah, de taktiek is de mods 1 voor 1 te laten steigeren? Is heel lastig hier hoor, ze coördineren hun acties verdomd goed  ;)  ;)  ;) 

 

Ik denk dat jouw kennisdumps hier heel welkom zijn, en stel er zit een keer een zeurreactie tussen, dan maakt dat jouw bijdrage niet minder nuttig voor degene die die kennis zoekt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe