Ga naar inhoud

Caravan of tent?


somebodey
 Delen

Aanbevolen berichten

Vooral het voordeel van "het jouwe" staat me heel erg aan..

Het is natuurlijk een droom om zoiets te kopen, ooit!

Mag ik, desnoods via pm, weten wat de kosten zijn ongeveer per jaar? Onderhoud, verzekering,...

Is er op de 2de hands markt een goed merk van caravans?

Wij zijn momenteel met 3 in ons gezin.. Is een 4 persoons dan groot genoeg" (incl voortent).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een caravan gehuurd op de camping waar ik op vakantie was. Dat kostte me 280 euro per week.

 

Volgens mij is zo'n matras met alleen maar het unieke en vertrouwde zweet van jezelf erg duur, al kan je natuurlijk altijd hopen dat je 40 jaar met een tweedehands caravan gaat doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet de bedragen niet exact, verzekering is ca € 120,- stalling € 255,- per jaar

Onderhoudskosten weet ik nog niet, het warm water boilertje is vervangen onder garantie.

 

Tja wat wil je uitgeven en wat zijn je wensen? Caravan aanschaf is 1, er zat geen voortent bij dus deze aangeschaft en dan ook maar meteen een luifel.

Stoelen, tafel, oventje (elke ochtend verse broodjes bij je ontbijt  :duimomhoog2: ) magnetron zat al in de caravan, grondzeil enz enz. Loop een campeerwinkel binnen en je koopt van alles en nog wat, ik schat zo even in dat we een kleine € 9000,- hebben uitgegeven.

 

Maar dan is het wel van jezelf en een caravan, tja bij normaal gebruik een aantal weken per jaar verslijt je die niet.

Op mijn thuis bed ligt een latex springveren turbo xl superfoam matras  :P  ga ik niet een paar weken op een stuk schuimrubber liggen, ik ben nogal gevoelig voor een goede ligging en ook al is het niet alleen voor het hygiënische, een lekker matras is mij die € 250,- wel waard ook al is het maar een paar weken per jaar.

 

Wij zijn ook met 3, we hebben een vast bed en mijn dochter slaapt op het om te bouwen tafeltje, wellicht slaapt ze volgend jaar in de voortent (zit te denken aan een uitbouw  :D ) of in een eigen tentje.

 

En campings zijn er in overvloed, ik ben gisteren teruggekomen uit Overijssel. 3 weken voor € 450,- incl. water, stroom, toeristenbelasting.

Er zijn diverse vaak kleine of boerencampings die nog hele leuke en schappelijke prijzen hanteren.

 

En wat Fabje zegt, je slaapt in de caravan, ontbijten in de voortent en de rest van de dag lekker buiten, nu hebben we wel een goede zomer gehad hier maar je hebt ruimte genoeg als het weer eens wat minder is.

aangepast door Octa Collection
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om alles ff in perspectief te trekken:

We slapen regelmatig in gewoon goede pensions. En nee, daar zijn de matrassen geen >10 jaar oud.

Keurig schoon en zeer goede service. Voor een halfpensionsprijs die momenteel op 40 euro pppd ligt. En dan krijg je 's-ochtends gewoon verse broodjes, zeer uitgebreid ontbijtbuffet, 's-avonds 3-gangen menu en 's-middags gratis koffiethee met gebak.

Voor dat geld kun je echt niet thuis blijven... :D  Bovendien wordt alles voor je schoongemaakt en geregeld. En heb je wel een fatsoenlijke EIGEN douche en WC.

 

Neuh, voor mij is kramperen een horror (ooit gedaan, NOOIT meer) belevenis. Zowel tent als (sta)caravan; jakkes.

In de vakantie wens ik het niet slechter te hebben dan thuis, maar minstens gelijkwaardig. ;)

 

Bovendien zitten we ook nergens aan vast. We kunnen komen en gaan wanneer we willen. Niks vaste verblijfsperiodes.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger niet anders gedaan, met mijn ouders. De tent in de auto en zo naar Italië, Spanje en Frankrijk.

Ik moet toegeven dat dat de beste vakanties zijn,, fietsen op de camping, enz.. Super was dat in de jonge jaren..

En ik wil mijn zoon ook dat gevoel geven.

Daarom dat er nog twijfel bestaat tussen tent (aankoop op korte termijn) of een caravan (aankoop op lange termijn).

Laten we zeggen dat je een goede tent (in mijn ogen een Quechua 6.2xl air) een 400€ betaald.

Daar nog allerlei toebehoren bij als kookvuur, tafeltje, stoelen, ... Kom je in totaal aan circa €1.000 (en allemaal nieuw!)

Bij een caravan heb je na de aankoop dan de verzekering, stalling, ...

Het voordeel hier dan is je eigen keuken, toilet, badkamertje.

En zoals in begin gezegd heb ik zelf erg goede en leuke ervaringen met de tent.. Ik ben er echt nog niet aan uit..

Want als het de tent wordt moet er sowieso een dakkoffer bij (of kleine aanhangwagen)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we zeggen dat je een goede tent

 

Een goede familie tent die naderhand ook zijn geld nog opbrengt is voor mij een De Waard tent.

 

http://www.dewaardtenten.nl/

 

En kamperen lekker primatief geeft de mooiste vakantie's , en helemaal als je geheel niets boekt en gewoon op de bonnefooi gaat.

Op die manier op motorfiets jaren vakantie's gehouden.

2 spijkerbroeken  onderbroeken 5 T-shirts en 2 dikke truien per persoon gingen er mee en daar heb je met Tent spullen genoeg aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben voor hetzelfde dilemma gestaan, tent of caravan? In mijn jeugd gingen we ook altijd kamperen en dat vond ik ook altijd erg leuk.

Ik kan me wel vinden in dat eenvoudige maar mijn wederhelft is van huis uit geen kampeerder  :|

 

In 1e instantie zou het een tent worden, een grote koepeltent en dan een aanhangertje erbij om alles mee te nemen.

We hadden al een aantal tenten bekeken totdat we min of meer toevallig bij de occasion caravans rondliepen, thuis hebben we de voors en tegens besproken en het is de caravan geworden omdat:

 

Vast bed

Keuken met  water en kookgelegenheid

Kachel (en nodig gehad in het voorseizoen met vorst aan de grond)

Toilet (met 2 dames in het gezin woog dit heel zwaar)

Bij slecht weer liever in een caravan dan een tent (onweer / hevige regen)

En als we dan toch luxe gaan kamperen dan maar meteen goed, met magnetron, oven, een goed matras, op mijn verlanglijst staat nog een tv en schotelset.

 

Kosten, ja dat scheelt natuurlijk wel een beetje, met eem tent waren we misschien een ¼ kwijt geweest met wat we nu hebben uitgegeven.

Voordeel voor zowel tent als caravan dat ze beide redelijk waardevast zijn.

 

Voordat mijn dochter er was namen wij ook vaak pensions en hotels, appartementen.

Met kind(eren) is een camping natuurlijk het einde, vriendinnen zijn snel gemaakt en ze kunnen op de camping hun gang gaan met wat ze te bieden hebben, onze eerste camping dit jaar was 4x daags animatie, leuk en mijn dochter wist bijna het hele programma uit haar hoofd wat er ging gebeuren. De tweede camping was een boerencamping waar ze mocht helpen met de paarden, koeien, katten, schapen enz. Ook zeer geslaagd, daar loopt nu 1 pony die is zo gepimpt dat die op tv kan  :D

 

En zo heeft een ieder zijn voorkeur, mijn voornemen voor volgend jaar is een camping aan het strand, nl of belgie, bij voorkeur niet al te groot.

Als er forummers zijn die tips hebben, graag!  B)

Onbedoeld wordt dit topic min of meer het grote vakantie tenten danwel caravan topic, wellicht kan een mod een splitsing maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onbedoeld wordt dit topic min of meer het grote vakantie tenten danwel caravan topic, wellicht kan een mod een splitsing maken?

Ziezo deze topic hier aangemaakt kan men rustig met caravan en tenten verder
aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ijmuiden voor de grote jachthaven zit een camping maar of je daar met caravan voor 2 of 3 weken kan staan weet ik niet.

Dan camping Bakkum bij castricum strand, erg grote camping dat wel maar zo opgezet dat je eigenlijk weer niet door hebt dat je op grote camping staat.

Maar is nogal populair onder amsterdammers en weet niet of ze zomaar plekken vrij hebben

Dan rond Petten zijn er nog al wat campings richting Den Helder maar ook hier weer de vraag mbt reserveren,maar kwestie van google en informeren of eens een ritje kust doen zonder caravaan en kijken wat je wat lijkt en dan eventueel terrein oprijden en informeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voortaan maar 1 bestemming:

 

Camping La Roubine schoon schoon schoon schoon.ruime plaats uitstekende service en goede bewaking. 22:30 stil zijn......familie camping!!

 

Aan de rivier, voor kinderen die van beestjes houden, het einde.

aangepast door FABJE
Link naar reactie
Delen op andere sites

EdK ik zal eens rondgooglen  B)  heb je zelf ervaringen met één van deze campings?

Camping La Roubine ziet er mooi uit maar ook erg prijzig, € 48,- per dag voor 2 personen, € 8,40 voor kind onder 13 en dan nog de hond voor € 5,- maakt totaal € 61,40 per dag!  :o

Hebben ze gouden grassprieten daar? € 430,- per week, nee dat gaat hem niet worden vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet omdat ik er zelf heb gestaan, wel doordat ik er zakelijk (storingen / onderhoud ) wel eens kwam.

 

mooiste camping vind ik nog altijd camping noordkaap op midsland noord te terschelling

en camping landzicht nabij west terschelling

 

eerste 10 min van strand per fiets

tweede 15 min a 20 min van strand per fiets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede familie tent die naderhand ook zijn geld nog opbrengt is voor mij een De Waard tent.

 

http://www.dewaardtenten.nl/

 

En kamperen lekker primatief geeft de mooiste vakantie's , en helemaal als je geheel niets boekt en gewoon op de bonnefooi gaat.

Op die manier op motorfiets jaren vakantie's gehouden.

2 spijkerbroeken  onderbroeken 5 T-shirts en 2 dikke truien per persoon gingen er mee en daar heb je met Tent spullen genoeg aan

2100EUR voor een 6persoonstent?

Dat is toch ook een enorme som geld! Zal bij een Quechua blijven denk ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een De Waard is niet zo maar een tent hoor. Wij hadden er een jaar of 15 geleden 1 (vergrote Zilvermeeuw) die toen al meer dan 3000 gulden kostte. Een geweldig ding voor een vakantie waarbij je op 1 plaats blijft staan, vooral met kleine kinderen. Hij woog ruimschoots meer dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een de Waard tent is een begrip in Nederland en er buiten behoort het ook zo te wezen.

Windkracht 7 of meer ?  Jouw de Waard zal nog op dezelfde plek staan terwijl de andere gestrest over de camping rennen om hun tent te redden.

 

Enne wil je later uitbreiden omdat er weer een dochter bij hebt ipv een zoon dan is deze bij de waard uit te breiden.

Ben je er na 10 of 20 jaar op uitgekeken ? Wel gooi hem in de verkoop en je zult zien hoeveel die tent nog oplevert.

 

Maw een kwaliteits tent die zijn waarde behoud bij goed onderhoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed heeft 100% gelijk! En Menno ook! Ik heb met mijn De Waard Vrijbuiter op een Italiaanse camping gestaan, op de hoek waar tijdens een regenbui al het water naar toe kwam (bleek achteraf). Toen we zo;n tropische bui kregen, werd ik wakker op een vrijwel volledig drijvend grond/ kuipzeil (op de plek gehouden door de haringen), maar mijn tent was 100% droog. Kijk, dan wil ik wel kamperen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe