Sign in to follow this  
Followers 0
Snelle

Het reinigen van de wagen met de hand (geen wasstraat)

85 berichten in dit onderwerp

26 minuten geleden, Skoody Boo said:

Yeetje, dat je ZOVEEL moeite doet voor een auto die je er uit gaat doen..

Dit komt je uiteindelijk ten goede als je gaat onderhandelen !

En misschien nu iets TE veel moeite geweest , maar weet zeker dat het deze keer zeker ten goede is gekomen met de onderhandelingen
Ondanks dat de verkoper weet hoe mijn vorige wagens waren als ze ingeleverd werden.

43 minuten geleden, Skoody Boo said:

Yeetje, dat je ZOVEEL moeite doet voor een auto die je er uit gaat doen.....  

Maar fijn voor je dat er weer iets nieuws komt, we zien dan eind Oktober de foto's hier wel verschijnen :).

Mijn auto zag er niet uit. Was ook helemaal niet van plan hem op dat moment al in te ruilen. Maar volgens mij hebben ze er dwars doorheen gekeken (Bij navraag bleek dat ze wel even gekeken hadden tijdens het proefritje met de Ibiza). Kreeg een stuk meer dan ik had verwacht. Denk dat het wel van belang is dat de auto ook daar is gekocht en onderhouden. En dat men je kent. Ben wel benieuwd wat ze gaan doen met de motor en dsg tuning. Ik denk origineel maken om verkoop technische redenen

Edited by Rosinfield

4 minuten geleden, Rosinfield said:

Ben wel benieuwd wat ze gaan doen met de motor en dsg tuning. Ik denk origineel maken om verkoop technische redenen

Hoeft niet hoor, ze verkopen rustig de boel met de tuning.
Omdat ik het over fabriekstuning had gehad en dealer later nog begon over extra garantie , vroeg ik of dat geen problemen met de fabriekstuning zou opleveren dan ?
Maar dat zou het niet !
Maar ben er nu ook achter gekomen via de My Heron site dat je de Skoda kunt tunen via bedrijf in Lisse !
Maar ja ruim 800 eurie voor tunen wat ze in half uur schijnen te doen...... doei ...
Dan neem ik de VAG Techniek fabriekstuning wel , steek ik 500 eurie in de zak die ik dan wel weer besteed bij Superskoda aan onderdelen die ook daar weer goedkoper zijn dan bij de dealers...

1 person vindt dit leuk

Maar er moeten maar net liefhebbers voor zijn. En veel mensen denken natuurlijk ten onrechte dat het riskant is, de auto afgeragd, etc. 

En ze kunnen het niet onvermeld laten natuurlijk. Alleen al omdat er ron98 in moet

15 minuten geleden, Rosinfield said:

Alleen al omdat er ron98 in moet

Dat ligt er maar net aan hoe je hem laat tunen.
Ik kan gewoon Ron95 blijven rijden
En in jouw geval kan het ook al zul je wat PK / Nm dan missen op papier.

Maar goed we dwalen af .... en im mijn geval mbt het poetsen en de oneffenheden die er waren heeft het in mijn geval zeker een positieve uitwerking gehad in de onderhandelingen.
En zoals gezegd door @Cordoba en ook mezelf , de eerste keer ben je wat langer bezig, en daarna is het kwestie van bij houden.
En met de DAP 900 is het dan best te doen op een droge zaterdag of zondag.

Nee want hij is ook op 98 getuned. Kans op pingelen dan met 95 dacht ik

@Rosinfield Als ie getuned is op gewone euro98, dan zullen de meeste motoren voldoende kunnen corrigeren dat je zonder problemen op 95 kan rijden. De ECU corrigeert in het geval je dan toch 95 tankt, door inspuitmoment, inspuithoeveelheid en ontstekingsmoment (bij benzine) te veranderen, en de modernste motoren kunnen ook de momenten dat de kleppen open/dicht gaan nog aanpassen. Als je gaat tunen op maximaal vermogen en dat doet met RON100 of 102 in de tank, dan heeft de ECU onvoldoende ruimte om bij het tanken van 95 nog voldoende te corrigeren.

Ik denk ook dat een auto met aangepaste DSG-schakelmomenten ook ongewijzigd wordt verkocht (is ook beter voor de levensduur), behalve als er nog een terugroepactie met software-update open staat, dan zal ie waarschijnlijk eerst de update krijgen, voor ie de verkoop in gaat.

Ja klopt wel @Cordoba. Heb een enkele keer in buitenland ook wel 95 getankt zonder problemen. Nou ja, ze zien maar.

DAt is jouw probleem verder niet

On ‎9‎-‎9‎-‎2017 at 16:13, EdK said:

Dit komt je uiteindelijk ten goede als je gaat onderhandelen !

En misschien nu iets TE veel moeite geweest , maar weet zeker dat het deze keer zeker ten goede is gekomen met de onderhandelingen
Ondanks dat de verkoper weet hoe mijn vorige wagens waren als ze ingeleverd werden.

Het is natuurlijk ook een nette en respectvolle manier van afscheid nemen van een wagen waar je veel plezier aan hebt beleefd.

1 person vindt dit leuk