Ga naar inhoud

Skoda Rapid Update 2014


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

De Rapid is nog tamelijk nieuw, maar voor modeljaar 2014 heeft Skoda al wat updates in het vat zitten.

 

De Rapid is pas sinds begin dit jaar te koop, maar voor het volgende modeljaar heeft Skoda al wat kleine aanpassingen bekokstoofd. De Tsjech krijgt de beschiking over een 90 pk sterke versie van de 1.6 TDI dieselmotor, die gekoppeld wordt aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling of een handgeschakelde vijfbak. De krachtbron, 1.6 TDI Greentech genaamd, verbruikt 3,9l/100 km, wat gelijk staat aan een CO2-uitstoot van 104 gram per kilometer. 

Ook in het interieur worden een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo zal de klant onder andere kunnen kiezen uit nieuwe driespaaks stuurwielen, nieuwe stoelbekleding en nieuwe decoratieve pakketjes met nieuwe materialen. Her en der zal het design van het dashboard iets afwijken van het huidige exemplaar, verder komt ook Xenon-verlichting beschikbaar op de budget-Tsjech.

m1mytt1bmv37_600.jpg
m1mytt2b6c36.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat de Rapid op de Logan lijkt, maar wel dat ik hetzelfde budgetgevoel heb bij beide auto's. Op de foto valt het nog mee, maar telkens als ik een Rapid in het echt zie valt me dat op. Heeft met de vormgeving en proporties te maken: net iets te basis en recht-toe-recht-aan om de budget-uitstraling te ontstijgen.

 

Overigens vind ik dat niet als ik erin zit: het interieur is top voor een dergelijke auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je eens in een Dacia gaan zitten en dan in een Rapid...nou, ik kan je verzekeren, dan weet je echt wel welke van de twee de budget auto is... :P

 

Wat me zo tegenvalt in de Rapid is de interieurbreedte. Of liever gezegd, het gebrek eraan. Je zit gewoon (te) dicht op elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat de Rapid op de Logan lijkt, maar wel dat ik hetzelfde budgetgevoel heb bij beide auto's. Op de foto valt het nog mee, maar telkens als ik een Rapid in het echt zie valt me dat op. Heeft met de vormgeving en proporties te maken: net iets te basis en recht-toe-recht-aan om de budget-uitstraling te ontstijgen.

 

Overigens vind ik dat niet als ik erin zit: het interieur is top voor een dergelijke auto.

 

 

Moet je eens in een Dacia gaan zitten en dan in een Rapid...nou, ik kan je verzekeren, dan weet je echt wel welke van de twee de budget auto is... :P

 

Dat zeg ik... -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de persfoto's zien auto's er altijd schitterend uit. Maar zo zie je hem zelden in het straatbeeld. Zijn meestal ook goedkopere modelletjes met meer zichtbaar plastic en wieldoppen, want wil je gaan voor een aangeklede Rapid dan kijk je beter uit naar een Octavia ...

 

Maar eerlijk, als je kijkt naar afmetingen en binnenruimte hoort de Rapid meer thuis in het C-segment dan de nieuwe Octavia. Want die gaat meer richting het D-segment.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

...want wil je gaan voor een aangeklede Rapid dan kijk je beter uit naar een Octavia ...

Als je veel tijd doorbrengt in je wagen, details en ruimte belangrijk zijn en je budget het toelaat heb je hier overschotten van gelijk.

Eerlijk gezegd heb ik er ook veel aan getwijfeld of ik er goed aan deed om de Rapid Elegance te kopen ipv een Octavia Ambition met wat extras, maar je komt toch makkelijk aan een kleine €3000 surplus en dan begin je pas. Ik zit meestal alleen en (zelden) hoogstens met 4 personen in mijn wagen, waarvan er twee nauwelijks plaats nemen op de achterbank en dat blijft nog wel even zo denk ik. 

Ik koos dus uiteindelijk liever voor een wagen die makkelijk paste in mijn budget en er met een ander velgje en een ander veertje net zo uitziet als op de persfotos. 

Al bij al ben ik er trots op dat ik op mijn rijvak kan blijven én kan parkeren zonder dat mijn wagen me daarbij moet helpen, en voor de 10cm extra tussen de alreeds aanwezige (weet ik eigenlijk veel, maar de bij mij aanwezige armlengte tussen schouder en anderkinds neus is te klein om er ooit mee in te zitten dat ik mijn hospitalisatieverzekering zou moeten aanspreken)-cm heb ik geen verantwoorde centjes over. Lang leve de andere onverantwoord dure hobby's  ;).

 

Enfin soit, ik heb 'm nog maar net en het is helemaal mijn mening maar ik ben gek op mijn Rapid.

...en ik wou het even kwijt :D

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Tim je hebt dus bewust gekozen en je niet laten beinvloeden door andere

Want het is makkelijk voor een ander (ook voor mij) om een ander ze keuze te bepalen zonder in een portomonee te kijken.

En ik vermoed dat je een voor jou zeer goede keuze hebt gemaakt en er verder niets voor hoeft te laten.

 

En na je oude wagen gezien te hebben mag je zeker zeggen dat je een grote stap vooruit hebt gemaakt met deze Rapid !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niks verkeerd aan de Rapid. Beetje een grijze muis, maar dat is een beetje de evolutie binnen Skoda.

 

Off topic: om het een beetje rationeel te houden (voor zover dat kan), ben ik van mening dat je de auto niet naar het budget moet afstemmen (indien budget zou toelaten om een groter model te kopen). Gewoon kijken wat je nodig hebt en binnen die klasse kiezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Bone ik kijk toch eerst naar me budget en zodra dat is vastgesteld dan kijk ik wat er allemaal op de markt is in dat budget.

En dan aan de hand van het lijstje met benodigdheden kijk ik wat er mogelijk is.

 

Want ja ik kan eerst wel kijken wat ik nodig heb, maar als budget er dan niet is wordt het één grote tegenvaller

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het maakt allemaal niet meer uit, in alle segmenten heeft de downsizing toegeslagen. Ook een Q5 is niet eens met een V12 verkrijgbaar, een schamel V6-je is het minst beroerde wat er te koop is, om over die tsi-rommel nog maar te zwijgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe