Ga naar inhoud

nieuwe banden


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

in sommige landen kunnen ze er nog wel wat mee hoor !!

 

trouwens wij betalen milieu kosten voor de afvoer er van, vervolgens worden ze ge recyceld en hergebruikt voor rollator bandjes.

En in tijd van de apartheid, werden ze gebruikt als vergeldingsmiddel gevuld met Shell benzine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe banden zegt nog niet veel qua gebruikservaring. Dingen als b.v. cuppen treden pas op na zoveel duizend kilometer.

En zijn ze met de correcte spanning afgeleverd? En hoe ontwikkelt/gedraagt het profiel zich als dit b.v. voor de helft is weggesleten? Hoe is de zijdelingse grip in plassen bij aquaplanning situaties? Kortom, je gaat pas de komende tienduizenden kilometers (mag ik hopen) merken of deze sloffen beter/slechter zijn...

Hoe is de rolweerstand? De remweg; droog? nat?

 

Ach, in hoeverre is er verschil tussen de grote merken. Tussen een sneeuw, regen of brandstofbesparende band, daar zal wel verschil tussen zijn, door de samenstelling van het rubber en het profiel. Voor de rest vooral veel marketinggezwets, geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 jaren later...

Als ik me niet vergis heb ik in andere topics gelezen dat zowel Rosinfield als EdK nu met Vredesteins vierseizoenenbanden rijden. Nu zijn mijn zomerbanden ook wel aan vervanging toe, en ben me aan het oriënteren op vierseizoenenbanden. Ik neig naar een voorkeur voor de Michelins CrossClimate, voornamelijk vanwege recensies en omdat ze geluidsarmer lijken dan de Vredesteins. Maar nu gaat de CrossClimate er uit en wordt vervangen door de CrossClimate Plus. Deze is nog niet getest en vergeleken met andere banden.

Mijn vraag aan ervaringsdeskundigen: hebben jullie ook andere merken overwogen (bv Michelin)? En denken jullie dat het mogelijk is dat de CrossClimate Plus slechter zou kunnen scoren in testen en reviews dan de 'oude' CrossClimate?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur ago , CaseyBasey said:

Als ik me niet vergis heb ik in andere topics gelezen dat zowel Rosinfield als EdK nu met Vredesteins vierseizoenenbanden rijden

Wel je vergist je voor de helft !
Rosinfield rijd inderdaad al met de 4 seizoens van vredestein maar ik pas als de nieuwe wagen voor de deur staat als de dealer zijn afspraken na komt.
Rij wel met Vredestein zomerbanden op de Yeti en ook die banden bevallen mij zeer goed, en dat is de reden dat ik nu van zelfde merk de 4 seizoensbanden op de Fabia wil hebben als hij word afgeleverd. En niet dat ik eerst 4 banden op moet rijden voor ik op de 4 seizoens over kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gewoon kwestie van wat je gewend bent ook. En deze bevallen uitstekend. En ik denk niet dat de nieuwe Michelins slechter zullen zijn. Ik denk eigenlijk dat er veel minder kwaliteitsverschil is tussen A merken  dan al die tests suggereren. Het feit alleen al dat die nogal wisselend zijn qua uitslag, geeft te denken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou je op de hoogte cees , zodra de Fabia binnen is dan weet je dat ik op 4 seizoensbanden zal rijden...8-)

Tsja iets testen kan getest worden dat voordat de test is gedaan de uitslag al bekend is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3-11-2017 at 19:02, Rosinfield said:

Ach gewoon kwestie van wat je gewend bent ook. En deze bevallen uitstekend.

Als dat zo is, heb je de beste band gekocht.

Banden die de naam hebben goed te zijn, zijn over het algemeen ook erg duur. Als ik dus zelf banden koop koop ik nooit banden uit het A-segment. Het gemiddelde vind ik ok. Het moet ook niet alleen maar zwart en rond te zijn. Want dat is weer het andere uiterste.

aangepast door EdK
citaat en antwoord gescheiden
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dit zijn toch ook 4 seizoen banden ?
Maar gingen de fabrieksbanden er nu af ? waren toch ook Dunlops ?

Ik was in iedergeval blij dat de dunlops er bij mij ook afgingen, wel erg slijtvast maar ook lawaai banden waar ik na vervanging voor ook achter kwam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe