Ga naar inhoud

Move en Fun Citigo - verkeersinformatie


spreekpunt
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben alsnog aan het overwegen om de Move & Fun aan te schaffen voor mijn nieuwe Citigo. Nu kom ik er op de site van Navigon niet helemaal uit. Ik ben namelijk erg gehecht (al zeer veel jaren klant daar) aan mijn TomTom met kaartupdate en live-services. Hierbij is de verkeersinformatie en flitsinformatie voor mij het meest belangrijk. Op de site van Navigon kan ik nergens iets vinden over de Move & Fun in combinatie met Live Services of andere verkeersinformatie. De bijgeleverd TMC geeft geen informatie door in Nederland. Kan iemand mij vertellen of er op dit systeem toch enige vorm van verkeersinformatie mogelijk is en wat daar de kosten van zijn? Kaartupdates kosten € 99,95 per jaar en de flitspalen € 29,95.

 

Groet, Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je op de site van navignon weinig of niets vind van move en fun verbaasd me niet zoveel, dit omdat het waarschijnlijk in opdracht van VAG wordt geproduceerd door Navignon en omdat het meer is dan alleen navigatie zal de software ook wel voor deel bij derde of vierde vandaan komen.

Dus de aangewezen instantie die je er alles over zou kunnen vertellen blijft de dealer en andere CitiGo of Up rijders.

 

Wat betreft de kaart updates heb ik ergens gelezen dat je er een x aantal keer gratis een update mee kunt doen en hierna is het inderdaad betalen.

Mbt de flitspalen lijkt me dat je ook buiten de officieele kanalen hiervoor één en ander kunt vinden en vervolgens kunt plaatsen op de move en fun.

 

En TMC tbv de file meldingen, ikzelf heb een kenwood navi systeem in de wagen en hiervoor een JVC in mijn vorige wagen

En tevens heb ik een mobiel systeem de Nuvi van Garmin en allen hedden TMC aan boord en dit was gewoon vrij en gratis te ontvangen.

Dit schijnt met het radiosignaal meegestuurd te worden en zo door het navigatie systeem opgevangen te worden.

En sprekende vanuit de kenwood , bij mij worden de files op de route die ik rij dan ook gemeld en kan ik om omleiding verzoeken als ik dat wil.

En tevens kan ik een abbo nemen op TMC diensten maar waarom zou ik dat nemen als ik dit gewoon gratis kan ontvangen.

En vermoed dan ook dat op de move en fun dit gewoon ook gratis is te ontvangen.

 

Maar misschien even in de downloads hier kijken , er staan menig gebruiksaanwijzingen daar te downloaden en misschien ook de manual van de move en fun zodat je vanuit die gebruiksaanwijzing misschien meer antwoorden krijgt dan je momenteel lief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TMC van de navigatie van de Citygo werkt redelijk goed en kent bij mijn weten geen abbo (werkt via de radio). Het uitvragen en verwerken gaat vrij snel, bijna net zo snel als bij Tommy-live.

Het voordeel is natuurlijk ook dat je hem ook als display voor de boordcomputer kunt gebruiken voor de Citygo en die is dan vrij overzichtelijk en werkt beter dan het kleine flutschermpje onderin. Alleen werkt de combinatie navigatie en boordcomputer niet echt perfect, terug bij de navigatie lijkt het er namelijk op dat ie gewoon opnieuw begint/ opnieuw opstart. Het harder en zachter zetten van de navigatie doe je trouwens via de knop van de radio als er een omdracht gegeven wordt, dat is als bij de Amundsen en zo...

 

Het grote voordeel is natuurlijk dat je hem op een logische plek kunt neerzetten en hij goed leesbaar en bedienbaar is. Tommy hangt anders namelijk wel heel erg ver van je af vanwege de "diepe" voorruit van de Citygo.

 

De bediening is wel heel anders dan de Tommy en wel iets minder. De kaarten zijn redelijk goed en de routebepaling is ook goed. Het voordeel tov Tommy is, dat je meteen de keuze krijgt welke route je wilt kiezen (3 stuks).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ook ik zit te overwegen om de move & fun alsnog aan te schaffen. De auto is er op voorbereid. Is de dealer het enige kanaal om er aan te komen, of zijn er ook webshops oid waar je deze kan bestellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom ze op eBay wel tegen voor rond de 310 euro, maar dan geef ik denk ik inderdaad liever die paar tientjes meer uit en haal er wel een bij de dealer.

Nu nog even nadenken of ik niet te lui ben om het ding er telkens netjes af te halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik vond de boordcomputer informatie, telefoonbediening en mediaspeler de reden om hem toch maar te nemen. Als ik serieus wil navigeren zal ik waarschijnlijk toch weer terugvallen op de TomTom APP op mijn Galaxy S4, HD-Traffic. Echt schandalig dat het VAG-concern nog steeds niet "om" is op TomTom. Ze scoren consequent erbarmelijk in navigatie praktijktests.

 

Ik reed laatst mee in een heel dure BMW met extreem dure navigatie. Toen het echt spannend werd (gemene files en al te laat voor een belangrijke afspraak) zijn we echt gaan rijden op mijn TomTom APP. De BMW kwam steeds te laat met de informatie om juiste beslissingen te nemen. Dat geldt des te sterker als ook de secundaire wegen vollopen.

 

Ook de dealer geeft aan dat hij baalt als een stekker dat die VW-jongens lijken te blijven te ontkennen dat hun navigatie echt niet meer van deze tijd is.

 

Bij onze aanstaande Octavia met Amundsen zelfde verhaal: prut navigatie. Wie wil nou TMC als je ook HD-Traffic kunt hebben?! En permanent up-to-date kaarten met intelligente, tijdsafhankelijke routeplanning?! Maar... wel een mooi groot plat oppervlak om alsnog je zuignap op te bevestigen :P . Ik stuur VAG wel een fotootje als het zover is.

aangepast door stradje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe