Ga naar inhoud

Trekhaak (jawel alweer zie ik)


FABJE
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door FABJE,

Aanbevolen berichten

Aanbouw beschrijving trekhaak.pdf

 

Hoi ik ben Fabje

Ik ga dit weekeinde FF een trekhaak plaatsen(???FF). Heeft er iemand ervaring met de demontage van de achterbumper van de Combi Fabia II. Onder de bumper zitten van de Plastic (slag)pluggen, die moeten ook los, kan je die op wippen ergens mee? Zie document van Rahmeder, trekhaken leverancier. Ik zoek eigenlijk ook een foto waar die 4e torx schoef op te zien is, dan kan ik mij beter orienteren. Helaas in het duits jongens, maar ik kan het prima lezen.

Ik ga ook foto's maken zodat ik jullie na afloop ook blij kan maken. Heb een speciale kabelboom besteld bij Bertelshofer, original jaeger, moet plug and play zijn. Met volautomatische uitschakeling van de PDC, zodat de garage met inlezen niet nodig is.

Vroeg mij alleen af of die standaard dance/swing(? )radio ook een radio code heeft, want de accu min pool moet er wel even af.

 

Dus iemand enig idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de handleiding van de swing radio.

Antidiefstalcode

Uw radio is van een comfortcodering voorzien. Bij de eerste ingebruikname wordt de beveiligingscode niet alleen in de radio, maar ook in de wagen opgeslagen.

Na het losmaken en weer aansluiten van de accukabels eerst het contact inschakelen en daarna pas de radio.

Indien de radio in een andere wagen moet worden ingebouwd, moet de beveili- gingscode worden ingegeven. In dit geval contact opnemen met een ŠKODA Servi- cepartner of een ŠKODA-importeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

 

kijk eens bij de bovenstaande link en dan carprog 2 kiezen

vanuit dat menu eerst van volkswagen skoda maken en dan je wagen kiezen en dan kom je vanzelf uit op achterbumper

hier krijg je een exploid vieuw te zien en moet je je 4e bout ook kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip, maak het gat niet zo groot als aan de binnenzijde van de bumper is aangegeven. Dat is veel te groot!

Tip 2; zorg dat het daar waar de kabels naar binnen gaan, waterdicht afgesloten wordt (controleer dus het rubber als je klaar bent). Scheelt je een boel vocht problemen en rare geurtjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee guys!!! Job done today!! Het was meer dan FF bikkelen maar het resultaat is werkelijk schitterend. Had van te voren niet durven denken dat het zo goed zou lopen. Die kabelboom van Jeager, JEz...wat een mooie kwalitiet, echt plug and play. Geen gesoldeer geen geknip geen gestrip, geen losse contacten, uitrollen PLUG an PLAY.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi te horen Fabje, en altijd wel prettig als je denkt dat het op bepaalde punten misschien tegen gaat zitten en dat het dan gewoon lekker loopt en werkt.

 

brutaal:  foto's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeker ook brutaal, graag alle info die je met ons wilt delen. Klinkt als een super setje, en erg goed werk, ben dan ook zeer benieuwd hoe het eruit ziet enzo. 

 

Maar, dit wordt dus aangesloten op bestaande draden? Ik mis in de handleiding namelijk hoe je hem koppelt aan je zekeringkast en aanmeld bij je boordcomputer (bijv. voor parkeersensoren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Nou moet nog wel ff checken met een karretje. :D  Alle functies heb ik doorgemeten. Het klopte. Niks geen zekering kast ed! alles in 1x achterin.Met deze set lees je ook niets in, in de board computer. Dat hoeft niet, zodra de kar of sleurhut er achter zit en de set dit terug gemeld krijgt, dan schakeld ze automatisch de PDC uit.... :D  :D (te koop bij bertelshofer in DL, incl verzenden 96.-) Kost in NL bij de vakhandel gemiddeld 165.-

 

Hoe krijg ik hier die fot's ook alweer geupload?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe