Ga naar inhoud

Prijs Kenwood DNX5210BT


Tim D.
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door bakkertje,

Aanbevolen berichten

Ik ben deze morgen even prijs gaan vragen om in de Rapid een navigatiesysteem te installeren. 

Het komt erop neer dat ik 1327 euro zou betalen voor de complete installatie, met canbusding, een passend afwerkingskader zodat ie mooi in het interieur opgaat en natuurlijk de werkuren.

Nu vroeg ik mij af of dit een beetje een faire prijs was, daar ik weinig prijsinfo vond bij kenwood zelf of andere installateurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel een afneembaar frontje bij, zie ik! Maar die prijs....

Ik krijg maandag een prijsje door wat die hier zou moeten kosten, ingebouwd en alles er en eraan. Dan kun je vergelijken, Tim!

Ik heb net een prijs opgevraagd bij www.otosam.nl een erg bekende audio inbouwer hier in de buurt.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

De navi heb ik niet meer te koop, de CANBUS nog wel.

Ik heb het zelf geïnstalleerd, is echt plug & play mits je geen schrik hebt om het dashboardpaneel los te halen.

Alles bij elkaar was ik minder dan € 1.000 kwijt, installeren was een uur werk.

Wat is er nodig:

* De Kenwood (heel fijn systeem, met afneembaar front)

* CANBUS interface

* 2-DIN inbouwframe

* dashboardplaat van Skoda voor 2-DIN unit

Mocht je meer willen weten: ik hoor het wel :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties. 

Blijkt idd heel veel geld te zijn. Misschien moet ik 'm wel online bestellen en vragen aan de plaatselijke skodaboer of ie 'm installeert bij aflevering van mijn wagen.

 

Zelf installeren is geen optie, ik heb twee linkerhanden en helemaal geen geduld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is kennelijk de beste oplossing online bestellen en de dealer laten plaatsen, mogelijk doet hij dit nog gratis?

Weet hier mijn ledverlichting en de sieruitlaat zijn door de dealer geplaatst voor de aflevering en heeft mij geen euro gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben via Bakkertjes link op deze uitgekomen: http://www.guenstiger.de/Katalog/Suche/DNX521DAB.html

Blijkbaar speciaal voor de volkswagengroep. Mooi alternatief voor de rns 510 en met afneembaar frontje.

Ga in de loop van de week eens binnenspringen in de garage en vragen of die beste mensen mij willen helpen met de installatie.

 

Heel erg bedankt allemaal  :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem, ze gaan het doen. Ik heb de DNX521DAB besteld via een duitse site en die heb ik ondertussen ontvangen en al afgeleverd bij de dealer.  

Ik moet wel het werk betalen en dat zou rond de 60 euro gaan zijn, maar dat versta ik wel, want ik heb pas later via de accessoirefolder 2013 ontdekt dat skoda die modellen eigenlijk ook verdeeld.

 

Deze middag dan nog een vriendelijk mailtje gekregen dat ik de kabels CAW-CKIMVW1 en CAW-KIMUN1 nog zou nodig hebben.

Hun prijs is erbij vermeld maar als ik ze elders goedkoper kan verkrijgen mag ik ze dan ook weer gewoon daar bestellen en bij de dealer binnendroppen.

 

Ik ga wel nog eens moeten uitzoeken of ik de digitale antenne CX-DAB1 eigenlijk ook niet nodig heb.

 

Kortom, ze doen het dus niet gratis. Maar voor klantvriendelijkheid en goeie service betaal ik dan wel die 60 euro met plezier.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het eindresultaat blijft het nog wel even wachten (aangezien Tsjechië blijkbaar hopeloos onder water staat verwacht ik een dezer nog wel een telefoontje dat er wederom wel wat vertraging zal zijn), maar ik heb wat rondgezocht en niet direct negatieve kritiek gevonden op het navigatietoestel. Meeste mensen zijn er zelfs heel lovend over, enkel wat gefoeter dat de Garminsoftware je bij tijden wel eens de velden in durft sturen.

 

Even ter info:

 

alles besteld bij http://www.toms-car-hifi.de

 

DNX521DAB: €839,00

CAW-CKIMVW1: €29,90

CAW-KIMUN1: €83,99

CX-DAB1: €27,26
2x verzendingskosten: €49,80 :blozen2:  ...in tweemaal besteld, beetje dom van mij

Uren dealer: €60

 

Voor €1089,95 heb ik dus een compleet ingebouwd navigatiesysteem dat alle functies van de originele Skoda-navigatie en nog héél veel meer heeft.

...en dat terwijl hetzelfde toestel zonder extra kabeltjes bij de Skoda-dealer normaal tegen de €1300 kost. Staat hier ergens op een PDFje, maar 'k vind het niet direct terug.

 

Wat had ik zonder jullie gedaan?  :duimomhoog2:

aangepast door Tim D.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mooie set zo bij elkaar en jammer van dubbele verzendkosten.

En je opmerking dat Garmin je nog wel eens de velden in durft te sturen dat herken ik eigenlijk niet met mijn Kenwood met Garmin software

En ook niet met de Nuvi.

 

En nu maar wachten tot het ingebouwd kan worden zeker ?

Ik had een vergelijkende situatie maar kon tijdelijk een 12V voeding lenen van werk en heb zo al ff ervoor wat kunnen spelen met de navi en de andere dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms stuurt Garmin je "door het veld", zo ondervond ik afgelopen zomer in Italië. De meest prachtige binnendoorweggetjes, dat wel, maar de snelste route had ik prettiger gevonden... Maar goed, daar hebben alle systemen last van. Vorig weekend met een huurauto door Barcelona gestuurd en onze trouwe Navigon (portable systeem uit de auto van de dame) stuurde ons ook regelmatig een touristische route op, ondanks dat die op "snelste route" staat ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Net ook even hierop geklikt maar de prijs is nu 875,= ! voor de 5210..ik dacht dat "oud" spul altijd goedkoper was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe