Ga naar inhoud

Nieuwe/andere autoverzekering?


Captain Hook
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door Captain Hook,

Aanbevolen berichten

Voor de lol heb ik eens mijn premie berekend op de website van centraal beheer, dat zou 480 euro zijn voor een jaar (all risk en minimaal eigen risico). 

 

Bij jullie is dat echt transparant, de prijsopbouw en je kan zelf selecteren wat je wil als je geen all risk neemt. Hier hebben de verzekeringsmaatschappijen blijkbaar veel meer macht, wij betalen gewoon het dubbele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden stond de autoverzekering op naam van de vrouw. Daar telt men de schadevrije jaren vanaf dat je een rijbewijs hebt of vanaf dat je 18 bent, dat weet ik niet meer precies, dat komt bij haar op hetzelfde neer. Die schadevrije jaren heeft ze meegenomen naar de autoverzekering in NL, en die weer overgeschreven naar mij :).   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hier in NL tellen ze ook je schadevrije jaren vanaf dat je voor het eerst een autoverzekering afsluit. En voorheen (vanaf m'n 18de) reed ik altijd in iemand anders z'n auto en had ik geen auto op mijn naam staan. Vandaar 'slechts' 16 jaar schadevrij. De jaren daarvoor ook schadevrij, alleen is dat nergens vastgelegd...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die rubriek: Whatever. Maar pas het dan aan! Ik zie nog steeds onder 'dealer, enz.' ook 'verzekeringen' staan.

 

Erik, wellicht dat je de spelregels nog eens zou kunnen lezen? Dat soort teksten motiveren niet echt als het gaat om verzoekjes... Maar je bent altijd vrij om een bericht te rapporteren of mij of een andere beheerder een bericht te sturen als je iets dwars zit. Bijvoorbaat dank.

 

En dan nu mijn ontopic deel; lid van de consumentenbond? Kijk dan eens op hun website of ze nog vergelijkingen hebben, heb hier al een paar keer goed gebruik van kunnen maken in geval van financiële producten.

aangepast door PC-fre@k
Layout probleempje gefixt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vandaag de rekening gekregen voor de omnium verzekering 1550€.

Hmm, als ik jouw autogegevens gebruik en die invul op de site van Centraal Beheer om een allrisk premie te berekenen. Dan kom ik (met mijn leeftijd en schadevrije jaren) uit op ca. 650 euro per jaar voor die S2 combi...

Is België dan zo duur met z'n premies of heb je maar zo weinig schadevrije jaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, Nederland is op één na veiligste land ter wereld qua verkeersdoden. België daarentegen heeft een zeer slechte reputatie...

 

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersveiligheid

 

België heeft een slechte reputatie op het vlak van verkeersveiligheid met 12,8 verkeersdoden per honderdduizend inwoners in 2002. De cijfers voor Vlaanderen liggen iets onder het Belgische gemiddelde, die voor Wallonië ver daarboven. Het blijkt zelfs dat de wegen in de Belgische Provincie Luxemburg de gevaarlijkste zijn van heel de Europese Unie: in '95 vielen er 100 verkeersdoden, een stijging met 11% in vergelijking met 1989. Per honderdduizend inwoners betekent dit een dodencijfer van 41,6 voor Luxemburg, een absoluut record (bron: Eurostat). Er is de laatste jaren wel een positieve evolutie merkbaar.

Verkeersonveiligheid kunnen we ook uitdrukken in slachtoffers per gereden kilometer. In België vallen per miljard afgelegde kilometers 17,6 doden. Het Europese gemiddelde ligt op 12,9

(nederlandse cijfer: 4,97)

 

Er is gelukkig wel een dalende lijn in België te bespeuren: http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/verkeersongevallen/

maar nog altijd het is aantal slachtoffers fors. :(

Komt dat nou door de bestuurders, het wegennet, de algehele mentaliteit, de overheid?

aangepast door Captain Hook
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon veel duurder, en ja hoor een franchise van 250€ hierin zit ook een extra premie voor als een bestuurder jonger dan 24 jaar iets tegenkomt ander moet ik nog eens 250€ franchise bijbetalen. 

Het eerste jaar was dit een promotie en gratis heb daarnet eens gebeld hoeveel het verschil bedraagt zonder deze extra premie. 

 

Dat is van al die buitenlanders die ons aanrijden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ligt waarschijnlijk wel een deel van de verklaring. Maar ten opzichte van 2002 hebben we heel wat vooruitgang geboekt hoor, dat was een tijd waarin wij nog 90km/h reden op alle wegen buiten de bebouwde kom. De meeste wegen hebben ook geen fietspaden. Wallonië is pas nu een inhaalbeweging aan het maken op het vlak van aangepaste snelheid.

 

Maar daar staat dan tegenover dat een total loss bij ons een stuk minder geld kost. Dus ik geloof niet dat het logisch te verklaren is. Met dergelijke prijzen (voor een all risk) zou dat betekenen dat ik al bijna om de 10 jaar (een nieuwe) auto total loss moet rijden. Volgens mij maken verzekeringsmaatschappijen in België gewoon extra winst omdat mensen moeilijk de werkelijke risico's kunnen inschatten, en dus maar betalen. De meeste mensen stoppen er ook mee na een jaar of 4, net omdat het zoveel kost. Maar of een Superb (of BMW) na 4 jaar minder waard is dan bijvoorbeeld een nieuwe Punto, dat durf ik betwijfelen :). Het gevoel zegt dan dat het niet meer nodig is (auto is toch al 4 jaar), maar het financieel risico is wel degelijk nog groter op dat moment. Om maar aan te geven dat mensen daar niet altijd rationeel in handelen.  En dan is er ook nog het feit dat mensen die een auto op afbetaling kopen vaak verplicht worden om een all risk te nemen, en dat weten de verzekeringsmaatschappijen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn genoeg "goedkopere" verzekeringen te vinden maar dan moet men zeker de kleine lettertjes lezen bv: zoon (jonger dan 24J) komt iets tegen heb ik geen recht op de omnium of bij totaal verlies een verschil van 6000 € dat men minder uitkeert enz..

 

En dan zit ik met mijn premie nog schade vrij anders komt er nog wat bij, tja autorijden is duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag nog blij zijn dat je in dat deel van het land woont Erik. In sommige delen van het land ben je automatisch 15-30 euro per maand meer kwijt, alleen op basis van je huisadres.

 

Overigens is er ook niet verschil in nieuw waarde verzekering, in geld voor het aanschaf bedrag, of in geld voor een vergelijkbare auto nu.

aangepast door PC-fre@k
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe