Ga naar inhoud

Nieuwe/andere autoverzekering?


Captain Hook
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door Captain Hook,

Aanbevolen berichten

zoals u had gevraagd bezorg ik u de premies van de verzekering voor de Skoda

indien uw zoon niet meer als courante bestuurder zou vermeld staan:

Verplichte aansprakelijkheidsverzekering: 377.60 euro

Rechtsbijstand: 57.84 euro

Bestuurdersverzekering: 30,37 euro

Volledige omnium: 743,12 euro

Totale premie: 1209,23 euro

Indien hij wel vermeld staat is het 1508 euro dat is maar liefst een verschil van 300€ :o

Als ik mijn zoon niet laat verzekeren is er een extra franchise van 250€, als hij een ongeval veroorzaakt en in FOUT is.

Dus ga dit zeker niet verder zetten hij rijdt niet met de wagen en zelfs als dat zou gebeuren is het 250€.

Het enige argument van de verzekeraar is "ja maar u zoon rijdt dan jaren schadevrij en is de verzekering lager als hij er een afsluit".

Nou mogelijk dat hij binnen twee jaar een eigen wagen heeft intussen zijn wij wel 600€ kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat argument is dan nog een non-argument. Ik heb pas sinds 2009 een eerste eigen verzekering genomen, en heb 8 schadevrije jaren dit jaar. Voordien was ik ook niet opgenomen als bestuurder. Als de verzekeringsagent wil, regelt hij dat gewoon.

 

300 euro betalen als verzekering, om bij een eventueel ongeval in fout 250 euro minder te moeten betalen. De verzekeringsmaatschappijen kennen werkelijk geen schaamte meer...

 

In ieder geval is de prijs voor de omnium (all risk), toch al meer in verhouding tot de waarde van de auto bij jou. Bij kleine auto's is de verhouding ook ver zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.autoweek.nl/nieuws/23535/tiener-betaalt-dubbele-voor-autoverzekering

 

Jongeren tot en met 19 jaar zijn gemiddeld twee keer zoveel geld kwijt voor hun autoverzekering als mensen boven de 30 jaar. Dat blijkt dinsdag uit een berekening van vergelijkingssite Independer.
 

De meest uitgebreide verzekering (allrisk) valt voor een autorijdende tiener zelfs 132 procent duurder uit, terwijl een zogeheten WA+beperkt casco-verzekering 126 procent meer kost.

De vergelijkingssite keek voor de berekening naar (180.000) prijsvergelijkingen van automobilisten met 0 schadevrije jaren. "Ondanks dat zijn de premieverschillen enorm", aldus Independer. “Als rekening wordt gehouden met de opbouw van schadevrije jaren betaalt een jongere  vaak zelfs 3 tot 5 keer zoveel als meer ervaren rijders."

De hogere prijzen zijn te verklaren uit het bekende feit dat verzekeraars de kans op ongevallen bij jongeren hoger inschatten. Pas vanaf 35 jaar heeft leeftijd nog maar weinig invloed op de prijs van een autoverzekering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waar die tekst op gebaseerd is, maar dat geld tot, of t/m je 24e. En ik kan het weten :( Dan heb je de keuze, op naam van je ouders laten staan en geen schadevrije jaren, of de hoofdprijs direct maar betalen. (dat laatste is misschien slimmer in geval van een nieuwe auto na die periode).

 

Ben je er eigenlijk al uit Erik? Ik zie niet veel aanvullende vragen of twijfel meer in het topic, en onder de 19 (of 24) ben je ook niet denk ik.

 

En als je eruit bent, waarom die, wat gaat het je kosten en wat krijg je er voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vorige week de polis gekregen en daar staat in dat ik een extra franchise van 250 € moet betalen als mijn zoon een ongeval in fout zou veroorzaken tot daar toe ok.

Maar al ik verder lees staat daar nog iets in en dat is de leeftijd dit is geldig voor 18j-22j en 22j-24j en ook van 25j en ouder iedereen dat jonger is dan de hoofdbestuurder.

24j en ouder ??? Dus iedereen dat jonger dan mij valt onder die regel.

Onmiddellijk een telefoontje naar de verzekeringsagent en deze was verbaast dat dit er in stond en verzekerde mij dat dit niet het geval was heb gevraagd als dit toch een vergissing is dat er een nieuw contract mag opgemaakt worden met dat regeltje eruit.

Dat was donderdag hij zou naar de hoofdzetel bellen en mij iets laten weten, ik wacht af.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik heb de verzekering gelaten bij CB. Kon het nergens goedkoper krijgen. En zelfs kreeg ik al meer korting dan wanneer ik een 'verse' verzekering opnieuw online, bij wie dan ook, zou afsluiten (zelfs de online berekening van CB kwam duurder uit)



Desondanks blijft het veel geld, vind ik. Als je ziet dat de bruto premie ruim 7% van de nieuwwaarde van de auto bedraagt.

Als we nou eens met z'n allen wat zorgvuldiger zouden rijden, dan kunnen die premies omlaag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja snelle je vrouw zou maar jonger zijn, of ging het dan niet op.

 

en ja CH klinkt bekend in de oren, meerdere offerte's zijn me al aangeboden maar niemand kon huidige overtreffen met zelfde clausule

sommige zagen het meteen en andere wilde graag nog eraan rekenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Het was weer zover, de jaarnota voor de autoverzekering kwam weer.

Wederom weer eens goed rondgekeken en dit jaar was Centraal Beheer NIET meer prijstechnisch interessant! Ik heb ze nog gebeld om te vragen of ze wat aan de prijs wilden doen om een trouwe klant (>16 jaar schadevrij) te behouden...en dat wilden ze niet..

Dan niet... -_-

 

Nu overgestapt naar ANWB autoverzekering. Was uiteindelijk (vrijwel dezelfde condities) meer dan 10% goedkoper dan Centraal Beheer. :D

De ene verzekering afgesloten, de andere opgezegd. No problemo.

 

Goed rondkijken loont dus toch (in dit geval).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hoi,

 

Nou ik zit bij AON collectief, ook niet verkeerd hoor.

 

rond kijken loont zeker!

Nou ik vind het nog vrij lastig, toch loont het zeker om rond te kijken. Ik heb vorig jaar nog gekeken voor een nieuwe autoverzekering, het bespaarde mij toch een ruime 150 euro per jaar met goede voorwaarden. Sites zoals https://www.hoyhoy.nl, http://www.prijsvergelijker24.nl en http://www.pricewise.nl in de gaten houden.

aangepast door mark1977
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe