Ga naar inhoud

lampje gloeispiraal knippert


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Statusupdate: ANWB kwam na 1,5 uur (toen ik net lekker zat te eten...).

 

Conclusie: Hij is het met mij eens, de MAP sensor is kapot. Hij geeft nog 43 kPa ipv +/- 100. Na schoonmaken nog maar 38, ofwel echt defect.

 

Uit naar garage gebracht (Holdinga), foutcodes vanuit VCDS ingeleverd. Error P0236.

 

Huidige status: Staat bij de garage (Holdinga), leenauto mee, binnen 1 uur diagnose gehad dat de MAP sensor defect is. Wordt meteen besteld, wordt vanmiddag geleverd. Aangezien mijn auto verlengde garantie heeft vervalt de 81 euro of wat het kostte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Hey,

 

Onlangs heb ik Seat ibiza gekocht.. 1.2 turbo diesel. 

is reeds binnen geweest bij garage ivm het brandend motorblokje.. Dit was gemaakt door egr en Intercooler te vervangen. 

 

Vandaag gaat voorgloei lampje branden en iets daarna het oranje motorblokje 

Wat zou dit kunnen zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die code vermeldingen staan in algemeen in de meegeleverde en betaalde manual van de wagen.
Daar ik geen diesel en geen seat heb kan ik dat niet in mijn manual controleren  8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ging tijdens het rijden , het lampje van de gloeispiraal knipperen.

Dat betekent dat er een storing is in het  motor management.

Ben benieuwd wat de oorzaak is?

Garage is 25 km hier vandaan, kan de skoda fabia  dat halen zonder verdere schade

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, anna said:

Vandaag ging tijdens het rijden , het lampje van de gloeispiraal knipperen.

Dat betekent dat er een storing is in het  motor management.

Ben benieuwd wat de oorzaak is?

Garage is 25 km hier vandaan, kan de skoda fabia  dat halen zonder verdere schade

 

 

Vast wel, alleen het lampje geeft wel een storing aan, maar kennelijk gaat de auto (nog) niet in noodloop.

Maar zelfs in noodloop kun je nog naar de garage rijden, daar is 'ie voor, nou ja, daarvoor en om naar een veilige plek door te rijden wanneer dit noodzakelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 17-3-2011 at 19:00, FredV said:

Morgen dus naar de garage.

Het knipperende lampje van de gloeispiraal heeft overigens nog een onverwachte bijwerking.

M'n brandstofverbruik is giga laag nu.

De rit naar Steenwijk, waar ik normaliter 4-4.5l/100 km verbruik, was nu gedaald naar 3.1l/100 km

Oorzaak? De noodloopeigenschappen zorgen ervoor dat alle comfortinstellingen buiten werking zijn gesteld.

Dus kun je nagaan hoeveel energie die dus gebruiken!

Overigens merkte ik aan t rijden of wat dan ook, geen verschil tov het rijden zonder die storing.

Benieuwd wat er morgen gebeurt.

Wordt vervolgd

Ik had bijna hetzelde echter hield mijn fabia niet in en reed hij jiet zuinig. Maar wel dezelfde lampjes en geen stop en go. Bij mij viel het uiteindelijk mee: 2 sensoren vervangen die niet zo duur waren (€27 en €47)

Verslagje van de garage was: 

Storing verhelpen (lijkt na uitlezen een defecte turbo druksensor): Storingsgeheugen uitgelezen met testkast en diagnose gesteld => Foutmelding vuldruk en inlaattemperatuur. Vuldruksensor uit- en ingebouwd en foutcodes gereset. Inlaattemperatuurstoring komt meteen terug => Ook temperatuursensor vervangen.

 

Wie weet heeft iemand er nog wat aan...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandend lampje van het motormanagement en/of knipperend voorgloeilampje geven alleen maar aan dát er een storing is, welke storing moet je dan uit gaan zoeken (via uitlezen van foutcodes en onderzoek aan de auto). Een knipperend voorgloeilampje kan bijvoorbeeld ook betekenen dat de remlichtschakelaar kapot is, om maar iets te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe