Ga naar inhoud

Octavia 1 stuurmotor recirculatie


Buster
 Delen

Aanbevolen berichten

Helemaal rechts, naast het dashboardkastje zit een electromotor die met twee kunststof stangen de klep(pen?) omzet als de re-circulatiestand wordt gekozen van de ventilatie.

Geregeld blijft deze enigszins heen-en-weer bewegen wat een storend geluid maakt.

Ik heb al wat gezocht naar deze motor via een ETKA-online, maar kan hem nog niet vinden. Vervangen is misschien een oplossing, al is de ruimte daar klein en zal het dus wat priegel-prutswerk worden.

Zijn er hier mensen bekend met dit probleem?

Suggesties voor een oplossing?

aangepast door Buster
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorop gesteld dat ik geen Octi heb of heb gehad zou ik kijken of die klep simpel is uit te bouwen om te kijken wat de reden is van dat heen en weer bewegen.

Is het slijtage of is het vervuiling ?

Want indien het laatste dan zou het een kwestie van schoonmaken zijn. is het slijtage ........tsja dan wordt het vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Navraag bij de dealer leerde dat een nieuwe motor 150 Euro kost :blink: ; is een enigszins bekend euvel.

Voor het vervangen moet het dashboardkastje verwijderd worden. Als ik het laat doen kost het me 200 Euro.

Nu heb ik de stekker van die stelmotor losgehaald.

Storend geluid is weg!

Als ik eens zin en tijd heb probeer ik 'm nog eens los te halen en kijken of het ding schoongemaakt kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe