Ga naar inhoud

DRL verschil van lichtsterkte tussen de L en R LED


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Stond in de file en dan is de LED verlichting goed zichtbaar in de bumper van mijn voorligger.

En het viel mij op dat er ėėn geen licht meer gaf schrok wel even nog maar een jaartje oud, verder op de parking nog eens nagekeken en de L heeft veel minder licht dan de R dus ze is niet echt stuk.

Na een uurtje vertrek ik en ze geven beide weer evenveel licht.

Oorzaak??

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo een maand later de tijd gevonden om de boel eens open te gooien want soms wel branden en dan niet deed mij vermoeden dat er ergens een slecht contact was.

En ja hoor net voor de zwarte draad in de weerstand gaat is er een kabelbreuk als men hier met de draad wat wringt ziet men de LED meer of minder oplichten.

Dus dat wordt een nieuwe weerstand bestellen :(

Wel goed hoe de garage de weerstand heeft geplaatst kan gewoon de fiche uittrekken terug op de lampfitting steken en er kunnen gewone lampjes in :)

post-677-0-71523200-1366878560_thumb.jpg

post-677-0-45237800-1366878608_thumb.jpg

post-677-0-45750800-1366878641_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter eerst solderen en dan pas de krimpkous, anders gaat het niet werken :P

Moet ik dan de krimpkous over de lengte doorknippen om hem op de draad dan te krijgen ?? :P :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Zo vandaag de weerstanden in ontvangst genomen twee stuks netjes verpakt.

Wat wel opvalt is dat er nu drie draden aanwezig zijn IPV twee.

Dit zal het probleem oplossen met de + en - die men soms moet wisselen om de LED werkend te krijgen.

Nu maar hopen dat de lampfitting past anders wordt het toch wat knip en plakwerk. En volgens de foto's ziet dat er niet goed uit.

post-677-0-73575200-1367876508_thumb.jpg

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Effe een update het wordt knip en soldeerwerk de fitting voor het lampje is van een ander type en past ook niet in het lamp montuur.

Er zijn drie draden de minpool en twee pluspolen ėėn van deze heeft een weerstand van 20,6 Ohm de andere heeft gewoon contact.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo eindelijk is de nieuwe weerstand geplaatst en werken de DRL naar behoren maar het was niet zonder slag of stoot.

Heb er de unit uitgenomen de contacten losgemaakt zodat ik het geheel binnen kon losmaken en solderen.

De oude weerstand heeft twee draden zwart en rood aan beide zijden van de weerstand deze is niet zo moeilijk om aan te sluiten zwart - en rood + .

De nieuwe heeft aan de ene kant een blauwe, rode en zwarte draad aan de andere zijde blauw,wit en zwart dus drie draden aan beide zijden van de weerstand.

Nu de zwarte(-)aan de zwarte(-) gesoldeerd en de rode(+) aan de blauwe(+) draad gebruikt en de lamp geeft licht zonder storing op het dashboard, maar ze heeft minder licht??

Nog wat meetwerk de witte draad gebruikt IPV de blauwe en ja hoor nu geven ze beide evenveel licht.

De oude weerstand heeft 20,60 Ohm en als ik bij de nieuwe de blauwe draad gebruikte was dit 23,8 Ohm daardoor het verschil in lichtsterkte.

De witte draad heeft ook 20,6 Ohm.

Als men een gewoon lampje meet heeft dit 3 Ohm.

Dus men kan een weerstand nemen die meer dan 3 Ohm is en 5Watt (of10Watt voor de warmte) en dan is er geen foutmelding in het dashboard.

Hoe meer Ohm men neemt hoe minder de lichtsterkte.

post-677-0-46296800-1368206691_thumb.jpg

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Maakte een ritje naar Maastricht als ik opmerkte dat het oranje lichtje in het dashboard oplichte dat er ergens een lampje was gesneuveld. Gestopt en vastgesteld dat een van de LED dagrijverlichting niet meer werkte.

De gewone lichten dan maar laten branden, ge weet nooit met die Hollanders :D

Zo alles eens opengegooid en vastgesteld dat na 35000 km de "oude 2 draden" weerstand het begeven heeft (barst in behuizing) en niet de LED, gelukkig heb ik hier nog een "nieuwe drie draden" weerstand van de vorige levering nog liggen.

Dus morgen terug wat draden solderen.

20160718_183519.jpg

20160718_183514.jpg

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe