Ga naar inhoud

Ophalen nieuwe wagen - teleurstelling


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo, alvast een teleurstelling vandaag. Dinsdag had ik een telefoontje van de dealer gekregen, dat ik vandaag mijn nieuwe Fiat Punto kon ophalen. Hij zou gisteren geleverd worden en dan kon ik hem vandaag al ophalen. Ik kon alvast het papierwerk in orde brengen.

Ik had de spullen die in mijn Felicia lagen alvast in een doos gestopt deze ochtend. Mijn 1 jaar oude accu had ik net weggeschonken aan een buur die het niet zo gemakkelijk heeft en nood had aan een nieuwe.

Krijg ik telefoon van de Fiat dealer dat mijn wagen gisteren niet aangekomen is, en hij hem vandaag eventueel nog in de vroege voormiddag had verwacht, maar dat ook niet gebeurd is. Ik was een beetje verbaasd, want ik heb zelf echt nooit aangedrongen dat ik hem absoluut deze week wou hebben, voor mij had dat gerust een weekje later mogen zijn als dat zo nipt was...

Uiteraard heb ik hem duidelijk gemaakt dat dit de laatste dag voor mijn Felicia was. Vanaf morgen is hij niet meer ingeschreven, en heb ik ook geen verzekering meer. En in het achterhoofd natuurlijk ook dat er nu een kapotte accu in stak dankzij mijn vrijgevigheid. De dealer heeft dan voorgesteld dat ik een vervangwagen kwam ophalen, zodat ik kon verder rijden tot maandag of dinsdag, als mijn nieuwe auto effectief geleverd is. Ik heb nu een Alfa Romeo Mito meegekregen en mijn Felicia achtergelaten.

Wat een bizar verhaal. Ik begrijp niet waarom er niet een paar dagen marge genomen wordt om een wagen af te leveren. Het enige wat ik kan denken is dat de dealer om één of andere reden graag had dat mijn wagen al in februari ingeschreven zou worden, misschien moest hij nog een doelstelling halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, balen dat je nog ff geduld moet opbrengen, maar stel nou dat hij wel marge had genomen.....

- dan had jouw buur later een accu gehad,

- jij had nog steeds een niet zo heel betrouwbare (mag ik het zo zeggen?) Felicia moeten gebruiken

En nu

- mag je nog even in een Mito rondcrossen

- scheelt het je zelfs een paar dagen verzekeringskosten

Komt allemaal goed, BC. De dealer voorziet je in een auto, en als je Punto er is dan weet je dit allang niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo leuk nieuws men verwacht hem en dan vang je bot. Maar hij heeft het toch netjes opgelost maar nu niet verlieft worden op de Alfa hė.

Volgende week staat hij op de oprit hoor nog een beetje geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stoort me vooral een beetje dat ze omwille van één of ander eigen voordeel, een klant in de problemen stoppen. In België is het zo dat je een nummerplaat kan overdragen van de éne op de andere auto, maar dan moet je wel exact de datum van inverkeersstelling kennen. Nu ja, een probleem heb ik natuurlijk niet echt, maar zoiets boezemt me toch geen vertrouwen in hoor. Bovendien betaal ik wel al een paar dagen verzekering, voor een wagen die ik niet heb.

Ik stel in ieder geval de vraag maandag of dinsdag, ik ben er zeker van dat er een reden was voor de dealer om dit zo te regelen.

Die Mito is niet echt mijn ding, het is een sportief model met een sportieve uitlaatpijp, veel chroom, sportinterieur, e.d. Maar rijden doet hij wel goed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, iedere garage wil z'n auto's natuurlijk zo snel mogelijk afleveren aan de klant.

Want op het moment dat 'ie 'm aflevert moet jij 'm ook betalen!

Iedere dag langer op het terrein van de dealer, is renteverlies. Vaak moet de garage 'm kopen van de importeur, dus iedereen, in de hele verkoopketen, wil de auto zo snel mogelijk doorverkopen en z'n pecunia innen.

Hier in NL kun je de verzekering bellen en zeggen "ik ga zometeen de auto halen, zorg dat 'ie verzekerd is!" En als je dan maar kenteken/VIN doorgeeft is het ok. M.a.w. als je NIET je auto gaat ophalen, hoef je iets, wat niet van jou is, ook niet te verzekeren...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso vreemd dat de auto één dag na binnenkomst bij de dealer al afgeleverd wordt aan de klant. Weinig tijd om de auto op transportschade te controleren, te poetsen en rijklaar te maken. Dus dat dit mis gaat, is ook eigenlijk niet zo verwonderlijk.

Maar goed, wat is nu het probleem? De dealer heeft m.i. een goede oplossing door je een vervangwagen ter beschikking te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor mij echt een oase van rust in de auto. Geen schokkerige versnellingen, geen motor die met een decibel of 90 aan het nagelen is, goede zetels, strak sturen.

Ik geloof dat ik de 'moderne' auto nu toch zal gaan appreciëren.

Zoals ik reeds zei hij wordt er stilaan verlieft op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt gelijk Snelle, qua motor en rijgedrag wil ik hem gerust houden. Wat een soepele motor, het is een 1.4 met 78pk, hopelijk komt die van mijn toekomstige wagen in de buurt, ongelooflijk hoe laag je ermee in de toeren kan rijden. Het is wel een 3-deurs, en dan ben ik toch enorm blij dat ik voor 5 deuren gekozen heb, echt niet handig. Ook de koffer is vrij klein, al kreeg ik er deze ochtend toch mijn racefiets in zonder het achterwiel er uit te halen. maar een Felicia is binnenin echt een heel stuk ruimer, en de Punto toch ook nog wel wat.

Ik ben benieuwd of ik morgen nu eindelijk opnieuw langs kan gaan bij de dealer. Maar aangezien hij al liet vallen maandag OF dinsdag, denk ik dat het eerder dinsdag zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan aanstaande vrijdag aanhoud dan kan het nooit en te nimmer meer tegenvallen.

Of het moet nog langer gaan duren, wat ik niet verwacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is de nieuwe Punto toch afgeleverd. De dealer was enorm vriendelijk, en heeft zich nog uitgebreid geëxcuseerd voor de vertraging.

Maar uiteindelijk wou ik toch graag weten waarom die zo nipt afgeleverd werd en heb de vraag gesteld. Mijn eerste gok bleek juist: de dealer had gewoon graag dat de auto in februari ingeschreven werd om zijn quota te halen (voor een bonus hoogstwaarschijnlijk). Voor Fiat geldt niet de verkoopdatum, maar datum van registratie in een bepaald land (wat natuurlijk wel logisch is om statistieken te maken, productie is geen verkoop). Hij zei me zelfs dat ze af en toe zelfs toonzaalmodellen zelf inschrijven bij de DIV als ze net niet voldoende wagens verkopen in een bepaalde maand.

Dat is dan ook weer duidelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe