Ga naar inhoud

KlaasH
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn Octavia Combi vindt de sneeuw op zich geen probleem, maar de vele sneeuwgrage handjes zijn niet altijd even netjes...en bovendien, waar is die krabber eigenlijk?

Heeft iemand ervaring met dergelijke volledige autohoezen?

Ik kijk naar nu de Tybond stationwagen L die voor € 56,95 online beschikbaar is. Goedkopere alternatieven zijn er natuurlijk ook, maar die vermelden doorgaans niet expliciet tegen ijs en andere moeilijke omstandigheden te kunnen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat moet hem zijn. Hij is van net iets ander materiaal dan de polyester varianten. Er is ook een nóg duurdere versie die een drie millimeter dikke laag van iets nuttigs heeft...maar daar betaal je ook het drievoudige voor...

De versie die ik op het oog heb is wel ademend en heeft de volgende omschrijving:

Waterafstotend

Met luchtvensters waardoor hoes kan ademen

Gelaste naden waardoor er geen stikgaatjes langs de naden ontstaan

Met opbergzak

Voor stationcars

Medium, past op alle stationcars 4.58 x 1.61/1.53 x 121 m

Aangezien de buitenmaten van de huidige Octavia Combi 457 bij 154/177 breed heten te zijn ga ik er vanuit dat deze maat in orde is, heb het wel bij de webwinkel nagevraagd zojuist.

...en dat makkelijk omdoen, daar ga ik wel vanuit. Ik heb nu een motorhoes voor de bakfiets en dat is een hele kleine moeite, het is echt een jas omdoen, en dan zonder armen zelfs, al zie ik bij sommige hoezen de buitenspiegels in een uitsparing zitten...heel fijn overigens, voor de fiets, want alles blijft schoon en droog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze hoezen ken ik ook van mijn motorfiets tijd en inderdaad erg makkelijk plaatsbaar

Maar tsja een motorfiets is ook wat kleiner en lager en hierdoor dus ook de hoes makkelijker plaatsbaar.

Maar voor mijn wagen zie ik het geheel niet zitten.

Enwel de volgende reden, er ligt altijd wel iets van zand op een dak / motorkap of kofferbak en dan een hoes erop en dan met wind heb je een mooie bron die kan zorgen voor krassen of slijtplekken.

Met een motorfiets heb je daarmee minder kans omdat het stuur de hoes al van de tank houd en zodoende de lak minder vlug kan krassen.

Maar dit is mijn eigen mening hierover , maar die ik je toch wil laten weten

Trouwens Superskoda.com verkoopt ook van dit soort hoezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit voor een paar euro zo'n autohoes voor de Roomster gekocht (aanbieding bij de Lidl)

En ja, het werkt wel, de auto blijft sneeuw-/ijsvrij. Maar dat omdoen is best wel lastig, zeker als er maar enigszins wind staat.

Vooral als je het probeert alleen te doen, je moet het eigenlijk wel met z'n tweeën doen.

Als de hoes van heel licht, dun materiaal is gemaakt, zul je niet zo gauw krassen over de auto trekken, want het materiaal is gewoon te licht en oefent vrijwel geen druk uit. Zodra je de boel beweegt, zweeft 'ie al boven de lak. Maar van zwaarder materiaal, zal er eerder 'contact' zijn met de lak van de auto.

De laatste paar dagen gebruik ik eigenlijk alleen zo grote flap over de voorruit, dat volstaat. En dat beetje sneeuw van de zijramen is met een zacht borsteltje er zo vanaf.

Zo grote hoes er op en er af halen (en ook vastzetten en weer losmaken) kost uiteindelijk meer tijd. Vooral als er veel sneeuw op ligt, moet je 'm ook weer ff afkloppen, dan weer op zien te bergen, etc. Als je 'm in de auto legt, breng je juist weer veel vocht in de auto, waardoor je weer meer condens tegen de ramen aan de binnenkant krijgt. En anders moet je zo'n hoes weer kwijt in b.v. je garage, of, als je die niet hebt, ergens in huis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

A, ja, wind is bij die voor de motor al een issue bij het omdoen. Ik heb de hoes inmiddels binnen, maar kon nog niet bij de auto...het is niet een dun hoesje trouwens, mag ook wel want deze kostte duidelijk meer dan die van de Lidl...ik had gehoopt deze sneeuw voor te zijn, maar goed. Binnen afzienbare termijn verhuizen we en heb ik de auto vaak op de oprit staan. Dan wil ik hem meer gaan gebruiken. Tegen de sneeuw zou fijn geweest zijn, maar inderdaad, zo'n lapje (slecht geadviseerd trouwens door de 'senior' bij de Halfords trouwens, waar de jonge jongen zei dat ik een grotere moest hebben werd mij toch een te smalle in handen geduwd) doet het meeste al om 's ochtends vlot van start te komen. Ik stel me overigens voor dat de hoes niet veel langer nodig heeft dan het lapje, want echt handig is dat niet. We gaan het zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe