Ga naar inhoud

Het Autosalon in Brussel....


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Een mens kan om zoveel redenen naar het autosalon gaan.

Een twee jaar geleden hebben we de meeste tijd doorgebracht aan de Skoda en Honda stand omdat we een nieuwe auto zouden kopen en het was kiezen tussen deze merken. (het was dan nog wachten op de nieuwe civic en als deze zou tegenvallen was het de superb).

Bij de andere merken zijn we zowat 'voorbijgelopen' omdat we reeds een idee hadden wat we wilden.

Nu dit jaar staat er geen aankoop op het programma maar zijn toch gegaan om eens te 'kijken' en dan stopt men wat meer bij de luxewagens om deze wat beter te bekijken, want dan is er de mogelijkheid.

Sommige gaan gewoon om deze te fotograferen waren daar veel met een heel ogende 'dure' camera hun hobby aan het uitoefenen en natuurlijke waren er ook professionele aanwezig die gretig ieder onderdeel van de wagen aan het fotograferen waren en de GSM niet te vergeten.

Maar ook is dit een bedrijven salon en zijn ook veel zelfstandigen daar op zoek naar hun werkpaard.

Een zelfstandige wilde een nieuw bedrijfswagen kopen bij Fiat en zijn korting was niet zozeer in euro's maar hij kreeg er een basis Fiat 500 bij, maar die persoon wilde dit niet hij wou gewoon korting in euro's.

Zag zelfs een blinde in een wagen zitten en die betaste alles deze zat natuurlijk in de passagierszetel.

Mensen die totaal niet geïnteresseerd zijn in enige luxe als hij maar bolt en hun van A naar Z brengt hoorde daar iemand zeggen tegen een verkoper 'dat interesseerd mij niet of er in deze hier airco inzit ik wil de goedkoopste'.

Elk gaat om zijn eigen reden hier naartoe en de meeste om eens te dromen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging altijd naar de Auto RAI toe, gewoon om te kijken. En nooit om iets te kopen maar zoals de meeste bezoekers: kijken of dromen?

Je moet wel een autoliefhebber zijn om het er voor over te hebben.....om naar zo'n beurs te gaan bedoel ik!

En gratis entree-kaartjes scoren natuurlijk, dat is de sport!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij dat ik geen geld over heb voor statussymbolen... :P

En waarom zou je niet naar een beurs kunnen gaan om non-statussymbolen te bekijken?

Ach je zegt dat, ik herinner me toch dat jij hier met enige fierheid jouw LM velgen voorstelde. Dat is toch ook om jouw auto als het ware op te waarderen, zonder enig functioneel nut.

We zijn er dus allemaal wat gevoelig voor. In mijn geval was het een beetje twijfel over de status die een oude Felicia met zich meebrengt, bij jou zijn het velgen, en een ander koopt dan maar direct een BMW voor de zekerheid :)

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zal ik reageren of niet... 8-)

Hmmm, vooruit dan maar.

Die LMV's zijn idd wat 'fraaier' dan eventueel matzwarte stalen velgen. Heeft imho niks met status te maken, want ik wilde juist dat ze niet zo opvielen, daarom gekozen voor dezelfde kleurstelling als die kunststof bekisting die de Roomster heeft. Daarnaast was ik destijds op zoek naar 4-seizoensrubber en die waren niet verkrijgbaar in de maat van de toenmalige huidige velgen (af-fabriek) dus ik moest wel andere velgen bij de nieuwe 4-seizoens banden hebben. Ook speelde een rol dat ze makkelijk te reinigen moesten zijn, vandaar de 'open' constructie.

M.a.w. ik kon het nuttige met het aangename verenigen. ;)

Lang gezocht voordat ik matte velgen met dezelfde kleur kon vinden. Vervolgens bleek dit een courantere maat te zijn dan de af-fabriek LMV's. M.a.w. ook voor toekomstige vervangingen (als het rubber weggesleten is) ben ik wat voordeliger uit.

Maar wat de buren of omstanders er van vinden? Het interesseert me werkelijk geen ene moer.

En 'status' is imho iets waarmee je poogt in de achting van anderen te stijgen. (whatever that may be)

http://www.encyclo.nl/begrip/status

Ben hooguit 'schuldig' aan het verhogen van m'n eigen praktische status. Makkelijk te reinigen velgen met, een op het nederlands klimaat afgestemde, bijbehorende rubberen voetjes voor m'n vervoersmiddel. :D

post-47-0-93795200-1358160535_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ze volledig ten onrechte klagen. De auto-industrie moet het hebben van grote getallen, met een dalende vraag zijn de winstmarges snel weg. VAG houdt nog stand dankzij hun afzet buiten Europa, maar de constructeurs die zich teveel op de Europese markt gericht hebben, die hebben het ook effectief lastig. En de industrie zal in elk geval niet gered zijn van die paar auto's die extra zullen worden verkocht tijdens het Belgische Autosalon.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe