Ga naar inhoud

Haynes gids voor Octavia I


Buster
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik mijn bestelde Haynes-boek voor de Octavia I binnen.

Of ik er veel gebruik van zal gaan maken betwijfel ik, maar het is al leuk om te hebben en af-en-toe in te bladeren.

Maar wie weet rolt er wel wat doe-het-zelf onderhoud uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Aan deze heb ik ook gedacht, maar lijkt mij redelijk waardeloos te zijn bij het uitvoeren van onderhouds- en/of herstellingswerken aan een 1Z Octavia II, die ik bezit. Haynes wist me te vertellen dat er ook op korte termijn nog geen plannen zijn voor een werkplaatshandboek.

Is er zoiets als een onderhoudsschema (wat vervangen bij welke km-stand) van een andere uitgever of eventueel van Skoda zelf? Het doel is zoveel mogelijk zelf te doen en eventueel een paar DIY's te (laten) posten, bvb in PDF-formaat. Zo hebben de andere 'handige Harry's' hier er ook iets aan.

Moet doenbaar zijn toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Snelle, je hebt je naam blijkbaar niet gestolen :-)). Ik vond om een of andere reden alleen de Duitstalige boeken terug, maar mijn Duits is redelijk, euh Russisch van vlotheid.

De laatste lijkt me inderdaad een goeie te zijn, en dat beetje geld dat het kost heb ik er zo uit.

Ik ga de DVD bestellen en laat iets weten of het bruikbaar is, voor dat geld loop ik sowieso niet veel risico.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja mijn avatar doet het slechtste vermoeden :)

Wel ben ook heel nieuwsgierig of er staat in uitgelegd hoe men de PVC interieurdelen kan verwijderen. Of zoals aan de buitenkant de sierlijsten A B en C want ik zou deze willen voorzien van een wrapfolie.

Als dat erin staat zal ik mij zeker deze van de superb aanschaffen. De motor onderdelen zegt mij minder ben geen doe-het-zelver wat de autotechniek betreft, dat knutselwerk blijft bij mijn dealer :)

Zie dat er ook de mogelijkheid is om deze te downloaden.

Zelfs voor een Porsche 968 is er een handleiding :)

Hou ons zeker op de hoogte.

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, aan 968 spul geen gebrek, veel eenvoudiger te vinden vreemd genoeg.

De download van Emanualonline.com is ondertussen binnen en heb al eens kunnen rondneuzen in de software.

Het blijkt om de officiële software te gaan die men bij de VAG dealers ook gebruikt, maar je hebt maar toegang tot de service- en reparatiehandleidingen. Op zich een hele boterham aan informatie, maar de modules die een internetconnectie vereisen zijn niet beschikbaar.

Wat je dan wél hebt zijn de procedures (in veel gevallen mét illustraties) om zowat de hele auto te (de)monteren: koetswerk, electronica, mechanica, onderhoudsschema's, ...

De gebruiksvriendelijkheid dan: deze is natuurlijk niet voorzien voor commercieel gebruik, maar na een beetje zoekwerk vind je wel alle info die je nodig hebt. In de garage kan men de VIN nummer van je voertuig gewoon ingeven en komt alleen de relevante info tevoorschijn, nu moet je wat (veel) grasduinen in de toch wel overzichtelijke hoop.

Belangrijk om weten: zelfs het vervangen van de bougies (ontstekingskaarsen) vereist een 'special tool', dus het wordt er niet noodzakelijk makkelijker op. Moderne auto's...

Voor 13€ heb je dus heel wat, als je je tenminste door de gebrekkige downloadprocedure kan worstelen (de download wilde niet starten in FireFox; Java script werd geweigerd, na wat geknoei met IE lukte het wel) en niet te beroerd bent een 'Virtual Machine' op te starten (Win XP draaien in bvb Win 8 - geen nood, de instructies zij er bij en als je een beetje met de PC overweg kan is er geen probleem) is het echt de moeite.

Ik probeer een dezer iets te posten over de sierlijsten :-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelle, "removing and installing" van alle interieurpanelen staat netjes beschreven, "exploded views" inbegrepen. Van de sierlijsten vind ik niet direct iets terug, maar de kans is wel groot dat het er ergens tussen staat. Waarschijnlijk verwarmen zodat de lijm loskomt? Bij de spoiler achteraan blijkt dit zo te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is, ik heb de versie voor de Octavia gekocht, maar ik kan blijkbaar zonder probleem ook de info van de andere modellen raadplegen...

Re gelijmd: ik denk van wel, maar ik geef toe: carosserie is niet mijn da-da. Je bedoelt toch de zwarte sierlijsten tussen de ramen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de software geïnstalleerd en werkend, wel wat omslachtig maar kom het werkt. Eigenlijk is deze software gewoon EsaWin.

Heb de lijsten gevonden de C stijl zit vast met drie vijsjes en de A-B stijl met drie vijsjes en met PVC clips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe