Ga naar inhoud

zijspiegel eraf getrapt, hulp gevraagd


erwin O1
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik het zo bekijk waar het is gebroken dan geef ik je weinig kans op repareren.

Want de kans dat je het afgebroken deel los kunt verkrijgen bij de dealer ... wel denk dat die een hele unit alleen verkoopt.

Blijft over de sloper waar je een tweede hands vandaan kunt halen en daar de onderdelen indien mogelijk van uitwisselt.

Maar lijmen...... vergeet het maar dat breekt zo weer af op moment dat je wat rijwind zal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat anderen zomaar voor het plezier je autospiegel vernielen.

Voor de demontage. Normaal gezien is het binnenin de auto, onder een beschermkapje, een paar schroeven lossen en dan ligt je spiegel er al vanaf. Zoals ik het op de foto zie, zitten er onderaan en aan de zijkant een paar schroeven. Daarmee kan je de spiegel misschien (waarschijnlijk) open maken, en dan kan je het gelakte deel misschien overzetten op een nieuwe spiegel.Een nieuwe spiegel op zich zal weinig kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt, heren.

Aanvraag in het systeem van onderdelenzoeker gezet. ik heb al gezien dat een nieuwe buitenspiegel bij winparts maar 25 euro kost, da's bijna te goedkoop.... Ik begreep dat je het gespoten kapje over kunt zetten.

http://www.winparts.nl/839/carrosserie/spiegel/spiegels-compleet/0017946/buit-spieg-l-elekt-volled-asferisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem bij VOSparts besteld, daar was hij ook 25 euro en meteen 2 carterpanboutjes meebesteld voor de onderhoudsbeurtjes!

Is er interesse in een instructie met foto's hoe de spiegel te vervangen? Dan post ik dat hier nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten voor zo'n spiegel vallen mij 100% mee. Begin dit jaar had ik met onderkant (beugel) van de spiegel van de bus een spiegel van een personenauto gereden. Daar moest de verzekering van mij baas toch € 450,-- voor overmaken. Electrisch versteld, verwarmt, ik weet niet of er ook iets voor de kleur bijkwam (spuiten).Dat was toen een Citroën Evasion. Dus ook nog een oude auto.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was heel simpel. Helaas was het kabeltje van de elektrische aansluiting zo kort dat ik de stekker niet vanachter het deurpaneel kreeg. Daarom moest ik ook nog dat paneel verwijderen. Jammer, want het rammelvrij terugplaatsen is altijd zo'n geklooi...

Volgorde:

- tweeterafdekking loswrikken met een schroevendraaier (pas op de lak)

- deurpaneel losmaken

- 3 torx schroeven losdraaien (foto 1)

- spiegel demonteren en gespoten kap overzetten (foto 2, lukte bij mij niet i.v.m. imitatie spiegel, de kap was helaas niet uitwisselbaar)

- spiegel monteren, deurpaneel monteren, tweeter monteren

bij elkaar 30 minuten werk, helaas kon ik de gespoten kap niet uitwisselen, het paste allemaal net niet. Maar de spiegel zoals geleverd past perfect en werkt ook goed. Al met al zeer tevreden en voor 25 euro dan 1 zwarte spiegel. Ach ja, het is ook maar een werkpaard, dus wat kan het mij schelen.

Groeten,

Erwin

PS, begin me niet over schadebedrijven (EN veel garages), dat zijn echt allemaal boeven. Stuk voor stuk. Zij hanteren als geen ander het principe: In het land der blinden is een-oog koning!

post-1546-0-47715000-1356118578_thumb.jp

post-1546-0-80157100-1356118627_thumb.jp

post-1546-0-83428700-1356118645_thumb.jp

aangepast door erwin O1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel spijtig dat je die gespoten kap niet kon overzetten. Wat je eventueel nog zou kunnen doen is ook de andere spiegel vervangen door een zwarte. 25 euro en een half uurtje werk valt goed mee.

Dergelijke werkjes zijn goed te doen, zonder veel vaardigheid, maar toch altijd leuk als je zelf wat kan knutselen aan je wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is te overwegen, misschien wacht ik nog even tot ze die andere ook kapot trappen.

Sinds het laatste debacle bij de skoda dealer (tig keer kromme remschijven na vervanging) waar ik uiteindelijk aan de garage heb moeten uitleggen hoe dat kwam en hoe ze het moesten oplossen doe ik weer lekker alles zelf aan mijn auto, ondanks dat ik er niet altijd tijd voor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe