Ga naar inhoud

Hoe een route vastleggen en bekijken op de PC


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Snelle, on 29 May 2014 - 15:07, said:

Zo eindelijk eens een GPS logger aangeschaft kostprijs 29€.

Ongeveer zo groot als een fluostift. Handig is dat er een gewone USB stekker wordt gebruikt om het toestel op te laden (Dongle type).

Nu kan men deze makkelijk inpluggen in de oplader die op zijn beurt in het sigaretten stopcontact steekt zodat tijdens de rit de batterij opgeladen wordt. Het is makkelijk dat men geen kabel nodig heeft.

Nu nog alles op de PC installeren en dan eens uittesten.

 

Ik wil ook zo'n logger kopen. Hoe bevalt deze @Snelle? Iemand anders positieve ervaringen met het een of ander, of anderszins advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De logger werkt prima hij is nauwkeurig en met de software kan men de route bekijken en heeft hij allerhande info.

Pro: klein (grote van een fluostift), niet duur, makkelijk op te laden geen kabel nodig, na een 20sec operationeel.

Heb wel nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd.

http://www.canmore.com.tw/pdf/GT-730FL-S%20DataSheet_v6.1.pdf

http://www.conrad.be/ce/nl/product/373686/GPS-logger-GT-730FL-S

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang - in de praktijd dus - doet die pro het op z'n eigen accuutje?

 

Functioneert die pro ook als logger tijdens het laden?

 

 

@Casey: dat is natuurlijk de meest praktische oplossing. Dank je. Ik ga zo'n ding halen zodra hij alles beter kan wat mijn losse apparaten nu kunnen, en dan dat nog wat in prijs gezakt. Over zo'n 5 jaar denk ik.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang de batterij meegaat weet ik zo niet maar in deze review staat mogelijk het antwoord http://peterdean.co.uk/wpblog/?p=218

De Lotus Pro is een app.

De canmore stopt als hij een bepaalde tijd stilstaat dus als hij aan het opladen is in huis zal hij niet loggen.

Mogelijk loggen maar zal het niet in zijn route berekeningen opnemen.

Als men deze aansluit in de wagen dan logt hij natuurlijk wel (als men in beweging is) anders heeft dit niet veel nut :)

Als app is de pro niet slecht maar vind de canmore interessanter, ge plugt dat in de PC en met hun software kan men de route in Google zien op een groot scherm.

Men kan het in de wagen laten zitten dan laad het op en als men vertrekt begint hij te loggen, kan men niet vergeten dus handig als men op reis gaat al de ritten zitten erin.

En is niet groot ook niet duur, bij bepaalde sporten of verkenningstochten is het mogelijk interessanter om geen dure GSM bij te hebben want als men deze verliest of beschadigd.

aangepast door Snelle
Regel bijgeplaatst, berekeningen
Link naar reactie
Delen op andere sites

...

@Casey: dat is natuurlijk de meest praktische oplossing. Dank je. Ik ga zo'n ding halen zodra hij alles beter kan wat mijn losse apparaten nu kunnen, en dan dat nog wat in prijs gezakt. Over zo'n 5 jaar denk ik.  

 

Wat moet een telefoon nog beter kunnen? Hij belt en smst als de beste, evenals navigeren. Maar als je bijvoorbeeld ook beter wilt kunnen tekstverwerken of films kijken zul je zo'n ding natuurlijk nooit gaan aanschaffen. Dan blijf je met je gsm, gpslogger, netbook, tablet en ik weet niet wat rondsjouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrouw heeft zo'n ding, maar bijvoorbeeld met foto's vind ik dat niet vergelijkbaar, dus dan wordt het minimaal toch weer zeulen met een lens. Verder moet er nog zo'n 500 Gb locale opslagruimte in. En er moet iets met een GROOT scherm dat op het ding kan worden aangesloten en interfaces moeten hybride zijn waardoor je de voordelen daarvan kunt uitnutten. Nog een externe (min of meer) hifi geluidskaart, en dan begint het ergens op te lijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Skoody mocht je baksteen telefoon defect zijn en niet meer leverbaar is in de smartfeunwinkels.....ik heb nog wel voor zacht prijsje een dan historische baksteen hoor....

 

Schrijf het nou even op in je papieren agenda zodat als het zover is je het kunt terugvinden wie het ook alweer was die hem heeft...

 

 

post-27-0-29839300-1413053383_thumb.jpg 

 

ook nog steeds in gebruik bij je ?

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een netbookje Ed, dat voor bijna alles genoeg.

 

Daarnaast slechts een camera, telefoon, en nu nog een gps-sensor die wellicht overbodig wordt door een gps-logger. Wil ik slechts bellen dan heb ik geen snijplank in mijn broekzak, wil ik overzich heb ik toch een nog groter scherm. De navi-oplossing is als je alleen rijdt zonder meer minder handig, maar als je met meer mensen rijdt prima. Bovendien is het gratis, ook de kaart-updates, en verder weet niets of niemand waar ik exact uithang of - straks - ooit uigehangen heb. Mijn foto's zijn mooier dan met een phone, vooral bij lastige lichtomstandigheden, en het gewicht van de camera houdt mij slank ;).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik navigeer met m'n smartphone offline, ik denk niet dat mijn reisdata dan ergens terecht komen waar ik dat niet wil. Ook hier de kaarten en kaartupdates gratis, evenals de benodigde app. En van bijzonder goede kwaliteit. Wil je hiken of fietsen, ook dan zijn er apps en kaarten beschikbaar.

Qua foto's zijn lastige lichtomstandigheden totaal geen probleem voor mijn phone. Wel het feit dat ie alleen groothoek heeft ervaar ik geregeld als nadeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet toegeven: op een klein scherm zijn die ook best goed. Op een groot scherm echter zie je dat de kwaliteit niet te beoordelen valt; de plaatjes zijn namelijk veel te klein. Het trucje om met een hoge-resolutiesensor in moeilijke omstandigheden een goed plaatje te maken wordt aardig beheerst - zolang de output maar een klein plaatje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat vergelijke lastig is. En met de spullen van Marco en Eric kan je ook mooiere foto's maken dan met een telefoon. Het gaat er om waar je genoegen mee kan nemen. Vroeger heb ik sleepte ik spiegelreflexen met losse lenzen mee, later compactcamera's en tegenwoordig vind ik een telefoon goed genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist blij met die toenemende resolutie!

Als ik zie wat ik NU kan vastleggen versus wat ik kon vastleggen. Dat kwaliteitsverschil is wel heel erg duidelijk!

 

Heb net afgelopen week m'n nieuwe 6TB aan RAID-5 NAS storage geïnstalleerd. En die zit alweer voor 25% vol...

 

En ja, ik zie de verschillen en de voordelen. Het veel grotere dynamische bereik en de hogere resolutie brengen nou juist de vastlegging van het beeld wat je voor ogen had, steeds dichterbij de kwalitatief goede reproductie ervan die je later nog eens wilt bekijken.  B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ge gaat er tevreden van zijn :) zeker voor die prijs.

Nog een foto genomen van mijn scherm hier ziet een fietsritje :)

Max snelheid, calorieën verbrand, gemiddelde snelheid, afstand, duur, klimmen, tijd van de pauze, tempo min/km, min. tempo min/km.

En men kan de rit ook in Google Earth weergeven.

post-677-0-93155500-1413207598_thumb.jpg

post-677-0-82206300-1413208142_thumb.jpg

aangepast door Snelle
Foto bijgevoegd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snelle:

 

Een paar vraagjes:

 

1. in mijn handleiding staat:

 

GPS Log Configuration
There are 4 log modes: General mode, vehicle mode, cycling mode, and
hiking mode. Users can also change the default setting of these 4 modes.

 

Maar, die 4 modi kan ik in de software nergens vinden. Weet jij waar dat verstopt zit?

 

Vraag 2. Hoe kan je nou weten dat hij aan het loggen is? 

 

Je zet hem aan, blauw lampje brandt continu tot hij voldoende satellietjes heeft gevonden, dan gaat hij knipperen. Druk je op het knopje om hem te laten loggen, dan knippert dat lampje eventjes snel, en daarna weer in hetzelfde tempo als daarvoor. Beetje irritant, ik zou graag hebben dat hij continu de status "ik ben aan het loggen" zou weergeven.

 

 

Verder:

Opwarmen lijkt snel te gaan, maar gedurende de eerste minuutjes zit er nog wel eens een uitschieter in de logdata, daarna wordt flink beter. Mijn navigatiesoftware vindt hem ook lekker, en ik heb de indruk dat deze beter is dan mijn andere sensor :). Fijn dat je die data in allerlei handige formats kunt uitspugen zoals CSV en KML.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maw nu kun je ook zien waar je allemaal in huis hebt gelopen op een dag ?

 

wel handig als je je smartfeun zoekt, kun je via je datalogger zien waar hij zomaar zou kunnen liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe