Ga naar inhoud

S-Point Amsterdam


Cyrus
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn auto was altijd in onderhoud bij S-Point, omdat die letterlijk bij mijn werk om de hoek zaten. Was daar altijd erg tevreden, maar het vertrouwen is dit jaar naar nul gereduceerd. Na fout op fout, tot aan een liegende receptioniste aan toe, ben ik daar klaar.

Men heeft in het afgelopen jaar een aantal domme fouten gemaakt qua werkzaamheden, waarvan de meest domme dat na het laatste onderhoud de beschermplaat onder het motorblok niet was vastgeschroefd en ik in Zuid-Duitsland strandde. Dat doet het vertrouwen geen goed.

Maar ik had het pas echt met ze gehad nadat het recent drie keer op rij mis ging met een afspraak voor onderhoud en wisselen van zomer- naar winterwielen.

Ik belde in oktober voor een afspraak, maar werd verzocht die online te plannen. OK, beetje vreemde reactie maar goed, het is ook wel makkelijk: kan ik zelf bekijken wanneer het mij het beste uitkomt. Daarop krijg ik een bevestigingsmail. Geregeld dus. Helaas.. de hele afspraak staat niet bij hen in de boeken. Werkplaats vol, geen tijd voor onderhoud. Winterwielen zijn ook niet opgevraagd uit de opslag, dus kunnen niet gemonteerd worden.

Grr..... Goed, dan maar een nieuwe afspraak gemaakt voor een week later. Ik bel S-Point een dag van te voren voor de zekerheid, blijkt de gevraagde wissel zomer-/winterwielen niet genoteerd. Mijn wielen waren dus wederom niet uit de opslag opgevraagd en konden niet gemonteerd worden. De receptioniste ontkende vervolgens glashard dat ik haar gesproken had ("nee hoor, ik heb u niet gesproken"), terwijl ze nota bene in een email de afspraak en gevraagde werkzaamheden bevestigde.

Ik ben er dus klaar mee. Vorige week bij S-Point alleen nog de wielen laten wisselen en de zomerwielen in de auto laten leggen, onderhoud laat ik voortaan ergens anders doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die bandenwissel is mij ook exact zo overkomen bij Brugsma, vorig jaar. Echter men putte zich wel meteen uit in excuses. Verder alleen maar zeer positieve ervaringen, dus dan denk ik, kan gebeuren. Bij S-point heb ik 1 ervaring, toen ik ging kijken voor de Yeti. Zeer bizar, men wekte de indruk dat een auto aan mij verkopen wel het laatste was wat men wilde. Toen hield ik het ook meteen voor gezien daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verkoopgesprek vind ik zelf niet zo heel doorslaggevend als waarde-oordeel wat betreft een dealer. Als ik een bepaalde auto op het oog heb en die bij een bedrijf kan krijgen voor de prijs die ik er voor over heb, vind ik het al snel goed. Ondanks dat koop en verkoop vooral een proces van "gunnen" is, haak ik niet direct af als de ontvangst minder hartelijk is dan ik zou wensen. Tenzij ik inderdaad het pad wordt uitgekeken, omdat ik zo brutaal ben een auto te komen kopen...

Het koopproces is immers een soort momentopname en na aflevering is de relatie "klaar"; het duurt doorgaans weer een paar jaar voordat ik wat anders ga aanschaffen en dan kan de wereld er heel anders uit zien.

Wat ik veel belangrijker vind, is de aftersales en service van werkplaats en receptie. Ik ga met die afdeling een langdurige relatie aan om mijn auto te verzorgen zolang ik 'm in bezit heb. Dan wil ik niet alleen goed geholpen worden en er op kunnen vertrouwen dat men doet wat men belooft, zowel qua kwantiteit als qua kwaliteit. Maar ik wil ook zeker weten dat er geen gedoe is als er een keer tussendoor wat voorvalt. En dat als ik een afspraak maak, die afspraak wordt nagekomen.

En nu juist bij die aftersales gaat het bij S-Point vreselijk mis, de laatste maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij ik inderdaad het pad wordt uitgekeken, omdat ik zo brutaal ben een auto te komen kopen...

Zo was het dus letterlijk. Had misschien te maken met het tijdstip, rond 16.30, maar dan nog. Gezien jouw ervaringen achteraf maar goed, want ben wat die aspecten betreft uitermate tevreden over Brugsma, waar we de auto toen hebben gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk heel frustrerend, afspraken maken die niet nagekomen worden.

Ter verdediging van de dealer heeft het hier eerder te maken met een samenloop van kleine fouten, die tot veel frustratie leiden uiteraard. Als je nu in het verleden wel tevreden was, is open communiceren misschien wel een oplossing? Confronteer de dealer/verantwoordelijke misschien eens met het feit dat je de laatste tijd op korte tijd een aantal problemen gehad hebt, dat je daardoor veel tijd verliest en zelfs pech hebt gekregen, enz… Aan de reactie van de dealer zal je waarschijnlijk wel kunnen uitmaken of hij er echt om geeft of niet.

Niet dat ik een grote fan ben van de grote garages/dealers. De receptioniste kent meestal heel weinig van auto's, waarna je in jip en janneke taal het probleem kan beschrijven, daarna wordt je auto toevertrouwd aan een monteur die ook niet altijd even vaardig is (sommigen dan, er zijn er ook heel wat bij die echt gepassioneerd en bijzonder goed zijn). Ik hou meer van de directe aanpak, waarbij ik de garagist zelf te spreken krijg, en ik zo goed als zeker ben van de kwaliteit van het werk.

Ik vind trouwens ook de verkoopspraatjes geen referentie. Ik krijg echt heel hard de indruk dat ze toch zo graag zouden willen verkopen, overdreven vriendelijk zijn enz. Dat hoeft voor mij echt niet, en het heeft een tegenovergesteld effect op mij, veel liever een correcte service achteraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk heel frustrerend, afspraken maken die niet nagekomen worden.

Ter verdediging van de dealer heeft het hier eerder te maken met een samenloop van kleine fouten, die tot veel frustratie leiden uiteraard. Als je nu in het verleden wel tevreden was, is open communiceren misschien wel een oplossing? Confronteer de dealer/verantwoordelijke misschien eens met het feit dat je de laatste tijd op korte tijd een aantal problemen gehad hebt, dat je daardoor veel tijd verliest en zelfs pech hebt gekregen, enz… Aan de reactie van de dealer zal je waarschijnlijk wel kunnen uitmaken of hij er echt om geeft of niet.

Geloof mij: dat heb ik beslist gedaan. Ik geef iedereen graag het voordeel van de twijfel en de kans zich te herstellen. Want we maken allemaal wel eens een foutje, gebeurt mij ook. Maar bij S-Point stapelen de fouten zich in rap tempo op.

Na het voorval in Zuid-Duitsland heb ik dit bij de eigen garage besproken. Daarbij zijn ook de eerder gemaakte fouten nog eens besproken. Duizend maal excuses, kosten van afslepen en noodreparatie in Duitsland zijn vergoed, op kosten van de dealer is er ook een nieuwe plaat gemonteerd en de auto zou bij het eerst volgende garagebezoek ook nog eens op hun kosten worden gepoetst, als "goedmaker" voor het oponthoud tijdens onze vakantiereis.

En vervolgens gaat het bij de eerstvolgende contacten meteen weer mis: 3x op rij weet men de onderhoudsbeurt niet (goed) in te plannen en levert mij dat slechts een hoop verloren tijd, onnodig geregel en ergernis op. Dat gevoegd bij personeel dat glashard zit te liegen, daarmee is het vertrouwen weg en is het voor mij klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter verdediging van de dealer heeft het hier eerder te maken met een samenloop van kleine fouten, die tot veel frustratie leiden uiteraard

Bone Collector bij mij is het niet zo gauw het aantal kleine fouten, ik ga er altijd vanuit dat wie werkt die maakt fouten.

En daar kan ik tot een bepaalde hoogte nog begrip voor tonen , misschien dat dat ook komt omdat ik ook met de handjes werk en hierdoor weet wat bv werkdruk kan doen.

Maar de frustratie bij mij wordt vlugger gewekt als men glashard gaat ontkennen dat men dat niet heeft gezegd of dat men smoesjes gaat verzinnen om hun fout te maskeren.

Tsja dan gaan mijn haren echt recht overeind staan en dan is het aan de hand van een gesprek met een werkplaatschef of eigenaar van zo''n toko of ik het nog een keer aankijk of dat ze me simpelweg kwijt zijn als klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

@Cyrus.

Ik heb het ook gehad bij een Toyotadealer, daar waren ze de hele onderplaat vergeten terug te monteren. Uiteraard na een paar maanden was die zoek en geen nieuwe gekregen.

Heb ook het idee dat bij mijn Octavia de onderplaat ontbreekt, ik kon bij de APK keuring de verbinding tussen motor en versnellingsbak duidelijk zien.

Moet de onderkant onder het motorcompartiment helemaal dicht zijn zodat je de motor+ versnellingsbak helemaal niet kan zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een OII is inderdaad zo'n beetje de gehele motorruimte aan de onderzijde afgeschermd; over de volle breedte van bumper tot (ongeveer) de versnellingspook.

Die plaat zou ik dan z.s.m. terug laten monteren; is bescherming tegen steenslag en andere zooi die in de motorruimte terecht kan komen en zo kwetsbare onderdelen kan raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe