Ga naar inhoud

Electrische stoelen Superb II achteraf inbouwen


Herald
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb voor mijn skoda Superb II een mooi setje leer gehaald, volledig elektrisch instelbaar.

Alles is gemonteerd, nu moet het allen nog elektrisch aangesloten worden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik e.e.a. moet aansluiten ??

-Electrische verstelling

- Stoelverwarming ( met originele climatronic )

- Can-bus ( tap ik waarschijnlijk af bij toevoer naar het STG van de bestuurderskant naar de deur ?)

alvast bedankt B)

groet,

Herald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Herald

Allereerst welkom hier en bij deze meld ik je ook dat ik je vraag heb verplaatst

Dit omdat je je vraag in Wie Ben Ik had geplaatst en dat topic word gebruikt om jezelf voor te stellen.

En we zouden het dan ook zeer op prijs stellen als je dat alsnog doet in Wie Ben Ik !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ambition,

Dank voor jouw schema.

Heb je ook nog zo'n schema voor de elektrische verstelling van de stoelen, incl. memorie ;)

Het gaat mij er om wat ik waar moet aansluiten vanaf de 10 polige stekker onder de bestuurders en passagierstoel.

groet,

Herald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ambition,

Dank voor jouw schema.

Heb je ook nog zo'n schema voor de elektrische verstelling van de stoelen, incl. memorie ;)

Het gaat mij er om wat ik waar moet aansluiten vanaf de 10 polige stekker onder de bestuurders en passagierstoel.

groet,

Herald

dit kan je allemaal uit het schema halen

t2m en t4af zijn stekkers onder de stoel en zo kan je alles terug vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antera,

Bedankt voor jouw snelle reactie.

Je hebt stekkers op de stoel en stekkers onder de stoel.

Ik heb de stoelen helemaal compleet dus waar het mij omgaat zijn de stekkers onder de stoel ( die dus in de bodem zitten ).

Bestuurdersstoel heeft een 10 polige stekker ( +/- voor de verwarming, +/- voor de elektrische verstelling, CAN high/low, +/- voor het lampje onder de stoel, stuurdraad tbv. stoelverwarming ?? )

Bestuurdersstoel heeft een 2 polige stekker tbv. gordel contact.

Bestuurderstoel heeft een gele 3 polige stekker voor de airbag

Passagiersstoel heeft een 10 polige stekker ( +/- voor de verwarming, +/- voor de elektrische verstelling, +/- voor het lampje onder de stoel, stuurdraad tbv. stoelverwarming, gordel contact ?? )

Passagiersstoel heeft een gele 3 polige stekker voor de airbag.

Wat ik dus moet doen is de verbindingen leggen tussen de plussen en de minnen, climatronic voor het regelen van de stoelverwarming en het CAN signaal voor de memorie ??

groet,

Herald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

Sorry voor de vele vragen. Het probleem wat ik heb is dat ik voor de SuperB geen complete kabelboom kan vinden om achteraf e.e.a. aan te sluiten.

Destijds bij mijn Passat 3C kon ik gewoon een kabelboom bestellen bij Kunset( Kufatec o.i.d. ) in Duitsland, aansluiten, coderen en klaar :D

Ik moet nu helaas concluderen dat er voor mijn SuperB veel minder te krijgen is :|

Groet,

Herald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelle,

Bedankt voor jouw reactie, zoek echter de bedrading die van de stoelen de auto "in" gaan.

Dus van de stoel naar de regelaar van de stoelverwarming, stoel naar zekeringen enz.

Wat Antera me gestuurd heeft, kan ik wel wat mee, zoek alleen nu de rest nog van de lectrische verstelling ;)

groet,

Herald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antera,

Ik heb zelf helaas geen Elsawin of Etka.

Mbt. de stoelverwarming staat alles er inderdaad in. Ik mis alleen de elektrische bediening van de stoel.

De 10 polige bestuurderstoel heeft de volgende kleuren:

1- rood/groen

2- geel (stoelverw.)

3-

4- bruin/wit

5- bruin (massa stoelverw.)

6- oranje/zwart ( canbus)

7- oranje ( canbus)

8- rood

9- bruin/wit

10- paars ( stoelverw.)

Groet,

Herald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antera,

Wederom dank :drinken_cocktail: we zijn er bijna ^_^ ( als je een keertje in de buurt van Borne bent, kom je er maar 1 drinken bij mij )

1- rood/groen ( + lampje onder de stoel T10e/1)

2- geel (stoelverw. T10e/2)

3-

4- bruin/wit (massa lampje onder de stoel T10e/4 )

5- bruin (massa stoelverw. T10e/5)

6- oranje/zwart ( canbus High T10e/6)

7- oranje ( canbus Low T10e/7)

8- rood

9- bruin/wit

10- paars ( stoelverw.T10e/10)

8+9 zijn waarschijnlijk de + en - voor de stoelverstelling. Ik wil het graag zo "origineel" mogelijk aansluiten, vandaar de puntjes op de "i"

Het eerste bestand (stoelverwarming) was voor een Climatic, is die hetzelfde als voor een Climatronic ??

Alweer hartelijk dank voor de moeite,

Groet,

Herald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antera,

Ik ben er bijna uit en ga in het weekend maar eens een poging doen om een begin te maken met de bekabeling.

Heb vele bedrijven gemaild voor een kabelboom maar krijg geen antwoord of ze hebben het niet in hun programma :(

Zou je als je tijd en zin hebt a.u.b. nog eens willen kijken waar de + van de stoelverstelling op moet worden aangesloten. Het is volgens mij T10e/8.

Heb ook reeds in de handleiding gekeken maar kan daar nergens iets over vinden welke zekering hier voor bedoeld is.

Verder zal als ik alles heb aangesloten moeten blijken of ik het juiste regelapparaat in mijn auto heb, of zetten ze er bij Skoda direct een uitgebreide versie in de Superbs.

In mijn Passat 3C moet ik destijds een nieuw regelapparaat monteren omdat de oude alle functies niet had.

Groet,

Herald

ps ik zal er een kort handleidingkje van maken voor eventueel een volgende ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antera

Wederom dank, zal er gewoon aan beginnen en houd jullie op de hoogte.

Heb nu bijna alles gevonden en gekregen via dit forum, waarvoor dank. ( er moet toch ook een overzicht zijn waar alle "stelmotoren e.d. op staan ==> daar staat de voeding dan ook op ;) )

Laatste kleine vraagje is waar zit het "regelapparaat stoelverwarming voor - J774" zit die onder de stoel of zit dit verstopt in de buurt van de zekeringen aan de bestuurderskant, daar waar ook enkele relais e.d. zitten?? Of moet ik die nog gewoon aanschaffen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik weet niet waar het regelapparaat zit, maar 1 ding is zeker hij zit niet onder de stoel.

Volgens mij zit ie ergens in de buurt van de relais o.i.d.

Skoda heeft een apparaat 1Z0 959 772 ( VW volgens mij 1K0 959 772 ??). Het is een zwart blokje( relais ) met een platte 8 polige stekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bij de dealer ben, om e.e.a. te laten coderen vraag ik hem wel ( neem aan dat e.e.a. gecodeerd moet worden ??)

Voor de Passat en de Superb zijn het dezelfde types 1Z0....... en 1K0.....

Heb net geboden op zo'n regelapparaat dus binnenkort weten we meer.

Ander vraagje, hoe zet je foto's op dit forum ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe