Ga naar inhoud

Audi A3 Sedan nu eens niet als schets


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Audi A3 Sedan nu eens niet als schets

1 maart 2011 | 08:38 | Tekst: Alexander Inia

Audi heeft zojuist op het Volkswagen-feest de Audi A3 Sedan onthuld. Zodoende hebben we nu eindelijk ook foto's van de auto.

De A3 Sedan is een zeer belangrijke concept-car, want de Audi is het eerste concrete levensteken van de volgende generatie modellen van de Volkswagen Groep in het C-segment. De Audi A3 wordt dan ook de eerste auto van het concern die op het nieuwe, zogenaamde MQB (Modularer Querbaukasten) platform komt te staan. Dit platform komt later ook onder de Golf VII en (waarschijnlijk) ook de opvolgers van de Seat Leon en Skoda Octavia.

Audi zet meteen maar lekker hoog in en plaatst de 2,5-liter turbomotor uit de huidige RS3 onder de kap. Alsof dat niet genoeg is, levert het blok in de concept-car ook nog eens meer vermogen: 408 in plaats van 340 pk.

De Audi A3 Concept is opvallend genoeg een sedan, een carrosserievariant die we momenteel nog niet kennen in onze prijslijsten. Toch is de presentatie als sedan een slimme zet. Audi ziet de Sedan als een belangrijke variant voor de Verenigde Staten, China en Rusland, waar ze immers gek op deze carrosserievariant zijn. En wees gerust, Audi heeft aangegeven dat er ook weer een driedeurs hatchback, een Sportback en een cabriolet komen.

De Audi A3 Concept is voor het eerst op de persdag van de Autosalon van Genève te zien. Die vindt plaats op 1 maart.

bron

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik in die Audi A5 rondrijd, ben ik ineens helemaal "des Audi's".... haha! Serieus, wat een auto... moest terugdenken aan dat topic pas op sf.nl, waarin heel wat Skodarijders zeiden dat er geen kwaliteitsverschil zit tussen een Audi en een Skoda. Nou... als ik moest kiezen tussen m'n vervanger en mijn echte auto, dan koos ik toch echt voor die Audi! Even de bijtelling daargelaten dan natuurlijk... haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik in die Audi A5 rondrijd, ben ik ineens helemaal "des Audi's".... haha! Serieus, wat een auto... moest terugdenken aan dat topic pas op sf.nl, waarin heel wat Skodarijders zeiden dat er geen kwaliteitsverschil zit tussen een Audi en een Skoda. Nou... als ik moest kiezen tussen m'n vervanger en mijn echte auto, dan koos ik toch echt voor die Audi! Even de bijtelling daargelaten dan natuurlijk... haha!

Kan me die discussie ook niet goed herinneren. Uiteraard zit er verschil in een heleboel opzichten tussen een Skoda en een Audi. Anders zou je wel heel maf zijn zoveel meer geld uit te geven. Vier ringen is leuk, maar het verschil is groter dan dat.

De afwerking bij Audi is top, de keuze van materialen etc.

Wat niet betekent dat Skoda daarmee slecht is. Een ander segment, dat wel. Met daartussenin VW. Blijkbaar doet Skoda toch iets errug goed, gezien de lichte paniek die bij VW heeft toegeslagen over de verkoopcijfers van Skoda. Audi heeft daar m.i. minder last van en vindt het wel comfortabel, zo'n VW als buffer :-)

aangepast door higgy
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me die discussie ook niet goed herinneren.

Ik zocht nog een discussie die specifiek over het verschil in kwaliteit van de diverse VAG-wagens ging, maar kan die zo snel niet vinden. Maar check bijvoorbeeld ook eens dit topic, daar kom je ook wel tegen waar ik op duidde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe