Ga naar inhoud

Zonnepanelen


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik iets niet begrijp, dan gaat het bijna altijd om geld.

Het zal in dit geval ook wel weer zo zijn.

 

 

Afhaalpunt magazijn (let op dit is geen winkel)

Any Lamp BV
Ekkersrijt 7102
5692HC, Son en Breugel

 

Om onze verkoopprijzen zo laag mogelijk voor u te houden hebben we geen fysieke winkel waar u de producten kunt bekijken. We plaatsen op de productpagina's in onze webshop duidelijke foto's waarop u de artikelen kunt bekijken en beoordelen.

Mocht u nog een aanvullende vraag hebben staat onze klantenservice u graag te woord via ons telefoonnummer: 088 31 00 000.

 

Let op: Voordat u een bestelling kunt ophalen dient u eerst een bestelling te plaatsen via de webshop en een bevestiging te krijgen dat uw order klaar staat. Deze bevestiging ontvangt u via het door u opgegeven emailadres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze verzenden wel (zie hieronder), maar blijkbaar niet ieder product. De enige die de vraag kan beantwoorden waar dit product niet bezorgd kon worden, zijn zij zelf, lijkt mij. 

 

Citaat van de website:

 

 

Verlichting online op voorraad

De meest voorkomende lichtbronnen liggen bij Lampdirect.nl altijd op voorraad. Hierdoor profiteert u van een snelle levering. U heeft uw bestelling dan al binnen 24 uur in huis! Dat is één van de voordelen waarvan u geniet wanneer u verlichting online koopt! 

Op de productpagina's vindt u meer informatie over de levertijd per product. Afgezien daarvan kan het altijd voorkomen dat door omstandigheden voorradige artikelen op het moment van bestellen niet op voorraad zijn. Derhalve adviseren wij u om voor de exacte levertijd contact op te nemen met onze klantenservice. Daar wordt u binnen 1 minuut te woord gestaan door één van onze medewerkers.
 

Een lampenwinkel waar uw bestelling snel geleverd is!

Voor het bezorgen van uw bestelling maakt Lampdirect.nl gebruik van UPS. Alle bestellingen waarbij de betaling voor 19:30 uur gedaan is en wanneer de producten op voorraad zijn, heeft u de volgende werkdag in huis. Lampdirect.nl handelt namelijk op basis van vooruitbetaling.

Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u per e-mail een notificatie van UPS. Hierin is uw Track & Trace nummer te vinden. Aan de hand van dit nummer kunt u, via een link, op eenvoudige wijze de actuele status van uw pakket zien. U kunt dus uw toebehoren en/of lampen online volgen!
 

Gratis levering op orders van €100,- en hoger

Lampdirect.nl levert als lampenwinkel uw Philips lampen niet alleen snel, maar bij een bestelling vanaf €100,- excl. BTW en verwijderingsbijdrage (€ 121,- incl. Btw) worden uw producten ook nog eens gratis in héél Nederland en België geleverd.

Lampdirect.nl is dé online Philips partner voor Nederland en België. Op Lampdirect.nl vindt u alle lampen onlinetegen bodemprijzen! Bovendien zijn de meest verkochte producten uit voorraad leverbaar, alle overige artikelen zijn binnen enkele dagen leverbaar.

Bij bestelling van grotere aantallen ontvangt u een staffelkorting. Zo betaalt u nooit teveel. Bij uw bestellingen boven €100,- excl. BTW (€ 121,- incl. Btw) berekenen wij geen verzendkosten! Lampdirect.nl; uw lampenwinkel waar u uw verlichting online koopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzendinformatie:

Verzendmethode:

Anylamp Pickup Point

Ekkersrijt 7102

5692HC Son

Nederland

T: +31-88-3100000 Afhalen in Son (bij Eindhoven, NL) Ma.-Vr. - We nemen contact met u op, zodra uw bestelling klaar staat

Artikel

Artikelnummer

Aantal

Subtotaal

Philips LEDtube T8 Value 10-18W 865 Starter inbegrepen - 60cm (MASTER)

prijs exclusief € 0,14 verwijderingsbijdrage per stuk 8718291735311 2 € 29,98

Verwijderingsbijdrage € 0,28

Verzending en afhandeling € 0,00

BTW € 6,35

Eindtotaal € 36,61

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt me bekend voor, alleen kreeg ik de melding (zie boven) kom maar ophalen op het " Pickup point"

Het screenshot is oveigens maar een belofte, geen realiteit.

 

Een stukje rijden vind ik in de Yeti niet erg.

€ 10 bezorgingskosten worden niet in rekening gebracht, maar toch wel vreemd.

 

De lampen doen het overigens uitstekend, de daglichtuitvoering maakt het aantal lumen volledig waar.

Het energieverbruik t.o.v. de vervangen conventionele TL lampen is gehalveerd (eigen meting) , de lichtopbrengst lijkt wel verdubbeld.(visuele beoordeling)

Het hinderlijke opstartknipperen is ook weg, binnen een fractie van een seconde zijn alle TL lampen aan.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Breekbaarheid van een Led-tl-lamp lijkt me klein (in vergelijking met een conventionele TL), dus dat lijkt me geen belemmering voor de verzending. Overigens op het werk zeer negatieve ervaring met led-TL's: gebouw van 5 jaar oud (en ietsje jongere lampen), maar in de parkeergarage is zo'n 30% van de TL-led armaturen totaal uitgevallen, en zo'n 60% heeft nog maar één brandende 'buis', en dan zo'n 10% van de lampen die nog branden, flikkeren continue. In de beginperiode is er nog wel actie ondernomen, op haperende verlichting, maar op een gegeven moment heeft men het opgegeven. Oorzaak zit in de meeste gevallen niet in de led-buizen, maar in de schakeling ervoor.

 

Ekkersrijt is inderdaad gemeente Son, maar zeker voor mensen die niet uit de buurt komen is het Eindhoven, en de plaatselijke Ikea-vestiging versterkt dat gevoel alleen maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Led TL met een nep starter zie ik nog steeds als een overgangsverhaal om te bezuinigen.....

Heb een enkele jaren terug op bedrijf waar ik werkzaam was enkele TL armaturen ( 2x36W ) omgebouwd naar gebruik voor LED.

En zat ook zo'n nepstarter bij en een beschrijving om de TL om te bouwen zodat aan één zijde van de 2 TL de ene pen de nul was en de andere de fase.

Maw het hele voorschakelgebeuren van het VSA werd hiermee omzeild.

En hebben van de 10 TL armaturen 8 omgebouwd en bij 2 de nepstarter gebruikt om te kijken wat eventueel de voor en nadelen waren.

Wel die met de nepstarter zorgde er voor dat we dus de ledbuizen sloopte na een klein half jaar, de andere 8 branden nog steeds zonder enkel probleem.

 

Maar het beste is als je dan toch over wil op LED armaturen om dan te kiezen voor een kompleet nieuw armatuur ( in of opbouw )

De spiegels die hierin zitten zijn puur ontwikkeld voor de leds en hierdoor ook een betere lichtspreiding.

 

En mooiste ervan is dat de inbouwdiepte ook stukken kleiner is geworden waardoor je boven plafond ook weer minder ruimte nodig hebt dan de 13cm ( plus 2 a 3 cm voor inleggen ) van een conventioneel armatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou interessant kunnen zijn, maar zal wel een stevig prijskaartje hebben.

Tesla laat ons veel geld besparen met batterij voor heel huis

De bedoeling is dat met de gebruikte technologie het mogelijk wordt om stroom van bijvoorbeeld zonnepanelen tijdelijk op te slaan. De batterij zou kunnen worden opgeladen met goedkopere nachtstroom, zodat deze energie juist overdag ingezet kan worden. Huishoudens zouden op deze manier enorm kosten kunnen besparen.

In Nevada wordt momenteel gewerkt aan een megafabriek, waar vanaf 2020 accu's worden gemaakt voor een half miljoen Tesla's per jaar. Het bedrijf zet dan ook zwaar in op de productie van eigen batterijen en dus ook voor Tesla's eigen elektrische auto's. Zo'n 5 miljard euro is geïnvesteerd in de fabriek.

Op 30 maart had CEO Elon Musk al getwitterd dat Tesla een 'groot, nieuw product' zou onthullen. Het zou dan niet gaan om een auto. "We gaan de Tesla thuisbatterij onthullen, de consumentenbatterij die mensen thuis of op op het werk kunnen gebruiken", aldus Musk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snelle: het 's nachts laden van de thuisaccu met goedkope stroom is één optie, maar de vraag is of dat rendabel is met het oog op de verliezen bij laden/ontladen, en het omzetten van de spanning (van 230V 50Hz, naar de gelijkspanning om de accu te laden, en later weer terug van de accuspanning naar 230 V, 50 Hz).

Bij opslag voor zonne-energie kun je de verschillen tussen wat je betaalt voor energie die je van het stroomnetwerk haalt, en wat je aan het netwerk levert (bij overproductie van de zonnecellen), waardoor eigenaren van zonnecellen minder als sponsor voor de energiebedrijven hoeven te fungeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@Snelle: het 's nachts laden van de thuisaccu met goedkope stroom is één optie, maar de vraag is of dat rendabel is met het oog op de verliezen bij laden/ontladen, en het omzetten van de spanning (van 230V 50Hz, naar de gelijkspanning om de accu te laden, en later weer terug van de accuspanning naar 230 V, 50 Hz).

Bij opslag voor zonne-energie kun je de verschillen tussen wat je betaalt voor energie die je van het stroomnetwerk haalt, en wat je aan het netwerk levert (bij overproductie van de zonnecellen), waardoor eigenaren van zonnecellen minder als sponsor voor de energiebedrijven hoeven te fungeren.

 

Mee eens.

 

Met ingang van 2017 wordt, dacht ik de gehele terugleververgoeding op de helling gezet.( hoezo betrouwbare overheid)

Daar ben je dan mooi klaar mee, als je je dak, iets te enthousiast geheel vol heb laten leggen met PV.

Aanbevolen wordt sinds kort om het aantal panelen, per huishouden, te maximeren tot 16 stuks (3500 kWh/jaar), om het tergleveren via de "slimme meter" te beperken.

En met de Ferrarismeter moet je ook oppasen, want je mag hem niet verder laten terugdraaien, dan wat je inkoopt !

Per energieleverancier lopen de teruglevertarieven (voor zolang het duurt) ook behoorlijk uiteen, evenals het vastrecht, meterhuur, of hoe je het ook maar wilt noemen.

 

Energieopslag in eigen beheer, dat lijkt mij ook wel de toekomst behalve dan bij zonneboilers, want dat is er al 15 jaar.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

En met de Ferrarismeter moet je ook oppasen, want je mag hem niet verder laten terugdraaien, dan wat je inkoopt !

 

Voor de Ferrarismeter geldt dit natuurlijk op jaarbasis ( 1 x per jaar meterstanden doormelden)

Dus daar heb je speelruimte.

 

De slimme meter houdt niet van spelen door de gebruiker/producent. 

Er wordt immers vrijwel continu geregistreerd, wat er wordt teruggeleverd.

 

Als je op vakantie bent, in de zomermaanden, wordt vrijwel je gehele terugleveropbrengst, in het meest gunstigste geval, door de slimme meter, beloond met  € 0,07.

De Ferrarismeter (indien nog aanwezig), beloont dit, al terudraaiend, momentaan, met € 0,27, inkooptarief.

 

De electriciteitsrichtingen en stromen, daar is niks mis mee, maar wel aan  de daarraan gekoppelde tarieven.

 

Wie is er nu creatief aan het salderen ?

 

Als ik het niet goed begrijp, of interpreteer, dan hoor ik het graag.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt immers vrijwel continu geregistreerd, wat er wordt teruggeleverd.

 

Dat is niet geheel waar, hier krijgen we ook de slimme gas en elektrameter.

En die kan ik op uitlezen uit laten zetten en anders word dit om de 2 maanden gedaan.

Dus maw korte vakantie houden en niet meer die van een half jaar...

 

Tsja en anders dan toch maar aan de accu's ??

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En die kan ik op uitlezen uit laten zetten en anders word dit om de 2 maanden gedaan.

 

Sterker nog, je mag hem geheel laten "uitzetten op uitlezen" is wat Ed zegt.

Dat heet dan administratief loskoppelen.

Je geeft dan dan gewoon per mail, of per antwoordkaart, 1 x per jaar zelf de jaarlijkse meterstanden door.

 

Als je geen eigen opwekking hebt, maakt het boekhoudkundig niet zo veel uit, los van de privacy.

Wel natuurlijk, als je teruglevert,

De slimme meter blijft immers in je meterkast, ook bij administratieve loskoppeling,  er vrolijk op los salderen ( terugleververbruik * zeer laag teruglevertarief)

De Ferrarismeter saldeert ook, maar dan tegen een uniform tarief.

Als hij terugdraait, is de vermindering van je meterstand tegen hetzelfde tarief, wat je bij inkoop betaalt.

 

Ik hoop, dat ik nu enigszins duidelijk heb weten te maken, waarom de slimme meter er, vooral om tariefsmatige belangen wordt doorgedrukt.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop, dat ik nu enigszins duidelijk heb weten te maken, waarom de slimme meter er, vooral om tariefsmatige belangen wordt doorgedrukt.

Dat geloof ik toch niet echt. Ja, er is een duidelijk belang, maar alleen bij de relatief kleine groep "terugleveranciers". Jouw conclusie overschat het belang of het aandeel van die groep, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geloof ik toch niet echt. Ja, er is een duidelijk belang, maar alleen bij de relatief kleine groep "terugleveranciers". Jouw conclusie overschat het belang of het aandeel van die groep, denk ik.

 

Of er wordt geanticipeerd op de (nabije) toekomst. Als in heel Duitsland de zon schijnt is dat voldoende voor 50% van de behoefte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ferrarismeter (analoog)
 

Dit is een gouwe oude en deze moet gekoesterd worden! Deze meter bestaat al vele tientallen jaren en werkt met een draaiende schijf. Hoe meer elektriciteit je op dat moment gebruikt, hoe sneller de meter draait. Wanneer je zonnepanelen hebt, zal de meter langzamer vooruit draaien. Als je op enig moment meer elektriciteit opwekt dan je verbruikt, dan zal de meter zelfs terugdraaien, een geweldig gezicht! Je saldeert je verbruik automatisch met de opbrengst van je zonnepanelen.

Wanneer je over het hele jaar genomen meer elektriciteit hebt opgewekt dan gebruikt dan is je eindstand lager dan je beginstand voor een jaar. Dit kan bij sommige energieleveranciers tot problemen leiden. We raden aan om niet meer op te wekken dan je verbruikt, omdat de vergoeding alleen aantrekkelijk is wanneer je je eigen verbruik nog kunt verrekenen.

Dit type kan je gewoon blijven gebruiken wanneer je zonnepanelen installeert, en hoeft dus niet vervangen te worden.

 

Bron : OlineO duurzame energie

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me meter ook wel terug zien lopen hoor, had de zegels verbroken en de in en uitgaande fase verwisseld...zonder investering ookergggg leuk om te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe