Ga naar inhoud

Regensensor Yeti activeren


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

De regensensor registreert of de ruit nat wordt en activeert dan automatisch naar behoefte, de wissers. de hendel gebruik je dan als je vindt dat de sensor te traag reageert (overigens wel in te stellen) of om gewoon en extra slag te maken of om permanent in te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

En weer verlaat een gelukkig Yeti-rijder de wasstraat!

Net even geprobeerd (had een raam open laten staan): te lui om de deur open te doen, erin te gaan zitten en de knopjes te bedienen dus even wat water over de sensor gegooid en de rainclosing doet de rest ;)

Dus: via de maxidot kun je rainclosing activeren zodat bij regen de raampjes automatisch dichtgaan als je die vergeten mocht zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

EdK, hartelijk bedankt!

Gisteren mijn Yeti opgehaald en de dealer kon met behulp van de PDF de regensensor activeren. Heel blij mee!

Allereerst geen dank, en het verbaasd me telkens weer dat de dealers zo slecht geinformeerd zijn, en dat hun klanten zelf de informatie moeten aandragen.

Maar goed blij dat je er blij mee bent en je dealer kan weer andere klanten blij maken als hij dat wil !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel geheel offtopic wil ik daar toch even op inhaken, dealers worden bewust 'slecht geïnformeerd' gehouden. PON weigert info te geven, en wel logisch ook want ze gaan de dealer (en jou) niet wijzer maken dan nodig. En al helemaal niet vertellen dat je die optie (voor x euro's) er al op hebt. Ik snap je reactie, maar is niet meteen de schuld van de dealer. Dat even terzijde, is volgens mij al weleens eerder ter sprake gekomen....

Hoe dan ook, top van je dealer dat ze het hebben kunnen activeren. Want, hebben ze het via VAS gedaan (hun eigen kast) met de handleiding van Ed, of hebben ze ook VCDS bij de hand? Dan zijn ze op de goede weg zou je zeggen :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch als dealer die geregeld dit soort vragen zou krijgen zou als ze van importeurszijde weinig of geen info krijgen ook eens verder kunnen kijken dan hun neus lang is.

Want juist de dealers krijgen deze vragen en krijgen in sommige gevallen zelfs de documentatie onder hun neus geschoven.

En als je dit als dealer overkomt dan zou je hier mijn inziens als service en klantenbinding eens wat tijd in moeten steken om te kijken of je nu net iets meer kunt betekenen voor je klanten.

En dus kijken of dit met VAS of met aanschaf van een VCDS kabel mogelijk is en hiermee je klanten tevreden stellen.

Als je nu soms leest op fora hoe klanten in eerste instantie worden afgescheept met dat is onmogelijk en dat een klant dan de info onder hun neus duwt en ze dan opeens wel tot actie overgaan, wel dan laat een dealer toch ergens wat liggen !

Wat volgens mij een heel mooi stukje service kan zijn of is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het op mezelf betrekken, wij (IT) kunnen heel veel meer dan de klant kan/mag. Maar we zullen het lang niet altijd voorstellen, en zeker niet altijd doen. Komt nog bij dat we niet alles (direct) weten, je volgt bepaalde architectuur en te tijd is tenslotte beperkt.

Dus domweg de schuld daar neerleggen vind ik persoonlijk niet zo netjes. Het is niet zo zwart wit in ieder geval.

Indien wenselijk moeten we maar even een ander topic maken voor we dit ondersneeuwen. Ben even kwijt in welk topic we het hier ook over hadden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb gisteren mijn regensensor laten activeren bij Rijnwoud Rotterdam.

CV knopje moest worden vervangen en wat (gratis) updates van Skoda NL laten uitvoeren.

De regensensor kon dan meteen worden geactiveerd.

 

Ik heb me laten vertellen door een monteur dat het een kwestie is van een 0 omzetten naar een 1.

Fluitje van een cent. Helaas was er niet bij verteld dat deze paar minuten werk mij 75 euro inc btw zouden kosten.

Dit is gelukkig netjes opgelost, want daar schrok ik wel van. Verder niets anders dan lof over Rijnwoud !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealer gebruikt een ander soort systeem dan VCDS en kan zijn dat het voor hun van een 0 een 1 maken genoeg is.

Maar om daar 75 eurie voor te vragen........mmm.

Maar goed je hebt het ook meteen getest met een een bekertje met water ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het belachlijk, je hebt de duurste uitvoering van de Yeti ( elegance ) en dan is de regensensor niet eens geactiveerd.....

Dat het bij de andere modellen uitgeschakeld was zoals bij mij kan ik me nog wat bij voorstellen.

 

Maar bij mij uiteindelijk op meeting ook ingeschakeld de regensensor en rainclosing en het wissen van de ruiten op variabele snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het 100% met je eens, het is echt belachelijk, Er werd ook een beetje vaag gedaan waarom hij niet was geacctiveerd.

Zal je eerlijk vertellen, geen enkele Yeti, model 1 is met een geactiveerde regensensor op de markt gekomen.....

De duurdere modellen hebben hem wel, maar.....niet geactiveerd. Bizar maar waar en een reden is er niet.

 

Kan ik de rainclosing via de maxidot zelf instellen, dan doe ik dat meteen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe