Ga naar inhoud

Regensensor Yeti activeren


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

In maxidot gaat dit niet, dat moet gebeuren met de VCDS kabel die een delaer niet heeft.

Ook bij mijn ambiance Yeti had ik de regensensor en niet geactiveerd en is tijdens een meeting aangezet en daarna de rainclosing voor de elektrische ramen en de interval stand van de ruitenwisser is omgezet naar auto wissen en dan word de intervalschakelaar een instelschakelaar voor de gevoeligheid van de wisser.

En die is toenrtijd ook aangezet en moet zeggen datdit laatste mij ook goed bevalt

Want op momennt dat je ruitenwisser op autostand staan en je gaat langs een vrachtwagen met regenweer en dus opspattend water dan gooit hij meteen de wissersnelheid omhoog.

Dus je hoeft niet te zoeken naar de handel en hem nog aan te zetten, in die tijd dat je er normaal handmatig mee bezig bent wist hij dus de raam al schoon.

Maar in topic vcds staat daar al het een en ander over beschreven.

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat verbruik klopt zeker niet met de opgegeven waardens van de fabrikant

Maar ja met beleid je pedaal gebruiken dan kun je hiermee zeker nog wel wat mee bezuinigen.

Maar goed de yeti heeft een stroomlijn van een blok beton en dan met wind verbruikt hij inderdaad wat meer brandstof, daartegen als je de wind mee hebt zie je dat ook weer in positief verbruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zijn bepaalde zaken bewust niet geactiveerd, en is het ook niet de bedoeling dat de dealers dat gaan doen. Sommige opties zitten vanwege de kosten gewoon standaard in alle uitvoeringen, maar worden in goedkope uitvoeringen gewoon domweg niet geactiveerd. Fabrikant/importeur willen dan ook niet hebben dat dealers dat activeren, omdat daardoor duurdere pakketten/uitvoeringen mogelijk minder verkocht worden. Kortom de wereld van aanwezige maar niet geactiveerde opties is soms behoorlijk schimmig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar Cordoba als je toch de elegance uitvoering hebt ( duurste ) dan mag je toch zeker wel verwachten dat het wel geactiveerd staat ?

Kijk als de uitvoeringen die eronder geplaatst staan bepaalde onderdelen niet geactiveerd hebben staan dan kan ik me het nog voorstellen met jou verhaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zijn bepaalde zaken bewust niet geactiveerd, en is het ook niet de bedoeling dat de dealers dat gaan doen. Sommige opties zitten vanwege de kosten gewoon standaard in alle uitvoeringen, maar worden in goedkope uitvoeringen gewoon domweg niet geactiveerd. Fabrikant/importeur willen dan ook niet hebben dat dealers dat activeren, omdat daardoor duurdere pakketten/uitvoeringen mogelijk minder verkocht worden. Kortom de wereld van aanwezige maar niet geactiveerde opties is soms behoorlijk schimmig.

 

wil ik net zeggen ! Het moet niet gekker worden als hij niet op de Elegance is geactiveerd toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

er zijn zoveel zaken die niet geactiveerd zijn terwijl aanwezig zo her en der. Maar een aanwezige regensensor op de Yeti en de standaard aanwezig BT op diverse audi's zijn wel de mooiste. Verder weinig dat er iets (hardware matig) op zit maar niet geactiveerd is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel heb hem toen der tijd geactiveerd naar automatisch wissen en vind het een verademing hoor.

En vind je hem net teveel wissen dan zet je de gevoeligheid even iets minder.

Eigenlijk geen omkijken meer naar, als ik met regenachtige dag een vrachtwagen nu inhaal met zijn vele opspattende water dan gaat hij automatisch naar het snelle wissen en zodra je er voorbij bent gaat hij weer over naar het normale wissen cq om de zoveel seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt overigens ook van je garage af. Bij mijn garage activeren ze hem gewoon als je erom vraagt. Het is inderdaad wel gemakkelijk en deels ook veilig. Alleen als er teveel zout op de straten ligt kun je soms strepen krijgen als die even veegt (ondanks nieuwe wisbladen trouwens)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik heb eens wat liggen zoeken in mijn VCDS en kan toch niets vinden waar ik het kan terug vinden hoe ik mijn regensensor kan deactiveren of activeren.

Wat ik wel aan de hand heb is dat mijn achter ruitenwisser regelmatig begint onnozel te doen, als het regent, dat deed die vroeger niet, Ik denk dat dit te maken heeft met de regensensor of degelijke, ik had dat graag eens nagekeken, maar weet iemand waar ik moet zoeken, ?? En na een tijdje valt hij uit.

Word daar wel gek van, soms werkt deze zonder dat ik het wil, raar toch.

Iemand een idee hierover,????

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou te maken kunnen hebben met achteruitrijden, bij mij is de regensensor wel geactiveerd en als ik achteruit, of iets sneller rijd als geoorloofd, gaat de de achterwisser

spontaan zn eigen leven leiden.

Ik heb er verder geen last van, er zit wel een soort van logica in.

En nu schiet mij ineens iets te binnen (langetremijngeheugen), bij het activeren van de regensensor werd de (digitale) vraag gesteld : is er een achterspoiler aanwezig ?

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe