Ga naar inhoud

Zijwindscherm ruit(en)


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Na contact met laudorshop ivm de winter grill cover(s): http://www.skodaforu...htinlaat-grill/

Zag ik dat ze ook van die windschermen verkopen. Nou heb ik weleens last van regen die over de zijruiten naar achteren gaat als ik op de snelweg rijdt. Soms irriteert me dat wel. Dus, dat zette me aan het denken hoewel ik die schermen bij veel auto's niet echt mooi vind (zeker niet het hele jaar door).

Iemand van jullie die er ervaring mee heeft? In principe heb ik alleen de voorste nodig, hoewel Laudor (Laurens) natuurlijk aanbeveelt ze alle 4 te kopen. Mooier zegt hij. 32 euro voor 2, of 44 euro voor 4.

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja al met twee Skoda's

begon met de RR en nu dus met de Yeti

Voordeel je kunt met regen altijd je raam een klein stukje open hebben zonder dat er water naar binnen komt

Ten tweede al dat geklooi met rain X middeltjes op je zijruiten is niet meer nodig omdat de zijramen op de hoogte van de spiegel gewoon vrij van een waterwaas blijven.

En ook als je je ramen met ruitewissersvleoistof sproeit dan wil dit zonder deze geleiders wel eens naar binnen komen en met de geleiders erop ben je hier ook vanaf

Achter ramen heb ik ze niet omdat ik daar het verdere nut niet van in zie, maw in mijn optiek een aanrader en gewoon doen

Oja die van mij komen hier vandaan http://climair.nl/wt4/nl/home1.php

Net als de sonniboys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, die zijn 2x zo duur :o Zouden die net zoveel beter zijn dan?

Verder open ik mijn ramen zelden. Soms in de zomer om de boel even door te waaien of een beestje naar buiten te jagen. Tijdens het rijden sowieso nooit nu ik climatronic heb :) Persoonlijk is dat voor mij dus geen voordeel, maar het houdt dus ook water van voren tegen zoals regen van de voorruit of sproeisel van het schoonmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja zo zie je maar weer

Hebt ook climatronic maar rij liever met raam open dan dat ik de airco aan hebt.

Maar ja ik vind die dingen een uitkomst en vele collega''s hebben ze ook op de bedrijfswagen zitten

En je klemt ze gewoon tussen de raamstijlen in en dan een dag met dichte ramen rijden vanwege dat ze zich moeten zetten en je moet soms even je ramen opnieuw inleren omdat ze in begin met dichtdoen teveel weerstand hebben en dus weer open gaan dan.

Maar dat is zo verholpen en heb je er eigenlijk alleen maar voordeel van in mijn ogen.

Enne dat niet mooi, ach het valt eigenlijk niet eens op meer, en de in mijn ogen vele voordelen ervan wegen niet op tegen dat ene negatieve in jou ogen ! het lelijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van jou lijken wat ronder te lopen. Die ik op laudor zie voor de yeti lijken wel plat. Zelfde als superskoda:

yet-ofk-f4.jpg

yet-ofk-f2.jpg

gallery_27_6_120043.jpg

Die van jou zullen wat verder naar buiten staan, die andere zijn wat vlakker. Dat vlakke vind ik mooier denk ik.

Verder heb je me overtuigd om alleen de voorste te kopen (los van het doelloos zijn), want bij jou kan je goed zien hoe het eruit ziet met getinte achterramen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook van die windschermen. Ze zaten er op, met origineel Skoda logo. Ik vind het wel handig omdat ik nogal de gewoonte heb het raampje een beetje open te zetten. Zo komt er geen regen naar binnen en tocht het minder.

Maar eerlijk gezegd zou ik ze nu zelf niet kopen, ik vind het nut heel beperkt, en zeker als je een wagen met airco hebt.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij die zijruitwindgeleiders inderdaad altijd zo'n vooroordeel van een hoed- of petdragend oud mannetje, die al pijp- of sigaarrokend uit zijn auto stapt... ;)

Ik zou ze nooit nemen in ieder geval, enerzijds omdat ik het ontzettend lelijk vind, en anderzijds omdat het voor mij geen meerwaarde heeft. Ik gebruik óf de climatronic, óf mijn dakraam. Mijn zijruiten gaan eigenlijk alleen open bij parkeergarages, staandehoudingen en fotografische activiteiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn auto vermoed ik, om het vooroordeel te bevestigen, dat de schermen geplaatst zijn voor een roker in de auto. Gelukkig slechts heel beperkt in gerookt, want die geur krijg je niet meer uit de stof, en dat vind ik absoluut niet aangenaam.

Echt lelijk vind ik het overigens niet, maar in ieder geval ook niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat de auto er airodynamisch niet op achteruit?

Ja dat klopt Skoody mits je ze achterstevoren monteerd

Ik heb bij die zijruitwindgeleiders inderdaad altijd zo'n vooroordeel van een hoed- of petdragend oud mannetje, die al pijp- of sigaarrokend uit zijn auto stapt... ;)

Ik zou ze nooit nemen in ieder geval, enerzijds omdat ik het ontzettend lelijk vind, en anderzijds omdat het voor mij geen meerwaarde heeft. Ik gebruik óf de climatronic, óf mijn dakraam. Mijn zijruiten gaan eigenlijk alleen open bij parkeergarages, staandehoudingen en fotografische activiteiten.

En ik altijd maar denken dat juist dat dakraam voor oude mannetjes met een hoed was !

Hoe kun je anders rijden met een hoed op in je wagen of hij moet Roomster heten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten ze niet te kopen. Voordeel weegt niet op tegen de looks, kosten, en de eventuele problemen die je met die dingen ondervind (google maar eens, stikt van de problemen). Alleen al de kans op maakt het voor mij totaal zinloos.

Toch bedankt voor het meedenken! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe